Chrysler 300C – tikras „vargšų Bentlis“.

Chrysler 300C apžvalga
Foto: HonestJohn
Privalumai
  • Išskirtinis
  • Nebrangus
  • Tvirta važiuoklė
Trūkumai
  • Lėtos 4 pavarų automatinės dėžės
  • Itin blogi 2,7 V6 varikliai
  • Prasta salono kokybė

Chrysler 300C pasirodė 2004 metais ir labai sužavėjo Amerikiečius – labai masyvus kėbulas, didžiulės arkos, didelės ir agresyvios grotelės, žemi langai ir aštrūs kėbulo kampai. Per 2005 metus JAV buvo parduota virš 144 000 Chrysler 300C modelių, tuo tarpu, naujesnis Chrysler 300 modelis 2012 metais pasiekė tik 70 000 pardavimų. Tai įrodo, kaip stipriai sužavėjo būtent pirmosios kartos modelis.

Tokiam dideliam populiarumui paaiškinti yra trys priežastys – patrauklus dizainas, amerikiečių pamėgti varikliai ir, svarbiausia, žema kaina. Visiems iškart buvo aiškus vienas dalykas – šis automobilis yra sukurtas varžytis su tokiais galiūnais kaip Audi A6, 5 serijos BMW bei Mercedes E klase. Negana to, Chrysler 300C buvo kone 20-30% pigesnis už pastaruosius automobilius. Kad ir kaip bebūtų liūdna, kodėl šis automobilis toks pigus, pastebėti labai paprasta.

Varikliai ir pavarų dėžės

Chrysler 300C dyzelinis variklis
foto: Carmagazine.co.uk

Benzininiai varikliai yra keturi – 2,7 V6, 3,5 V6, 5,7 HEMI V8 ir 6,1 HEMI V8. Lietuvoje dažniausiai sutinkami yra 2,7 ir 3,5 benzininiai varikliai. Nors 3,5 V6 pasirinkimas yra ganėtinai optimalus – jis dažniausiai yra suporuotas su labai vangia, 4 pavarų automatine dėže. Todėl net ir turėdami 184 KW galią, reikės gerai pagalvoti prieš lenkiant automobilį (įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h trunka beveik 10 sekundžių).

2,7 EER V6 yra vienas blogiausių kada nors pagamintų variklių. Nors jis išspaudžia ganėtinai respektabilius 142 KW, 4 pavarų automatinė dėžė iki 100 km/h leis įsibėgėti per 12-13 sekundžių. Negana to, šis variklis yra labai prastai suprojektuotas – bėdos su grandinių įtempėju yra labai dažnos, variklio darbinė temperatūra yra kiek per aukšta, kadangi alyvos aušinimo sistema yra prasta. Todėl viduje ant kraštų, laikui bėgant, nusėda alyvos „košė“. Na ir desertui – vandens pompa yra varoma pagrindine grandine ir ji yra uždara. Taigi, jeigu vandens pompos tarpinė pradeda leisti aušinimo skystį – jis akimirksniu maišosi su alyva variklyje.

5,7 HEMI V8 varikliai sutinkami rečiau, bet yra iš tiesų geri. Jie išspaudžia 254 KW galią, kurios pakanka smagiam važinėjimui. Negana to, važinėjant ramiai šis variklis atjungia keturis cilindrus siekiant užtikrinti kuo geresnę ekonomiją. Todėl galima neretai išgirsti, kad šio variklio kuro sąnaudos yra labai panašios į benzininio 3,5 V6.

Na, o pats populiariausias Chrysler 300C variklis Lietuvoje yra 3.0 V6 dyzelis. Tai yra OM642 Mercedes-Benz variklis, kurį galite sutikti įvairiausiuose Mercedes-benz modeliuose. Tai ganėtinai patvarus ir patikimas variklis, neturintis specifinių ydų. Žinoma, galima susidurti su purkštukų ar turbinos bėdomis – tačiau nuo to kenčia visi dyzeliniai varikliai.

Važiuoklė ir valdomumas

Chrysler 300C burnout
foto: whichcar.com

Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl Chrysler galėjo pardavinėti 300C modelį taip pigiai, tai iš Mercedes-Benz E klasės panaudoti važiuoklės elementai. Dauguma važiuoklės dalių yra paimtos iš visiems gerai žinomo ir itin patikimo W210 modelio. Pasibaigus W210 gamybai, liko labai daug važiuoklės dalių, todėl Chrysler nusprendė panaudoti jas naujame modelyje ir taip sutaupyti.

Gera dalis yra ta, kad važiuoklė yra labai tvirta ir patikima. Vis dėlto, Chrysler 300C kėbulas nėra idealiai jai pritaikytas, todėl važiuojant tikrai jaučiasi, kada vairuojate didelį ir sunkų automobilį – norisi vengti staigių judesių.

Kėbulas ir dizainas

Automobilis iš šono
foto: carmagazine.co.uk

Lyginant su tų pačių metų Audi ar BMW automobiliais, 300C yra veikiamas korozijos stipriausiai – ypatingai dugnas. Net ir iš JAV pargabentas automobilis jau gali būti su rūdžių skylėmis dugne.

Tačiau tai yra gražus, išskirtinis automobilis ir tai yra vienas stipriausių motyvatorių jį įsigyti. Džeremis Klarksonas laidoje “Aukščiausia Pavara” Chrysler 300C pavadino “Europietišku Arnoldu Švarcnegeriu”. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl automobilis atrodo taip išskirtinai, yra siauri langai – atrodo puikiai, bet kenkia matomumui.

Salonas ir įranga

Chrysler 300C salonas
foto: carbase.com

Vėl gi, automobilio salone iškart pastebima, kad automobilis yra pigus – panelė ir visi elementai yra surinkti labai prastai, todėl jie barška bent truputį duobėtu keliu. Beveik visur naudojamas plastikas yra identiškas naudojamam pigiuose kinietiškuose žaisluose, sėdynių oda yra prastos kokybės, todėl greitai dėvisi. Na o pats salono dizainas taip pat yra labai nuviliantis – norėdami automobilį parodyti draugams, darysite viską, kad jie jį apžiūrėtų tik iš išorės.

Kalbant apie įrangą – labai mažai Chrysler 300C modelių turi tiek „žaisliukų“, kad galėtų lygintis su tų metų Vokietijos konkurentais. Norite tikėkite, norite ne, bet ABS bei stabilumo kontrolės sistemos nebuvo standartinės – už jas teko mokėti papildomai. Kai kuriuose modeliuose nėra šildomų veidrodžių, labai retai sutinkama parkavimo sistema. Taigi, Chrysler 300C su šildomomis sėdynėmis, parkavimo sistema, stoglangiu ir geresne Boston garso aparatūra jau skaitomas beveik kaip “pilnas”.

Žvelgiant į gerąją pusę, viduje yra apstu vietos – tikrai lengvai įsitaisys net ir 2 metrų ūgio žmonės, o gale trise sėdėti patogu ir ilgose kelionėse. Priekinės sėdynes reguliuojamos elektra ir leidžia lengvai rasti patogią sėdėseną.