Restauruotos padangos po 2 metų naudojimo – ar verta pirkti?

Restauruotos padangos protektorius

Restauruotos padangos yra kone perpus pigesnės nei naujos, todėl vairuotojai dažnai susidomi tokiu lengvu būdu sutaupyti. Prieš porą metų tuo susigundžiau ir aš, tad parduotuvėje įsigijau ir susimontavau visą restauruotų padangų komplektą.

Per tą laikotarpį padangos matė visko: nuo ledo ir sniego iki įkaitusio vasaros asfalto. Padangos atlaikė apie 25 tūkst. kilometrų tiek žvyrkeliais, tiek magistrale. 

Taigi, pasidalinsiu pastabomis, kurios tau padės nuspręsti ar verta pirkti restauruotas padangas, ar geriau rinktis naujas.

Kaina ir pirmas įspūdis

Pirkimo metu restauruotoms padangoms buvo taikoma akcija, todėl R16 205/55 restauruotas žiemines padangas įsigijau po 28 Eur už vienetą (šiuo metu jų kaina svyruoja apie 35-40 Eur už vienetą). Pirmas iššūkis pasirodė dar montuojant ratus – padangas labai sunku subalansuoti. Montavimo metu ne kartą teko keisti padangų poziciją, kad ratus pavyktų subalansuoti nenaudojant didžiulių svorių.

Negana to, jau pirmojo važiavimo metu pastebėjau, kad sukibimas ir valdymas yra tik kiek geresnis nei 3-4 mm protektoriaus likutį turinčių padangų.

Sukibimas ant skirtingų kelio dangų

Nors padangos yra žieminės ir turi 9 mm gylio protektorių, ant sniego ir ledo jos yra visiškai nenuspėjamos. Stabdymo kelias ant suplūkto sniego arba ledo yra ne ką geresnis nei važiuotum su vasarinėmis padangomis, o ant šviežio sniego padangos irgi labai lengvai praslysta.

Tuo tarpu, ant žvyro bei sauso arba šlapio asfalto jos yra ganėtinai geros, tad pirkti pigias restauruotas žiemines padangas galima tik tikintis, kad keletą artimiausių metų žiemos bus šiltos.

Kaip restauruotos padangos atrodo po 25 tūkst. kilometrų?

Restauruotos padangos protektorius

Vizualiai padangos atrodo puikiai: protektorius dėvisi lėtai ir padangos nepatyrė jokių pažeidimų. Pirkimo metu šių padangų protektoriaus gylis buvo apie 9 mm, o šiandien vis dar yra 7 mm.

Slankmatyje rodomas padangos protektoriaus likutis

Teoriškai, padangos gali būti naudojamos dar keletą metų. Tačiau jos tikrai nėra saugus pasirinkimas užklupus snygiui ar lauko temperatūrai nukritus žemiau nulio.

Kokie yra kitų vairuotojų atsiliepimai?

Pažįstu nemažai žmonių, kurie visada renkasi restauruotas padangas. Jie vieningai išreiškia dvi dažnas problemas: sudėtingas balansavimas ir galimas brokas. Šiuo atveju brokas yra toks, kad padangos protektorius tiesiog atsiklijuoja, todėl gali kilti rimtas pavojus tiek tau, tiek kitiems eismo dalyviams.

Atsiklijavęs restauruotos padangos protektorius
Atsiklijavęs restauruotos padangos protektorius

Man su šiuo broku neteko susidurti, bet apie tai buvau ne kartą įspėtas. Dažniausiai parduotuvėse brokuotas padangas pakeičia naujomis, jeigu jų garantinis laikotarpis nėra pasibaigęs (įprastai 24 mėnesiai).

Kaip žymimos restauruotos padangos?

Kiekvienas padangų pirkėjas turėtų žinoti, kaip žymimos restauruotos padangos, kad niekas „neįkištų“ restauruotų padangų už naujų kainą.

Restauruotos padangos žymėjimas REGUMMERAT
Restauruotų padangų žymėjimas

Priklausomai nuo šalies, kurioje padangos buvo restauruotos, dažniausiai ant sienelės yra užrašas „RETREAD“ arba „REGUMMERAT“. Atkreipkite dėmesį ir į etiketes, nes parduotuvės privalo jose paminėti, jeigu padanga yra atnaujinta ar restauruota.

Ant padangos sienelės esanti padangos restauravimo data
Ši padanga restauruota 44-ąją 2020-ųjų metų savaitę.

Taip pat verta atkreipti dėmesį ir į padangos gamybos (šiuo atveju restauracijos) datą. Tai yra ant sienelės nurodyti 4 skaitmenys, kurių pirmieji du žymi savaitę, o trečias ir ketvirtas – metus. Neretai manoma, kad čia žymima tik gamybos data, bet ant restauruotų padangų dažnai tai yra restauracijos data.

Verdiktas

Restauruotos padangos beveik niekada nėra optimalus sprendimas. Šiuo metu R16 restauruotų padangų komplektų kainos prasideda nuo 140 Eur, o naujų nuo 200 Eur. Nors skirtumas kai kuriems gali pasirodyti nemažas – saugumo ir patikimumo atžvilgiu skirtumas yra milžiniškas. Net ir pigios, bet naujos, padangos dažniausiai yra žymiai geresnės nei restauruotos.

Atminkime, kad padangos yra vienintelis dalykas, jungiantis automobilį su keliu, todėl net ir patys geriausi stabdžiai bus beverčiai su prastos kokybės padangomis. 

Ankstesnis straipsnisToyota RAV4 – bėk nuo D-CAT kuo toliau
Sekantis straipsnis7 pigūs visureigiai medžioklei ir bekelei iki 4000 Eur
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.