Ką daryti, jeigu užšalo langų apiplovimo skystis?

Mėlynas langų apiplovimo bakelio dangtelis

Užklupus šalčiams vairuotojai kasmet susiduria su tomis pačiomis bėdomis – į šerbetą pavirtęs dyzelinas, neveikiančios pakaitinimo žvakės, prišalusios durelės ir, itin dažnai, užšalęs langų apiplovimo skystis. Nors žiemai artėjant parduotuvėse apstu -15ºC bei -25ºC temperatūras atlaikančių langų skysčių, kartais šaltis užklumpa kai automobilio langų apiplovimo bakelyje vis dar vasarinis langų skystis.

Nors užšalęs langų apiplovimo skystis gali pridaryti daug nemalonumų, jų galima išvengti imantis atitinkamų priemonių laiku.

Langų apiplovimo skysčio atitirpinimo būdai

Pastebėjus, kad langų apiplovimo sistema užšalusi, pirmiausiai reikėtų įvertinti problemos rimtumą: prie purkštukų arba vamzdeliuose užšalusį skysti atitirpinti lengva, bet viso bakelio atitirpinimui reikės daugiau kantrybės ir pastangų.

Patikrink langų apiplovimo purkštukus – gali būti, kad jie pradės veikti nukrapščius nuo jų ledą. Jeigu tai nepadeda, patikrink bakelyje esantį skystį, bet jokiu būdu nejudink ir nebandyk atjungti langų apiplovimo sistemos vamzdelių, nes užšalę jie gali lengvai lūžti arba plyšti.

Užšalę langų apiplovimo purkštukai
Apšalę langų apiplovimo purkštukai

Štai keletas paprastų atitirpinimo būdų, kuriuos gali atlikti savarankiškai:

Įvaryk automobilį į garažą

Nors tai ir naivus pasiūlymas žinant, kad ne kiekvienas turi galimybę automobilį laikyti šildomame garaže, tai yra geriausias būdas atitirpinti bet kokį skystį automobilyje. Tačiau garažas, ar bet kokia kita patalpa, nebūtinai turi būti šildomi, kadangi daugelyje patalpų temperatūra yra aukštesnė nei lauke, ypač jeigu kalbama apie netikėtai užklupusius šalčius, kai garažai dar nespėja atšalti.

Beje, patalpa gali šiek tiek pašilti ir nuo įkaitusio automobilio variklio, todėl atitirpinimo procedūras lengviau atlikinėti uždaroje patalpoje.

Pašildyk variklį

Jeigu langų skystis yra užšalęs tik vamzdeliuose, juos nesunkiai atitirpins pats variklis – tiesiog užvesk jį, palik kapotą uždarytą, ir po 10-30 minučių apiplovimas jau turėtų veikti. Greitesniam variklio apšildymui gali pravažiuoti kelis kilometrus, o po to kurį laiką leisti varikliui dirbti stovint vietoje.

Variklio temperatūra
Autorius: Ivan Radic / Flickr

Tik atmink: jeigu laikai užvestą variklį garaže ar kitoje patalpoje, būtinai atidaryk duris į lauką, kad neapsinuodytum dūmais.

Įpilk į bakelį ledo tirpiklio

Daugelyje prekybos centrų ir visose autodalių parduotuvėse gali rasti purškiamo ledo tirpiklio automobilio stiklams, kuris tinka ir suledėjusio langų skysčio atitirpinimui. Jeigu pastebėjai, kad langų apiplovimo skystis šąla ir darosi panašus į šerbetą, nusuk purkštuvą nuo langų ledo tirpiklio buteliuko ir įpilk jo į langų skystį. Netrukus turinys bakelyje turėtų suskystėti.

Panaudok elektrinį šildytuvą arba plaukų džiovintuvą

Plaukų džiovintuvas nėra standartinis sprendimas šiai problemai, tačiau specialiai langų skysčio atitirpinimui skirtų šildytuvų irgi nėra, o toks būdas gali greitai ir saugiai atitirpinti langų skystį tiek vamzdeliuose, tiek bakelyje.

Pastatyk buitinį elektrinį šildytuvą (vėjelį) arba plaukų džiovintuvą variklio skyriuje ir nukreipk jį į langų skysčio bakelį. Prieš įjungiant prietaisą įsitikink, kad jis nenuvirs ir nenukryps į šoną, o šildytuvo arba džiovintuvo oro įsiurbimo anga nėra užblokuota. Būtinai prižiūrėk šildytuvą veikimo metu.

Langų apiplovimo bakelio šildymas elektriniu šildytuvu
Langų apiplovimo bakelio šildymas elektriniu šildytuvu

Bakelyje užšalusį skystį elektrinis šildytuvas turėtų bent jau dalinai atitirpinti greičiau nei per valandą. Tada tereikia užpildyti sistemą žieminiu langų skysčiu, koncentratu arba ledo tirpikliu – likę ledo gabaliukai turėtų ištirpti savaime.

Dėmesio! Jeigu kiltų pagunda visa tai atlikti karšto oro pūstuve, nepamiršk, kad ji kaitina žymiai stipriau ir gali ištirpinti tiek patį bakelį, tiek aplinkui esančius komponentus, todėl su juo reikėtų elgtis itin atsargiai.

Dažnai daromos klaidos

Skubėdami vairuotojai dažnai pridaro neatsakingų dalykų bandydami atitirpinti užšalusį skystį, taip dar labiau pablogindami situaciją. Štai keletas dažniausiai daromų klaidų:

  • Pakartotinai bandoma įjungti apiplovimą. Langų apiplovimo sistemos varikliukas yra sukurtas skysčiui pumpuoti, o veikdamas sausai jis gali greitai perkaisti ir sugesti. Taigi, vietoje valytuvų rankenėlės junginėjimo, geriau pradėk ieškoti problemos.
  • Pilamas karštas vanduo. Nemažai vairuotojų mėgsta ledą tirpinti karštu vandeniu, tačiau didelis temperatūrų skirtumas gali pažeisti kai kuriuos komponentus, o vanduo netrukus vėl užšalti.
  • Krapštomas ledas. Vienintelis saugus būdas pašalinti ledą iš langų apiplovimo sistemos yra jį atitirpinant, nes bet koks daužymas ar krapštymas dažniausiai baigiasi sulaužytais vamzdeliais, įskilusiu bakeliu ir kitomis panašiomis problemomis.

Galų gale, jeigu neturi noro ar galimybių tinkamai atitirpinti sistemoje esantį ledą, tai geriausia būtų nuvykti į autoservisą, kur specialistai greitai ir tinkamai susitvarkys su šia problema. Suprantama, kad anksti ryte pastebėjus užšalusį langų skystį gali kilti rizikingų idėjų, bet tai gali pasibaigti brangiais remonto darbais.

Kodėl langų apiplovimo skystis užšąla ir kaip to išvengti?

Dažniausiai langų plovimo skystis užšąla kai jis nėra pritaikytas esamai temperatūrai arba vasarinio ir žieminio langų skysčių mišinys yra per silpnas. Pavyzdžiui, dažnai vairuotojai ant vasarinio langų skysčio užpila litrą žieminio tikėdamiesi, kad jis neužšals užklupus šalčiams. Vis dėlto, tokie mišiniai dažnai užšąla vos -5ºC temperatūroje.

Išvengti langų apiplovimo užšalimo yra paprasta – dar nesulaukus žiemos reikėtų pradėti pilti žemesnei temperatūrai skirtą mišinį, kad šalčiams užklupus nebūtų nemalonių staigmenų. Tačiau suprantama, kad tokius dalykus lengva pamiršti.

Vasarinio langų skysčio nebūtina išleisti iš bakelio jeigu orų prognozės įspėja apie artėjančius šalčius. Daugelyje autodalių parduotuvių parduodamas žieminio stiklų ploviklio koncentratas, kuris neužšąla net ir -100ºC temperatūroje. Pakanka jį sumaišyti su vasariniu langų plovimo skysčiu santykiu 1:1, ir mišinys išliks skystas net -37ºC temperatūroje.

Ankstesnis straipsnisŽieminių padangų kainos – kaip niekada aukštos
Sekantis straipsnisAudi A4 B8 – degantys tepalai ir lūžtančios pavarų dėžės
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.