PRIVALUMAI:
- Puiki Quattro sistema
- Gera net ir standartinė garso aparatūra
- Kokybiškas salonas
TRŪKUMAI:
- Nepatikimos automatinės pavarų dėžės
- Lepūs dyzeliniai varikliai
- Dažni smulkūs gedimai
Lietuvoje Audi A6 automobilis yra labai populiarus – jį lenkia tik Volkswagen Passat. Čia vairuotojai labai mėgsta solidžius, pilnus įrangos automobilius, todėl dažnai jie mieliau renkasi 15 metų senumo verslo klasės vokiškus automobilius nei 5 metų senumo KIA, Citroen, Hyundai modelius. Anksčiau vokiškus automobilius visi rinkosi dėl kokybės ir patikimumo, o kokia situacija vyrauja šiandien? Gal tai tiesiog įprotis?
2004 metais pasirodęs naujas Audi A6 modelis abejingų nepaliko – kol vieni nemėgo naujų didelių priekinių grotelių, kitiems naujasis modelis buvo tiesiog tobulas. Apskritai, ši A6 skiriasi nuo ankstesnio modelio beveik viskuo – aibė naujų variklių, patobulinta važiuoklė, absoliučiai atnaujintas interjeras bei multimedija. Tačiau, laikui bėgant, paaiškėjo, jog Audi A6 C6 modelyje palikta nemažai trūkumų, kurie retai pastebimi senesniuose modeliuose.
Atsiliepimai apie variklius ir pavarų dėžes
Nors šį modelį galima įsigyti su 12 skirtingų variklių, patys populiariausi yra 2.0L, 2.7L, 3.0L dyzeliniai bei 2.4L, 3.2L, 4.2L benzininiai varikliai. Galima rinktis iš 6 pavarų mechaninės bei 6 ir 7 pavarų automatinių dėžių.
Atsiliepimai apie 2.0 TDI variklius yra labai įvairūs. Šis variklis populiarus mažesniuose modeliuose, kaip A4 bei Volkswagen Golf, todėl nors ir ekonomiškas – mėgstantiems sportišką vairavimą, galios gali šiek tiek trūkti. O patys varikliai irgi nėra tokie tvirti, kaip senieji 1.9 TDI. Anksčiau ar vėliau susidursite su kuro sistemos, DPF filtrų bei turbinos problemomis.
2.7 TDI bei 3.0 TDI varikliai yra beveik identiški. 2.7 TDI išspaudžia 132-140KW ir gali būti įmontuotas į modelius tiek su priekinių varomųjų ratų, tiek su Quattro sistema. Tuo tarpu, 3.0 TDI turi 165-171KW galią (priklausomai nuo metų) siūlomas tik su Quattro sistema. Abu varikliai yra V6 ir yra neblogi tol, kol nepasiekia 200 000 km ridos (o šią ribą yra seniai peržengę daugelis Lietuvoje esančių A6). Tada prasideda problemos su kuro purkštukais – purkštukų kaina siekia kelis šimtus eurų, tačiau galima ir jų restauracija (apie blogus purkštukus praneša tiršti šviesūs dūmai arba netolygus apsukų laikymas apšilus varikliui).
Labai dažnai pasitaiko problemos su variklio grandine (ištampyta grandinė subarška užvedus šaltą variklį). Grandinės komplekto kaina siekia apie pusę tūkstančio eurų, o keitimas yra labai sudėtingas ir ilgas. Nekeičiamos grandinės dažnai nutrūksta. Galų gale, V6 dyzeliniai varikliai yra neekonomiški – vidutiniškai gali prireikti 8-10 litrų dyzelino šimtui kilometrų.
2.4 L benzininis variklis yra labai panašus į tą, kuris buvo montuojamas į senesnio modelio Audi A6 – jis išspaudžia 130KW, kurių pakanka kelionėms iš taško A į tašką B, tačiau lenkti kelyje nebus taip drąsu kaip su 3.0 TDI. Šis variklis populiarus, kadangi į jį gali būti montuojama dujų įranga, todėl turint omeny, kad tai ganėtinai patikimas ir ekonomiškas variklis – tai kone optimaliausias pasirinkimas nepeikiantiems dujų įrangos. Viena opi problema – dažnai prasisunkianti alyva per beveik visas variklio tarpines.
3.2 L V6 variklis jau yra FSI ir tai nėra gera žinia. Pirmieji Audi FSI varikliai nepasižymėjo gera kokybe, turėjo įvairių „ydų“, buvo triukšmingi bei naudojo daug kuro. Šie varikliai buvo montuojami ir į Audi A8, VW Phaeton automobilius. O dėl įvairiausių niuansų, beveik visada modeliai su šiais 3.2 L varikliais yra pigiausi.
4.2 L V8 variklis skirtas tiems, kurie nori važinėti su vienu dažniausiai gatvėje sutinkamų automobilių ir vis tiek būti išskirtiniais. Tai yra senas, geras atmosferinis aštuonių cilindrų variklis, kuris, iš tiesų, yra tikrai geras. Jam taip pat būdinga alyvos sunkimosi problema, bet ją sutvarkyti gana paprasta. Kuro sąnaudos yra didelės, galios iš 246KW yra daug ir variklio skleidžiamas garsas – nuostabus. Žinoma, variklio priežiūra gali būti kiek brangesnė vien dėl didelio cilindrų skaičiaus.
Mechaninės pavarų dėžės problemų neturi, tačiau dviejų masių sankabos smagratis nėra pats stipriausias, todėl apžiūrint automobilį būtinai įsitikinti, kad sankaba neleidžia jokių garsų bei vibracijų.
Automatinės dėžės yra silpnos. Nors dažnai teigiama, kad 6 pavarų Tiptronic pasirinkimas yra patikimesnis – to dešimtmečio tiek Tiptronic, tiek Multitronic automatinės pavarų dėžės buvo silpnos, o remontas labai brangus, ypač Quattro modeliuose. Todėl pirkdami Audi A6 C6 su automatine pavarų dėže, tikrai turite būti pasiryžę bet kuriuo metu investuoti į jos restauraciją arba keitimą. Na o pirkdami įsitikinkite, kad pavarų dėžė nesmūgiuoja, viską atlieka švelniai, o apsukos, važiuojant pastoviu greičiu, nepulsuoja.
Audi A6 C6 važiuoklė ir valdymas
Dėl daugiasvirtės važiuoklės bei Quattro sistemos, ši Audi kelyje yra labai stabili tiek vasarą, tiek žiemą.
Važiuoklė yra ganėtinai patikima – silpnesnė vieta yra viršutinės svirtys priekyje. Visa kita tarnauja gana puikiai tol, kol nusidėvėję elementai keičiami laiku.
Quattro sistema – nepriekaištinga. Pravažumas yra didesnis nei daugelio miesto visureigių, o kelyje automobilis tikrai jaučiasi stabilesnis.
Tačiau komfortas gali šiek tiek nuvilti. Turint omeny, kad lyginant su to laikotarpio 5 serijos BMW bei E klasės Mercedes-Benz, Audi A6 buvo didžiausia – įvairūs kelio nelygumai jaučiasi ganėtinai gerai, ypač su didesniais ratlankiais. Prie to prisideda ir stebėtinai kietos sėdynės.
Kėbulas ir jo dizainas
Kaip jau minėjome, šis modelis abejingų nepalieka – arba patinka, arba ne. Tačiau Audi galima pagirti dėl šios kartos A6 dizaino, kadangi net ir po 15 metų automobilis atrodo „padoriai“ – sedanas atrodo labai solidžiai ir prabangiai, o universalas prie viso to prideda ir praktiškumą.
Kartu su šiuo modeliu prasidėjo ir didelių priekinių grotelių tendencija visuose naujesniuose Audi modeliuose.
2008 metais buvo pristatytas atnaujintas „facelift“ modelis:
Pagrindiniai atnaujinimai iškart pastebimi pažvelgus į žibintus, kadangi priekiniuose žibintuose sumontuotos LED dienos šviesos, o galiniai sedano žibintai taip pat atnaujinti į LED. Avant modeliuose galinių žibintų forma išliko tokia pati, bet sedanuose jie visiškai atnaujinti.
Tiesa, reikėtų atkreipti dėmesį į korozijos židinius sparnų apačioje, ant bagažinės bei po moldingais. Jeigu automobilis su stoglangiu – anksčiau ar vėliau užsikiša priekiniai vandens nubėgimo takai, dėl ko į saloną skverbiasi vanduo ir netgi gali sušlapinti kai kurias elektronikos dalis.
Salonas ir įranga
Nors šis panelės dizainas ir nėra visų mėgiamas – jis tikrai pasiteisino, nes vėliau yra sutinkamas ir kituose modeliuose, kaip A4, A5, netgi Q5 bei Q7. Lyginant su ankstesne A6, šio salono surinkimo kokybė žymiai aukštesnė, o panaudotos medžiagos tvirtesnės ir prabangesnės.
Pats panelės dizainas ir įrangos išdėstymas, dėl į vairuotoją pakreipto skydelio, yra truputį panašus į ankstesnių BMW modelių. Dėl tokio išdėstymo viskas yra pasiekiama labai lengvai ir kiekvienas mygtukas yra aiškiai matomas.
Tačiau viena iš pagrindinių problemų yra ta, kad šioje A6 jau buvo naudojami stebėtinai prasti mygtukai, kurie greitai nusitrina ir labai gadina bendrą salono vaizdą.
Taip pat reikėtų patikrinti įvairias vietas, kaip bagažinės „kišenės“, laidynus po kilimais ir įvairius valdymo blokus, kadangi dėl užsikišusių vandens nutekėjimo latakų vanduo gali pradėti bėgti ant, pavyzdžiui, multimedijos valdymo bloko be jokio ženklo.
Įranga šiame modelyje yra puiki – pradedant puikia garso sistema, baigiant patogia ir naudinga multimedija. Taip pat galima pamatyti ir dvigubus stiklus, beraktę užvedimo sistemą, aklosios zonos daviklius, netgi soliarinį liuką, kuris saulėtą dieną kažkiek vėdins saloną.