Home Apžvalgos Audi A4 B8 – degantys tepalai ir lūžtančios pavarų dėžės

Audi A4 B8 – degantys tepalai ir lūžtančios pavarų dėžės

0
Audi A4 B8 – degantys tepalai ir lūžtančios pavarų dėžės

PRIVALUMAI:

  • Šiuolaikiškas dizainas
  • Kokybiškas salonas
  • Puiki „Quattro“ sistema

TRŪKUMAI:

  • Lepūs ir problematiški varikliai
  • Nesandarus stoglangio nubėgimas
  • Silpnos Multitronic pavarų dėžės

Nors „Audi“ auditorija įprastai yra pasiturintys, stilių ir solidumą vertinantys asmenys, naudoti „Audi A4“ Lietuvoje žavi tiek ką tik vairuotojo pažymėjimą gavusią abiturientę, tiek turguje traktorių detales pardavinėjantį dieduką.

Tokio didelio populiarumo „Audi A4“ sulaukė dar tada, kai ji buvo „Audi 80“ – lyginant su sovietiniais automobiliais, tai buvo neįtikėtinai komfortiškas, patikimas ir gražus automobilis. „A4“ populiarumas neblėsta ir šiandien, tad kokie yra „Audi A4 B8“ atsiliepimai, dažniausios problemos ir kitos svarbios ypatybės?

Atsiliepimai apie Audi A4 B8 variklius, pavarų dėžes, transmisiją

Didelis modifikacijų pasirinkimas, bet daugelis jų turi rimtų niuansų. Benzininiai varikliai degina tepalą, o dyzeliniai turi kone visas tipines dyzelių ydas. Taip pat reikėtų atsargiai rinktis pavarų dėžę – saugiausias pasirinkimas yra mechaninė, o jeigu nori automatinės, tai venk S-Tronic ir Multitronic CVT modifikacijų.

Kaip ir daugelyje to laikotarpio vokiškų automobilių, „Audi A4 B8“ variklių gama yra didžiulė. Įvairūs dydžiai bei modifikacijos leidžia lengviau rasti aukso viduriuką įvairaus plauko pirkėjams. O kadangi tai laiko patikrintas automobilis, šiandien gali sužinoti visus niuansus, padėsiančius pasirinkti optimaliausią variklį.

Dyzeliniai varikliai

Audi A4 B8 dyzelinis TDI variklis

2.0 TDI

Tai yra populiariausias „Audi A4 B8“ variklis Lietuvoje. 2.0 TDI rimtų bėdų neturi, ir tai yra vienintelis variklis, kuriame naudojamas paskirstymo diržas vietoje grandinės. Vis dėlto, greičiausiai teks susidurti su tipinėmis dyzelių problemomis: turbinos gedimai, nesandarūs arba netinkamai veikiantys kuro purkštukai, užsikišęs arba sugedęs EGR vožtuvas bei kietųjų dalelių (DPF) filtro problemos

Tačiau, viena rimtesnių 2.0 TDI variklių problemų yra nepakantūs aukšto slėgio kuro siurbliai. Dažniausiai prie šio gedimo priveda prastos kokybės degalai. Jeigu laiku nepastebėsi siurblio gedimų, po kurio laiko jis paleis metalo drožles į kuro sistemą, taip papildomai sugadindamas kuro linijas bei purkštukus. „Common rail“ kuro sistemos keitimo kaina – tūkstančiai eurų.

Gamintojas siūlė net 7 šio variklio versijas, kurių galia buvo nuo 88 kW iki 140 kW – visų jų struktūra ir patikimumas panašūs, tad drąsiai rinkis pagal savo poreikius ir biudžetą.

2.7 TDI ir 3.0 TDI

Norintys daugiau galios gali rinktis iš kelių V6 2.7 TDI ir 3.0 TDI modifikacijų. Tai nebėra tie patys nepatikimi varikliai, kurie buvo montuojami į pirmuosius „Audi A6 C6“ modelius, tačiau tipinių dyzelinių variklių problemų gali kilti, o jų remontas dažniausiai būna brangesnis nei 4 cilindrų versijoje dėl brangesnių detalių ir sudėtingesnės prieigos. Jeigu leidžia tavo biudžetas ir norisi V6 dyzelio, patikimiausias variantas būtų 3.0 TDI 180 kW (nuo 2011 metų).

Dyzeliniuose varikliuose dažnai genda įsiurbimo kolektoriuje esančios sklendės. Kartais sugenda sklendžių valdymas, kartais jos nebesidarinėja pavieniui – bet kokiu atveju, remontas yra labai brangus, todėl lietuviai dažniausiai šias sklendes tiesiog panaikina ir išprogramuoja.

Benzininiai varikliai

Benzininis Audi A4 TFSI variklis

1.8 TFSI ir 2.0 TFSI

Ieškantys benzininio varianto dažnai taikosi į 4 cilindrų 1.8 TFSI arba 2.0 TFSI variklius, kurie yra geros konstrukcijos ir ekonomiški, bet turi kelias labai silpnas vietas.

Pati didžiausia ir dažniausia šių variklių problema yra neišvengiamas tepalo deginimas. Šiems varikliams yra įprasta sudeginti apie litrą ar netgi daugiau alyvos kiekvienam 1,000 km. 

Tai reiškia, kad tarp alyvos keitimų šie varikliai gali sudeginti apie 10 litrų alyvos.

Apie šiuos TFSI variklius sklando įvairios kalbos, tačiau toks variklio tepalo vartojimas retas reiškinys net ir istorinius valstybinius numerius turinčiuose automobiliuose. Gamintojas šiek tiek patobulino variklius 2012-2013 metais, bet visiškai problema išspręsta tik kitos kartos „A4“ modelyje.

Tepalai deginami dėl prastai suprojektuotų stūmoklių: jų žiedai nesurenka ant cilindrų sienelių esančios perteklinės alyvos, kuri cilindre sudega. Alyva nedega pakankamai švariai, todėl apanglėję likučiai ir pelenai ilgainiui subraižo cilindrų sieneles ir pažeidžia žiedus, dar labiau padidinant alyvos sąnaudas ir užteršiant ją.

Teršalai alyvoje ilgainiui paveikia ir turbiną, paskirstymo grandinę, jos įtempėją, bei gali užteršti tepimo kanalus, sukeliant didžiules variklio problemas.

Dar viena opi visų 4 cilindrų benzininių variklių bėda yra silpna vandens pompa. Ji pagaminta iš nekokybiško ir lengvai skylančio plastiko, todėl atsiranda aušinimo skysčio nuotėkis. Specialistai rekomenduoja nedėti originalios vandens pompos ir rinktis kitų gamintojų detalę, kuri būtų metalinė ir tvirtesnė.

3.0 TFSI ir 3.2 FSI

V6 formos 3.0 TFSI bei 3.2 FSI varikliai yra patikimesni. Jie irgi degina tepalus, ypač 3.2 FSI, tačiau žymiai mažesniais kiekiais. 3.2 FSI variklis turi 195 kW ir yra atmosferinis. Tuo tarpu, „facelift“ modeliuose (2012 metais) šį variklį pakeitė 3.0 TFSI, kuris turi kompresorių, 200 kW, ir didžiulį 400 Nm sukimo momentą.

Dar yra V6 ir V8 varikliai „S4“ bei „RS4“ modeliuose, atitinkamai siūlantys net 245 kW ir 331 kW.

Paskirstymo grandinės ir įtempėjai nėra optimizuoti

Visų šiame modelyje esančių benzininių variklių paskirstymo grandinė ir įtempėjas yra per silpni. Norint išvengti tam tikrų problemų, „Audi A4 B8“ grandinės keitimas turėtų būti atliekamas bent kas 100 tūkst. km (originalus „Audi“ grandinės komplektas gali tarnauti ilgiau), o kai kurie vairuotojai jas keičia dvigubai rečiau arba visai nekeičia. Apie susidėvėjusią grandinę dažnai įspėja barškėjimas vedant šaltą variklį. Taupuoliai dažnai puola kaltinti grandinės įtempėją ir keičia tik jį, nors dažniausiai jau yra susidėvėjusi grandinė ir, galimai, užsikimšę tepimo kanalai.

Pavarų dėžės

Audi A4 B8 mechaninė 6 pavarų dėžė

Ši „Audi A4“ buvo siūlomos su keliomis skirtingomis pavarų dėžėmis, o laikas atskleidė jų silpnąsias vietas. Tad trumpai apie kiekvieną:

  • 6 pavarų mechaninė. Patvarios ir komfortiškos pavarų dėžės, kurios buvo komplektuojamos su įvairiais varikliais. Silpnoji vieta, ypač dyzelių, yra greitai susidėvintis sankabos smagratis (jis pradeda barškėti).
  • 6 pavarų automatinė Tiptronic. Vienas geriausių pasirinkimų norintiems automatinės pavarų dėžės yra 6 pavarų Tiptronic. Ji yra patikima, atlaiko didelius krūvius, tačiau gali anksčiau laiko susidėvėti hidrotransformatorius (pūslė). Vienas pagrindinių šio gedimo ženklų yra pulsuojančios apsukos važiuojant.
  • 8 pavarų automatinė ZF 8HP. Tai yra nuo 2008 metų įvairių markių automobiliuose plačiai naudojama automatinė pavarų dėžė, pripažinta kaip viena geriausių ir patikimiausių rinkoje. Deja, jos gana retos.
  • 7 pavarų S-Tronic. Kone prasčiausia šiame modelyje siūloma pavarų dėžė. Dažna S-Tronic pavarų dėžės problema yra sugedęs mechatronikas (pavarų dėžės valdymo sistema), kurio remontas yra brangus ir ne visada pasiteisinantis.
  • 8 pavarų Multitronic CVT. Viena seniausių „Audi“ automatinių pavarų dėžių, kuri vis dar yra trapi. Dėl didesnės apkrovos dažnai pasireiškia įvairūs elektroniniai ir mechaniniai gedimai. Rekomenduojama dažniau keisti tepalus ir reguliariai tikrinti jų lygį bei būklę.

Jeigu planuoji tampyti priekabas arba dažnai važinėti pilnu bagažu, reikėtų taikytis į mechaninę, 8 pavarų automatinę arba 6 pavarų Tiptronic dėžes. Likę variantai gali kelti papildomų problemų.

Jeigu domina didesnis pravažumas ir stabilumas, tai Quattro sistema yra beveik nepriekaištinga. Atsiliepimai apie ją yra tik geriausi, o problemos pasitaiko labai retai. Ne veltui kainos skirtumas tarp priekiniais ir visais ratais varomų modelių yra didelis.

Pakaba bei valdomumas

Audi A4 B8 Quattro sistemos schema

„Audi A4 B8“ pakaba yra gana tvirta ir plačiai naudojama kituose gamintojo modeliuose. Jeigu nenori papildomų išlaidų, venk adaptyvios pakabos.

Pakaba yra beveik identiška kitiems „Audi“ šeimoje esantiems modeliams, tad ji dinamiška, tvirta ir komfortiška. Silpniausios pakabos vietos yra apatinių svirčių vidinės įvorės (sailentblokai), dėl kurių galite jausti vibraciją, ypač su didesniais ratlankiai. Taip pat greitai susidėvi ratų guoliai.

Geresnės komplektacijos variantuose gali pastebėti ir adaptyvią pakabą „Audi Drive Select“, t.y., adaptyvius amortizatorius. Senuose automobiliuose tokie privalumai dažnai tampa trūkumais, kadangi adaptyvių amortizatorių kaina yra kelis kartus didesnė nei įprastų. Apie šios sistemos buvimą automobilyje įspėja centrinėje konsolėje esantys pakabos reguliavimo mygtukai „comfort“, „auto“, „dynamic“ ir „individual“.

Nemažai problemų išspręsta 2012 metais pristatytame „facelift“ modelyje: optimizuota ir sutvirtinta pakaba, hidraulinis vairo stiprintuvas pakeistas elektriniu ir t.t.

Kėbulas ir jo dizainas

Pilkos Audi A4 B8 Avant galas

Automobilio išorės estetika puikiai išsilaikiusi, ypač modelių su LED žibintais. Dažniausios ligos yra neveikiančios išorinės durų rankenos, korozija ir nesandarus galinio lango valytuvo varikliukas. Priešingai nei „Audi A6“, ši „Allroad“ versija neturi pneumatinės pakabos.

Net ir po keliolikos metų „A4 B8“ vis dar atrodo patraukliai, ypač su LED žibintais. Vis dėlto, kol kas svarbiausia yra ne tai, nes apžiūrint automobilį reikėtų nepamiršti kelių silpnų vietų:

  • Durelės dažnai neatsidaro iš išorės. Prieš pirkdami „Audi A4 B8“ būtinai pabandykite atidaryti visas dureles, nes pasitaiko atvejų, kad jos nebeatsidaro arba sunkiai atsidaro iš išorės. Taip nutinka dėl blogo troselio, jungiančio rankeną su spyna, dizaino. Tokiu atveju, reikia sutepti durelėse esantį troselį arba pakeisti jį nauju.
  • Bagažinės dangčio ir arkų korozija. Ankstyvi modeliai dažnai kenčia nuo korozijos aplink arkas ir ant bagažinės dangčio, tačiau atnaujintuose (nuo 2012 m.) modeliuose galima pastebėti papildomas plastikines apsaugas arkų apačiose, kurios sumažina šios problemos riziką.
  • Nesandarus bagažinės dangčio lango valytuvo varikliukas. Universalo kėbuluose yra papildomas valytuvas bagažinės dangčio langui. Šio valytuvo varikliukas dažnai praleidžia langų apiplovimo skystį, kuris sušlapina elektroniką ir sukelia rimtus gedimus.

Automobilis siūlomas sedano, universalo bei „Allroad“ kėbule, bet, techniškai, „Allroad“ ir įprasta versija yra beveik identiškos. Vieninteliai skirtumai yra platesnė ratų bazė, aukštesnė prošvaisa, papildomos dugno apsaugos ir išorės dizaino elementai. Tad nesirūpinkite, priešingai nei „A6 Allroad“ modeliuose, čia pneumatine pakaba rūpintis nereikės.

Audi A4 B8 Allroad 2010

Salonas

Audi A4 B8 salonas kreminis

Salonas yra ergonomiškas ir kokybiškas, ypač lyginant su senesnės kartos „A4“. Stoglangio drenažai dažnai praleidžia vandenį į saloną ir sugadina apdailas bei elektroniką.

Lyginant su ankstesnės kartos „A4“, šio modelio salonas patobulėjo tiek erdvės, tiek kokybės atžvilgiu: mygtukai nebenusitrina taip greitai, gale sėdintys keleiviai turi daugiau vietos kojoms, žymiai geresnė garso izoliacija.

Didžiausia problema salone yra silpni stoglangio drenažai. Jie lengvai užsikemša, o vanduo nuo stoglangio bėga į saloną. Pravalyti šiuos drenažus sudėtinga, kadangi vamzdelių plastikinės jungtys yra lengvai skylančios. Toks nuotėkis gali sugadinti lubas ir netgi apsemti grindis po keleivio kojomis – ten yra ir keletas valdymo blokų, kurie, deja, nėra atsparūs vandeniui. Taigi, jeigu nori išvengti tokių problemų (kurios tikrai yra dažnos), venk variantų su stoglangiu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here