7 pasenę automobilio privalumai, iš kurių šiandien tik juokiamasi

Žibintų valytuvai
foto: youtube.com

Šiandien automobiliuose yra apstu įvairiausios įrangos, kuri prisideda tiek prie saugumo, tiek prie komforto, tiek prie pramogų. Pavyzdžiui, Xenon žibintai prieš 25 metus buvo montuojami tik į pačius prabangiausius automobilius, o šiandien jie po truputį nyksta iš rinkos – juos sparčiai keičia LED technologijos. Kita vertus, praėjus dar 20-čiai metų LED žibintai taip pat gali tapti „atgyvena“.

Arba paimkime limuzino klasės automobilius. Gi jų interjere prieš porą dešimtmečių dominavo gausybė odos, medienos ir mygtukų. Šiandien prabangi ypatybė yra virtuali erdvė – kuo mažiau mygtukų ir kuo daugiau ekranų.

Prieš porą dešimtmečių automobiliuose taip pat dominavo įvairios funkcijos „iš ateities“. Tačiau nors jos buvo stilingos ir naudingos tuomet, šiandien jos tokios neskoningos ir nepraktiškos, kad jas prisiminus net ima juokas.

Telefonas

Automobilinis telefonas
foto: pinterest.com

Pirmieji, labai primityvūs, automobiliniai telefonai buvo pradėti gaminti dar ketvirtajame dešimtmetyje, iškart po antro pasaulinio karo. Laikui bėgant, ši opcija tapo labai geidžiama verslo ir limuzino klasės modeliuose, kaip 7 klasės BMW, S klasės Mercedes Benz bei Audi A8. Aštuntajame bei devintajame dešimtmetyje mobilūs telefonai dar nebuvo labai populiarūs, todėl verslininkai iš viso pasaulio labai mėgo šią funkciją.

Žibintų valytuvai

Žibintų valytuvai
foto: youtube.com

Dar šeštajame dešimtmetyje automobilių gamintojai pradėjo į naujausius modelius montuoti žibintų valytuvus dėl sparčiai augančių saugumo reikalavimų. Jie savo funkciją atlikdavo puikiai ir buvo ganėtinai populiarūs keletą dešimtmečių. Valytuvų formos bei veikimo principai buvo labai įvairūs, o vienas iš unikalesnių pavyzdžių buvo Saab 99 automobiliuose (pavaizduota nuotraukoje). Laikui bėgant, valytuvus pakeitė žibintų apiplovimas aukštu slėgiu – tai suteikė geresnę aerodinamiką, pigesnę gamybą ir suderinamumą su plastikiniais žibintais.

Chromuotos arkos

chrominės arkos
foto: carthrottle.com

Septintajame bei aštuntajame dešimtmečiuose buvo pradėjusi plisti chromuotų (nikeliuotų) arkų tendencija. Tuo laikotarpiu blizgios kėbulo dalys buvo prabangos ženklas, todėl kartu su langais, moldingais ir bamperiais, arkos taip pat dažnai būdavo „apsiaučiamos“ blizgančiais apvadais. Nors tuo metu daug kam tokia dizaino detalė patiko, šiandien chromuotos arkos atrodo kaip labai pigus ir neskoningas „tiuningas“.

Automatiniai saugos diržai

Automatiniai saugos diržai
foto: curbsideclassic.com

Ar teko kada nors važiuoti automobiliu su automatiniais saugos diržais? Jie dažniausiai buvo sutinkami kupė modeliuose, kaip Mazda 929 arba Ford Probe. Tiesą sakant, tokia funkcija tikrai atrodo „kietai“ – vos įsėdus ir įjungus variklio degimą, diržai patys „privažiuoja“. Tačiau didžiausias jų trūkumas buvo patikimumas – automatinių diržų mechanizmas yra didelis ir labai dažnai sugesdavo. Na o sugedęs saugos diržų mechanizmas reiškia, kad saugos diržo užsisegti negalėsite. Skamba ne kaip, tiesa?

Veliūro sėdynės

veliūro sėdynės
foto: germancarsforsaleblog.com

Kur dingo veliūro salonai? Anksčiau juos siūlydavo kone kiekvienas verslo klasės automobilių gamintojas, tačiau šiandien veliūro naujuos automobiliuose pamatyti neįmanoma. Žmonės vis dar dažnai kalba, kad pirkdami naują automobilį mielai rinktųsi veliūro sėdynes dėl suteikiamo jaukumo ir komforto. Tačiau, laikui bėgant, gamintojai pastebėjo, kad veliūras nėra ilgaamžis – jis labai traukia dulkes, yra sunkiai valomas, pradeda irti per siūles ir, galų gale, nėra toks paklausus kaip oda arba standartinė medžiaga.

Kalbantis automobilis

Aštuntajame dešimtmetyje Chrysler sugalvojo tikrą beprotybę – kalbantį automobilį. Vietoje to, kad skydelyje jums būtų pranešama apie gedimus ir trūkumus, robotiškas balsas dar ir viską pasako: „rakteliai yra spynelėje“ arba „prašome užsisegti saugos diržą“, o jį užsisegus automobilis pasako „ačiū“. Ir taip įgarsinama viskas – nuo raktelio įkišimo į spynelę iki per mažo langų skysčio lygio. Iš pradžių tai atrodo įdomu, tačiau vos po kelių dienų tas balsas tikrai pradeda erzinti.

Neonai

Neonai po automobiliu
foto: torque.com

Ar pamenate, kaip pirmuosiuose Greiti ir įsiutę filmuose visi automobiliai buvo padabinti ryškiaspalviais neonais ant dugno? Tada neoninės šviesos buvo būtina detalė rimtam tiuningui, tačiau šiandien to nebenaudoja beveik niekas – dabar tai atrodo tiesiog juokinga. O gi seniau, norint sumontuoti tokias šviesas, reikėjo didelių išlaidų neoninėms lempoms. Šiandien toks tiunginas būtų įmanomas vos už kelis eurus, panaudojant LED juosteles iš Aliexpress.

Ankstesnis straipsnisNaujojo S klasės Mercedes salone – 5 ekranai ir beveik jokių mygtukų
Sekantis straipsnisAudi A6 C6 – blogiausias A6 modelis
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.