PRIVALUMAI:
- Puikūs dyzeliniai varikliai (2003-2007 m.)
- Sportiškas valdymas
- Modernus dizainas
TRŪKUMAI:
- Silpna elektronika
- Nekomfortiška pakaba
- Brangios dalys
BMW 21 amžiaus pradžioje išgyveno tamsų laikotarpį – 2001 metais pristatytas septintos serijos modelis buvo pripažintas vienu bjauriausių automobilių istorijoje ir, negana to, kiek vėliau pasirodęs naujasis E60 „penktukas“ vėl nuvylė labai daug užkietėjusių BMW mylėtojų.
Lyginti jį su pirmtaku E39 nėra lengva, nes tai yra lyg du nieko bendro neturintys automobiliai – neliko jokių panašumų išorėje, vidus tapo stipriai koncepcinis, o įvairūs elektroniniai ir mechaniniai mazgai visiškai pakito. Žinoma, pokyčiai yra reikalingi, bet gi devintajame dešimtmetyje E39 modelis, dar žinomas pavadinimu „slyva“, ne kartą buvo pripažintas geriausiu verslo klasės automobiliu dėl patikimų variklių, malonaus komforto ir „BMW lygio“ sportiškumo.
Taigi, laikas parodė, kad BMW E60 buvo laiptelis žemyn nuo savo pirmtako.
Nors šis penktos serijos BMW ir yra senas, dalys, dėl jame esančių sistemų sudėtingumo, yra brangios. Jeigu nemėgstate savo automobilio remontuoti patys arba neturite pažįstamų specialistų, kurie remonto darbus jums atliktų pigiau – už šį automobilį sumokėta kaina gali labai greitai padvigubėti dėka įvairiausių remontų.
Atsiliepimai apie variklius ir pavarų dėžes
Visi iki 2007 metų į BMW E60/E61 montuoti varikliai buvo patikimi, išskyrus N62 V8 variklius. Naujesniuose varikliuose dažniau trūkinėja grandinės, genda kuro sistema, purkštukai. Rekomenduojama reguliariai tikrinti ir keisti automatinių pavarų dėžių alyvą.
Kaip ir daugelyje to laikotarpio BMW modelių – variklių pasirinkimas čia yra didžiulis, nes kartu su atnaujintu (facelift) modeliu buvo pristatyti ir atnaujinti benzininiai bei dyzeliniai varikliai. Visi BMW E60 varikliai turi grandine varomus paskirstymo mechanizmus.
Dyzeliniai varikliai
BMW E60/E61 buvo siūlomas su 9 dyzelinių variklių variantais, tačiau tai yra tik trijų variklių modifikacijos.
520d
E60 520d buvo siūlomas su dviem keturių cilindrų dyzeliniais varikliais. Vienas iš jų yra nuo 1998 metų gaminamas M47, turintis 120 kW ir 350 Nm sukimo momentą. Nors galia atrodo nedidelė, jos pilnai pakanka tiek pilnavertiškam važinėjimui mieste, tiek lenkimui užmiestyje (E60 nėra sunkus). Negana to, tai yra geras ir patikimas variklis, neturintis didelių „ligų“, ko negalima pasakyti apie sekantį variantą – N47.
N47 (taip pat vadinamas 520d) buvo siūlomas atnaujintuose (facelift) modeliuose su 130 kW galia. Tačiau, juose esančios paskirstymo grandinės yra per silpnos ir dažnai trūkinėja arba išsitampo. Ignoruojant grandinės barškėjimą ar kitus nusidėvėjimo ženklus, rizikuojama sugadinti variklį. Grandinės keitimo kaina gali svyruoti nuo kelių šimtų iki daugiau nei tūkstančio eurų.
525d, 530d, 535d
Šešių cilindrų 525d, 530d bei 535d varikliai yra geri, patikimi ir galingi (sukimo momentas svyruoja nuo 400 Nm iki 580 Nm!). Tačiau, „facelift“ modelių šešių cilindrų dyzeliniai varikliai taip pat turi problemų su grandinėmis, kurias reikia reguliariai tikrinti ir, jeigu reikia, pakeisti. Taip pat pasitaiko problemų su DPF filtrais, EGR sistema, sklendėmis įsiurbimo kolektoriuose (jas rekomenduojama išprogramuoti).
Visiems dyzeliniams varikliams pasitaiko problemų su kaitinimo žvakių rėlėmis ir pačiomis žvakėmis – kai kurie jas keičia kiekvienais metais.
Galima pastebėti, kad BMW E60 atsiliepimai nėra patys geriausi, tačiau tam didelę įtaką turi priežiūra – eksploatacija yra brangi, o didžiąją dalį šio modelio pirkėjų sudaro jaunimas.
Benzininiai varikliai
Norintys įsigyti E60 su benzininiu varikliu, gali rinktis net iš 17 variantų, tačiau, vėlgi, didelė dalis jų yra tiesiog tų pačių variklių modifikacijos.
520i
Tai yra labiausiai klaidinanti modifikacija, kadangi šį žymėjimą turintys modeliai gali turėti tiek 4, tiek 6 cilindrų variklius. N43 ir N46 kodais yra žymimi keturių cilindrų varikliai, kurie buvo pradėti montuoti tik į +2007 metų modelius. Šie 2.0 L varikliai yra per silpni netgi trečios serijos modeliams, o ką jau kalbėti apie pusantros tonos sveriantį automobilį. Bet galia tikrai nėra didžiausia problema…
Tiek N43, tiek N46 varikliai yra aprūpinti labai silpnomis paskirstymo grandinėmis, kurios dažnai išsitampo arba netgi trūksta. Negana to – riebokšliai bei tarpinės „mėgsta“ praleisti alyvą, kuro purkštukus dažnai tenka keisti, o vanos sistema šiuose varikliuose turi daugiau trūkumų nei privalumų.
Tačiau, 2003-2005 metais pagaminti 520i modeliai turėjo dar ir patikimą, 6 cilindrų, 2.2 L M54 variklį. Šis variantas taip pat turi tik 125 kW ir 210 Nm sukimo momentą, bet nemanykite, kad jis bus paprastesnis nei 525i arba 530i – tai tas pats I6 variklis, tik šiek tiek sumažintas.
523i, 525i, 528i ir 530i
Šios modifikacijos labai populiarios, kadangi jos yra pakankamai galingos „BMW“ charakteriui ir pakankamai paprastos bei ekonomiškos kasdienei eksploatacijai. Patys patikimiausi varikliai, ir vėlgi, buvo senesni – M54 bei N52. O vėlesniuose modeliuose buvo siūlomi N53 I6 varikliai, kurie turi sudėtingesnę, tiesioginę įpurškimo sistemą – purkštukai nepatikimi, sistemos dalys yra brangios, o variklio garsas nebėra toks švelnus.
Trumpai tariant, patikimiausi benzininiai varikliai buvo 6 cilindrų ir modeliuose iki 2007 metų (iki facelift).
535i
Tai yra pats galingiausias šešių cilindrų variklis šiame modelyje – trijų litrų benzininis N54 variklis su dviem turbinomis, todėl pasiekiami net 225 kW ir 400 Nm sukimo momentas.
540i, 545i ir 550i
N62 serijos V8 varikliai yra žinomi dėl didelių alyvos nuotėkio bei aušinimo sistemos problemų, generatoriaus gedimų, todėl visada reikia turėti santaupų nenumatytiems remontams.
M5
Šioje įspūdingoje versijoje sumontuotas V10 atmosferinis 5.0 L (S85) variklis, turintis net 373 kW, 520 Nm sukimo momentą ir iki 100 km/val galintis įsibėgėti per 4,7 sekundės.
Pavarų dėžės
BMW E60 buvo siūlomas su 6 pavarų mechanine ir 6 arba 7 pavarų automatinėmis pavarų dėžėmis. Visos jos yra gana patikimos ir dažniausiai gedimai pasitaiko dėl netinkamos priežiūros. Rekomenduojama automatinėse pavarų dėžėse reguliariai keisti alyvą ir patikrinti tarpines bei riebokšlius, kadangi jos yra viena silpniausių šių pavarų dėžių vietų.
Važiuoklė ir valdomumas
Pakaba yra kieta ir brangi, tačiau sportiška. Vairo kolonėlės mechanizmas dažnai išdyla ir optimaliausias problemos sprendimas – restauracija. Brangi ir nepatikima „xDrive“ sistema.
Tai yra BMW, todėl ir valdosi jis atitinkamai – vairas į pasukimą reaguoja itin tiksliai ir „pasportuoti“ patiks kiekvienam. Deja, dėl puikaus sukibimo ir stabilumo stipriai kenčia komfortas – „verslo klasės“ etiketė šiam „betmenui“ niekaip netinka. Negana to, kai kur galima rasti ir sportinę pakabą, kuri yra dar kietesnė.
Apskritai, šio penktos serijos BMW važiuoklė yra labai silpna – ypatingai priekinė dalis. Lietuvos vairuotojai nuolat skundžiasi, kad greitai susidėvi šarnyrai, įvorės, o dažniausiai keisti tenka vairo traukių antgalius bei stabdžių diskus, kurie ilgainiui pradeda kelti vibraciją (mušti) stabdant.
Pasiruoškite dar vienai „ligai“ – klibančios vairo kolonėlės. Joje esantis mechanizmas išdyla ir vairo mechanizme atsiranda laisvumas bei bildesys. Naudota vairo kolonėlė bet kada gali vėl pradėti klibėti, todėl optimaliausias sprendimas – restauracija. BMW E60 vairo kolonėlės restauracijos kaina siekia apie 300-500 eurų.
Silpna pakabos vieta – galinės svirties įvorės (girgždukai), dėl kurių ratai „suvirsta“ į vidų, dyla padangos ir nepavyksta atlikti ratų suvedimo.
Nemaža dalis šių automobilių yra siūlomi su visų varančiųjų ratų sistema „xDrive“. Ar pastebėjote, kad visais ratais varomi BMW E60 yra ne ką brangesni, o kartais net ir pigesni, už turinčius standartinę galinių varančiųjų ratų sistemą? „xDrive“ yra sudėtinga ir itin silpnų vietų turinti sistema, kuri, nors ir užtikrina stabilumą ir padidina pravažumą, yra labai brangi remontuojant.
Universaluose (E61) standartiškai, vietoje galinių amortizatorių, buvo montuojamos oro pagalvės. Tai suteikia šiek tiek papildomo komforto ir išlaiko vienodą automobilio aukštį net ir pakrovus į bagažinę sunkiais daiktais. Sistema yra gana patikima, o pagalvių kainos sąlyginai patrauklios.
Kėbulas ir jo dizainas
Dizainas labai drąsus ir buvo neigiamai vertinamas iškart po debiutavimo. Kėbulas yra gerai apsaugotas nuo korozijos, o priekinė jo dalis pagaminta iš aliuminio. Kartais rūdija universalų bagažinės stiklo rėmo apatinė dalis.
Negalima pasakyti, ar automobilis yra gražus, tačiau vienas žodis jam tinka labai gerai – drąsus. Po BMW E60 pristatymo 2003 metais, žurnalistai stebėjosi naujojo penktos serijos modelio bjaurumu – jis buvo visai nepanašus į savo pirmtaką, kėbulas buvo pilnas keistų linijų, o galinė dalis atrodė stipriai išpūsta.
Netrukus žmonės pradėjo grožėtis šio modelio išskirtinumu. Turint omeny, kad šis dizainas buvo sukurtas jau 2003 metais – BMW E60 sensta labai lėtai.
Tačiau BMW neapsistojo ties šiuo dizainu, nes nebenorėjo rizikuoti kurdami dar vieną beprotišką „penktuką“ – todėl, galima drąsiai teigti, kad sekantis 5 serijos BMW (F10) buvo įkvėptas E39, o ne E60 dizaino.
Dar daugiau žavesio ir sportiškumo prideda M5 apdaila. Deja, ji nebėra tokia išskirtinė, kokia turėtų būti – visus M5 slenksčius, bamperius ir kitas apdailos detales galima įsigyti vos už kelis šimtus eurų.
Viena geriausių šio modelio savybių yra kėbulo medžiagos. Priekinė automobilio dalis yra pagaminta iš aliuminio, o likusi – plieninė, bet labai gerai apsaugota nuo korozijos. Žinoma, BMW aliuminį pasirinko ne tam, kad išvengtų korozijos, o tiesiog siekiant sumažinti bendrą automobilio svorį ir jį geriau paskirstyti.
Pasitaiko atvejų, kai universaluose pradeda rūdyti apatinė bagažinės stiklo rėmo dalis, nes stiklas yra darinėjamas, o apačioje kaupiasi vanduo, druska ir įvairūs nešvarumai.
BMW E60 salonas ir įranga
Kontroversiškas salono dizainas ir prasta kai kurių medžiagų kokybė, ypatingai „pre-facelift“ modeliuose. Kai kuriuose BMW E60/E61 galima rasti įspūdingų funkcijų, tačiau jas užgožia dažni elektros gedimai. Nemažai problemų ištaisyta nuo 2007 metų pagamintuose modeliuose.
Salonas pradžioje buvo vertinamas taip pat, kaip ir kėbulas – labai blogai. Jo dizainas iš tiesų yra kontroversiškas ir patinka ne kiekvienam, bet yra erdvesnis nei pirmtake ir gerokai modernesnis.
Didžiausia problema yra elektronika – kai kurie teigia, kad „genda viskas“. Ir tai yra suprantama, kadangi, lyginant su ankstesniu penktos serijos modeliu, šiame buvo beprotiškai daug įvairių sistemų, daviklių ir valdymo blokų.
Beveik neįmanoma rasti tokio varianto, kuriame visa elektronika veiktų puikiai. Štai keletas dažnai pasitaikančių elektronikos problemų:
- Kritulių daviklis veikia nepakankamai tiksliai;
- Šildomų sėdynių atlošai yra šildomi per stipriai;
- Akumuliatorius per naktį netikėtai gali būti iškrautas;
- Bagažinės laidai universaluose dažnai nusitrina dėl prastos jų pozicijos;
- Genda multimedijos valdymo blokas (CCC).
Kalbant apie multimediją – šiame modelyje integruota labai sudėtinga, nepatogi ir lėta „iDrive“ sistema. Ji visada buvo vertinama prastai ir kuo toliau, tuo jos pilnavertiškam naudojimui reikia daugiau kantrybės.
Daug elektronikos problemų ištaisyta „facelift“ modeliuose (nuo 2007 m.)
Salono medžiagų kokybė yra tik patenkinama (priklausomai nuo komplektacijos) – dažnai matomos nutrintos plastikinės dalys centrinėje konsolėje, ant vairo ir durų rankenėlių. Jeigu panelė buvo ardyta, labai didelė tikimybė, kad ji nėra surinkta kokybiškai ir barškės žvyrkeliuose.
2007 metais pradėtuose gaminti „facelift“ modeliuose salono medžiagų kokybė pagerėjo.
Jeigu patinka gurkšnoti kavą ar kitus gėrimus kelyje, atkreipkite dėmesį į puodelių laikiklius, nes jie buvo siūlomi ne visuose variantuose. Žinoma, šiais laikais galima įsigyti įvairių alternatyvų, bet originalumą vertinančių vairuotojų lūkesčių jos greičiausiai netenkins.
Būkite atsargūs pirkdami automobilį su panoraminiu liuku. Liuko latakai dažnai kemšasi, o pats mechanizmas gali barškėti – ypatingai žiemą. Turėkite omeny, kad panoraminis liukas „atima“ dalį garso ir šilumos izoliacijos.
Jeigu mėgstate įvairius žaisliukus automobiliuose, tai siūloma BMW E60 įranga jus turėtų nudžiuginti net ir šiandien – aktyvi kruizo kontrolė, adaptyvūs Bi-Xenon žibintai, šildomos, ventiliuojamos ir masažuojančios sėdynės, automatiškai užtemstantys veidrodžiai, dvigubi stiklai, aktyvus stabilizatorius, „head-up display“, beraktė sistema, LED galiniai žibintai, linijų stebėjimo sistema ir t.t. Tačiau, šiame modelyje į visus „žaisliukus“ reikėtų žvelgti taip – kuo jų daugiau, tuo didesnė tikimybė kam nors sugesti.