Pagrindinis Įdomybės Patikimiausi visureigiai iki 10 000 eurų

Patikimiausi visureigiai iki 10 000 eurų

Juodas 2010 Toyota RAV4
Foto: Automobilesreview.com

Ne kiekvienas gali sau leisti ir ne kiekvienas nori išleisti dešimtis tūkstančių eurų naujam automobiliui su garantija. Sakoma, kad vos iš parduotuvės išriedėjęs automobilis iškart praranda beveik pusę vertės, taigi, mokėti tenka ne tik už automobilį, bet ir galimybę išsivaryti jį iš salono pačiam.

Didžioji dalis vairuotojų perka naudotus automobilius, bet vienas dalykas ramybės neduoda turbūt visiems pirkėjams – ar pasirinktas automobilis bus patikimas? Tai labai sunku nuspėti perkant netgi naują automobilį, nes pasitaiko įvairių gamintojo brokų, naujų modelių gamybai neretai naudojamos bandomosios medžiagos, o varikliai yra vis sudėtingesni.

Turėdami 10 000 eurų, ar netgi šiek tiek mažiau, galite įsigyti išties patikimą ir modernų visureigį. Tad išsiaiškinkime, kurie yra patikimiausi visureigiai ir kodėl lietuviai jų vengia?

Toyota RAV4 (2005-2012)

Pilkas 2008 metų Toyota RAV4
Foto: Topspeed.com

Kaip ir reikėjo tikėtis, Toyota šiame sąraše tikrai atsidurs, ir net ne vienas. Šis trečios kartos Toyota RAV4 (XA30) pradėtas gaminti 2005 metais, o gamyba tęsėsi iki pat 2012 metų. Beje, Japonijoje dėl didelės paklausos gamyba nesustojo iki pat 2016-ųjų!

Toyota RAV4 XA30 turbūt yra pats patikimiausias visureigis savo konkurentų tarpe. Nors gamintojas siūlė 6 benzininius ir 2 dyzelinius variklius, Lietuvoje dažniausiai sutinkami abu dyzeliniai ir 2.0 L benzininis varikliai. Tiek 2.2 D-CAT, tiek 2.2 D-4D dyzeliniai varikliai neturi „ligų“ ir yra gana ekonomiški (apie 5-7 L/100 km „trasoje“ bei 9-11 L/100 km miesto sąlygomis). Na, o benzininiai japonų varikliai visada buvo puikūs, todėl ir rečiau sutinkamas 2.0 L VVT-i yra paprastas ir patikimas pasirinkimas tokiam visureigiui.

Tačiau, tai yra miesto visureigis, todėl nesitikėkite didelio pravažumo miške, „tešlynuose“ bekelėse ir t.t. Žinoma, jis gali įveikti nevalytus žiemos kelius, kaimo keliukus po lietaus, pievas… bet pravažumas čia ir baigiasi. Komfortas bei garso izoliacija yra dar dvi opios problemos. Vairuotojai dažnai skundžiasi, kad šio RAV4 galinė pakaba yra labai kieta, o garso izoliacija tokia prasta, kad normaliai eksploatacijai reikia investuoti dar keletą šimtų eurų garso izoliacijos patobulinimui.

Pilkos 2008 Toyota RAV4 galas
Foto: Carsguide.com

Mazda CX-5 (2012-2017)

Pilka 2015 metų Mazda CX-5
Foto: Motortrend.com

Neskubėkite peikti šio Mazda visureigio – galbūt jis ir atrodo kaip nuobodus padidintas hečbekas, bet tai yra patikimas ir saugus pasirinkimas.

Mazda CX-5 buvo gaminamas 2012-2017 metais, o pirkėjai galėjo rinktis iš trijų variklių – 2.2 L dyzelinio arba 2.0 bei 2.5 benzininių. Varikliai yra „SkyActiv“ technologijos ir reikėtų pabrėžti, kad iki 2014 metų pabaigos gaminti varikliai gali turėti problemų su paskirstymo sistema, tačiau po to šis brokas buvo pašalintas. Galios nėra daug (nuo 110 kW iki 141 kW), bet tai garantuoja ekonomiją ir pigesnę eksploataciją.

Šis variantas puikiai tinka ir tiems, kurie nori tik visureigio sudaromo stiliaus ir pojūčių, nes didelė dalis parduodamų Mazda CX-5 yra varomi tik priekiniais ratais.

Pereinant prie minusų, blankus dizainas turbūt yra didžiausias. Jis neturi jokių išskirtinių bruožų, linijų, todėl Mazda CX-5 – tiesiog „pilkas dyzelis“. Įranga automobiliuose taip pat nėra ypatinga, pavyzdžiui, standartinėje komplektacijoje yra keturi elektra valdomi langai, kruizo kontrolė, šildomi veidrodėliai, parkavimo sistema, lieti ratlankiai ir t.t. Taigi, nuobodus, neįdomus, bet patikimas visureigis mieste.

Pilkos Mazda CX-5 galas
Foto: Netcarshow.com

Honda CR-V (2012-2017)

Raudona 2013 Honda CR-V
Foto: Guideautoweb.com

Ketvirtos kartos Honda CR-V gamyba vyko 2012-2017 metais. Tai visada buvo ir tebėra vienas patikimiausių visureigių, kuris, patikimumo atžvilgiu, gali konkuruoti ir su Toyota RAV4.

Siūlomi varikliai yra 1.6 L i-DTEC ir 2.2 L i-DTEC dyzeliniai bei 2.0 L ir 2.4 L benzininiai. Visi variantai dažnai matomi lietuviškuose automobilių skelbimų portaluose. Vėlgi, jeigu pravažumas jums nėra reikalingas, galite rinktis 1.6 L dyzelinį variantą – jis bus ekonomiškas, bet 88 kW galios pakaks tik labai vangiam pasivažinėjimui. Tuo tarpu, galingesni variantai turi visų varančiųjų ratų sistemas, kurios užtikrina gana gerą pravažumą net ir labai bloguose keliuose.

Honda CR-V, kaip ir daugelis tokio tipo visureigių, irgi nėra komfortiškas, salono medžiagos yra pigios, o dizainas – niekuo neišsiskiriantis. Bet, jeigu norite patikimo, modernaus ir talpaus visureigio, o gražus dizainas, brangi oda salone bei kitos unikalios medžiagos ir ypatybės jums nėra aktualios – būtinai pasvarstykite apie 2012-2017 m. Honda CR-V.

Balto 2013 Honda CR-V galas
Foto: Caradvice.com

Toyota Land Cruiser J120 (2002-2009)

Pilkas 2002 Toyota Land Cruiser J120 Prado
Foto: Drom.ru

Tai ne pasirodymui skirtas „padidinto pravažumo automobilis“ – Toyota Land Cruiser yra tikrų tikriausias visureigis, įveikiantis net ir ekstremalius kelius, keliukus ir miškus.

Tinkamas šeimai, keliautojams, bekelės fanams, verslininkams – Toyota Land Cruiser J120 yra nuostabus visureigis ir patikimumo ikona visame pasaulyje. Land Cruiser visureigių yra įvairių, tačiau šįkart kalbame apie Lietuvoje labai populiarius „Prado“ modelius, kurie yra šiek tiek mažesni ir pigesni. Šis visureigis suteiks puikų pravažumą, patikimumą, praktiškumą, gerą išvaizdą ir prabangą.

O jeigu jis toks puikus, kodėl jis nestovi ant kiekvienos gatvės kampo? Atsakymas trumpas – didelė kaina.

Už visas šias savybes reikia atitinkamai sumokėti. Pavyzdžiui, 2004 metais pagaminto visureigio kaina gali siekti net 10 000 eurų. Tačiau, tai yra pateisinama – patikėkite, nėra nei vieno visureigio, kuris suderintų patikimumą, prabangą ir pravažumą taip gerai, kaip Toyota Land Cruiser.

Pilko 2005 Toyota Land Cruiser J120 galas
Foto: Autocar.co.uk

Škoda Yeti (2009-2017)

Pilka Skoda Yeti 2010
Foto: Motorauthority.com

Na, gal ir ne visai visureigis, tačiau vertas dėmesio dėl gero kainos ir pravažumo santykio. Šis Škoda Yeti buvo gaminamas 2009-2017 metais ir sulaukė didelio įmonių ir praktiško visureigio ieškančių pirkėjų susidomėjimo.

Škoda Yeti yra kompaktiškas krosoveris iš VAG grupės, todėl ir siūlomus variklius rasite Volkswagen, Audi bei Seat automobiliuose. Visi šiame automobilyje siūlomi varikliai yra keturių cilindrų ir su turbina. Škoda siekė, kad tai būtų visiems tinkantis automobilis, todėl jame yra apstu vietos, pravažumo savybės yra puikios, o eksploatacija lengva ir pigi.

Nors ir sąlyginai patikimas, šis automobilis taip pat gali turėti tokių pačių problemų, kaip ir kiti to laikotarpio VAG grupės automobiliai – galite susidurti su turbinos, kuro purkštukų, smagračio gedimais. Taip pat kiekvienas perkantysis turėtų žinoti, kad Škoda Yeti yra nekomfortiškas automobilis ir „jaučiasi kiekvienas akmenukas“. Bet kokiu atveju, automobilio kaina yra žema, o priežiūra lengva ir pigi.

Juoda Skoda Yeti 2012
Foto: Commons.Wikimedia.org

Nissan Juke (2010-2019)

Violetinė Nissan Juke 2012
Foto: Netcarshow.com

Tai tikrai ne pats gražiausias pasirinkimas, bet kol vieni jo nekenčia, kitiems 2010-2019 metais gamintas Nissan Juke yra labai patrauklus.

Galite rinktis 1.5 L arba 1.6 L variklius – abu jie yra geri ir labai ekonomiški. Būtent nuo šio modelio prasidėjo beprotiškas miesto visureigių populiarumas – pirkėjams jau buvo nebesvarbu pravažumas ir kitos tikrų visureigių savybės, nes jie tiesiog norėjo aukšto, į visureigį panašaus automobilio. Kaip jau turbūt tikėjotės, rinktis galite iš dviem arba keturiais varomų modelių. Kad ir kaip bebūtų keista, bet didysis brolis Nissan Quashqai nėra toks geras, kadangi jame pasitaiko gerokai daugiau problemų.

Vėlgi – Nissan Juke tikrai nėra tinkamas visiems. Jis dažnai vadinamas „jaunatvišku“, bet didžioji dalis jaunimo šiomis dienomis nori trečios klasės BMW arba VW Golf, o Juke kėbulo linijos dažniau patinka moterims. Galite pamiršti komfortą, aukštos kokybės salono medžiagas ir erdvę, nes Nissan Juke neturi nei vieno iš šių dalykų – gale vietos suaugusiam beveik neužtenka, o bagažinė yra ypatingai maža.

Juodas Nissan Juke iš galo 2013
Foto: Commons.Wikimedia.org

Kodėl patikimiausi visureigiai nėra perkamiausi?

Ar kada teko atkreipti dėmesį, kokie automobiliai dažniausiai sutinkami Lietuvos gatvėse? Tiksliau – kokie visureigiai dominuoja šioje šalyje? Vairuotojai labai dažnai perka prabangius BMW, Audi bei Mercedes-Benz modelius, kadangi jie mėgsta aukštą salono kokybę, galią ir komfortą.

Pavyzdžiui, nemaža dalis vairuotojų, turėdami 10 000 eurų, mieliau renkasi 2007 metų BMW nei 2017 metų Nissan. BMW bus komfortiškas, galingas, bet brangus eksploatuoti, o Nissan – priešingai.

Patikimiausi visureigiai įprastai gaminami siekiant prisitaikyti prie eilinio žmogaus poreikių – kad vairuotojas kasdien galėtų saugiai, užtikrintai ir ekonomiškai pasiekti kelionės tikslą. O prabangių automobilių paskirtis – integruoti aukščiausias technologijas, užtikrinti geriausią komfortą ir sumontuoti galingus variklius. Patikimumas lieka prioritetų sąrašo apačioje.