7 pigūs visureigiai medžioklei ir bekelei iki 4000 Eur

Mercedes Benz ML270 bekelėje

Nuo „Suzuki Samurai“ iki „Land Rover Range Rover“ – prekyboje gali rasti aibę skirtingų visureigių už sąlyginai nedidelę kainą. Tačiau, jeigu tau visureigis reikalingas bekelei, medžioklei ar ūkio darbams – pravažumas, patikimumas ir atsarginių detalių prieinamumas tampa vienais svarbiausių prioritetų.

Tad einam tiesiai prie reikalo – štai 7 nebrangūs visureigiai iki 4 000 eurų, kurie puikiai tiks medžioklei, bekelei ir negadins tavo nervų.

Opel Frontera

Raudona 2000 metų Opel Frontera dvidurė

Žinoma, tokiame kainų diapazone prabangos tikėtis nereikėtų, o „Opel Frontera“ yra puikus to pavyzdys – paprastas ir laiko patikrintas „darbinis arklys“. Kažkada buvęs universalus ir kuklus visureigis visai šeimai, šiandien „Frontera“ dažnai naudojama tiek medžioklei, tiek pramogai.

Tai nėra pats rimčiausias džipas rinkoje: jis nebuvo poruojamas su galingais varikliais, o į originalias arkas neįkiši didelių purvinių padangų. Tačiau „Frontera“ yra labai populiarus ir pigiai remontuojamas rėminis visureigis.

Perkant labiausiai reikia atsižvelgti į koroziją, nes labai daug šių modelių dabar jau „supuvę“. Pakaba įprastai yra tvirta, o jeigu ir pasitaiko gedimai, tai juos pašalinti nebrangu. Gana galingi ir patvarūs yra 3.2 L benzininiai varikliai. 2.2 dti dyzeliams trūksta dinamikos, bet įprastiems pasivažinėjimams jų „per akis“. Jeigu nori kuo paprastesnio ir lengviau remontuojamo varianto, tai reikėtų žvalgytis iki 1998 metų gamintos „Fronteros“.

Nissan Terrano/Ford Maverick

1996 Nissan Terrano bekelėje

Labai dažnai pamirštamas pigus visureigis yra „Nissan Terrano“, kuris dar buvo parduodamas kaip „Ford Maverick“. Rafinuotumo čia tikėtis neverta, nes garso izoliacija ir komfortas tikrai žemo lygio. Tačiau, tai gali būti idealus pasirinkimas ieškantiems tvirto ir lengvai perprantamo visureigio.

Lietuvoje populiariausias pasirinkimas yra 2.7 L dyzelis, bet pasitaiko ir 2.4 L benzininės versijos. Naujesni modeliai siūlomi ir su 3.0 L dyzeliniu varikliu, bet su didesne galia čia pasirodo ir modernesnės technologijos: daugiau įvairių sensorių, valdymo blokų, sudėtingesnė kuro sistema, dviejų masių smagratis.

Jeigu nori visureigio, kur daugiau dalykų susitvarkytum pats, tai vertėtų likti prie 2.7 L dyzelinio variklio. Tvarkingą ir dalinai bekelei paruoštą variantą įsigysite už mažiau nei 3 tūkst. eurų. Jeigu papildoma erdvė viduje nėra aktuali, rinkis dvidurį modelį – pravažumas bus žymiai geresnis.

Mercedes-Benz ML klasė (W163)

1997 Mercedes-Benz ML270 ant sniego

Norintys kiek daugiau rafinuotumo ir komforto gali drąsiai rinktis pirmos kartos „Mercedes-Benz ML W163“. Suprantama, kad toks „Mersas“ gali pasirodyti kaip prastas pasirinkimas bekelei, tačiau faktai kalba patys už save.

Tai yra tvirtas rėminis visureigis, kurių kainos šiuo metu jau yra juokingos. Beveik visi varikliai, ypač benzininiai, yra ilgaamžiai ir nesudėtingi. Tad vos už kelis 2-3 tūkst. eurų gausi komfortišką, tvirtą ir anksčiau buvusį labai prabangų visureigį. Tiesa, tiltai čia nesiblokuoja, kadangi apie rimtą bekelę sėdintys už šio modelio vairo kažkada net nesvajojo.

ML270 versija yra labai populiari, tačiau verta paminėti, kad joje esantis 2.7 CDI dyzelinis variklis turi „common rail“ kuro sistemą, kuriai būtini kokybiški degalai. 4.0 CDI variklio geriau venk – tai labai sudėtingas V8 variklis, apie kurį atsiliepimai nėra geriausi, o rinkoje jis išsilaikė vos keletą metų. Populiariausios benzininės versijos yra V6 ML320, ML370 bei V8 ML430, ML500. Pirkimo metu labiausiai reikia atsižvelgti į koroziją, koroziją ir, dar kartą, koroziją – ji puola kone visą kėbulą.

Mitsubishi L200

Pilnas 1996 Mitsubishi L200 pikapas kalnuose

Lietuvoje turėti pikapą yra kiek problematiška – čia jie brangūs ir jų išlaikymas yra nesąmoningas dėl kelių mokesčio ir kasmetinės tech apžiūros, bet jeigu visa tai tavęs negąsdina ir domina papildoma erdvė kroviniams, „Mitsubishi L200“ yra vienas optimaliausių biudžetinių pikapų – už 4 tūkst. eurų gali rasti neblogos būklės egzempliorių su nedideliais trūkumais. 

Perkant šį modelį daugiausiai dėmesio reikėtų atkreipti į koroziją, ypač jeigu automobilis pargabentas iš skandinavijos šalių. Populiariausi yra 2.5 L ir 2.8 L dyzeliniai varikliai, kurie eilę metų buvo naudojami „Mitsubishi“ bei „Hyundai“ markės automobiliuose. Nors jie gana tvirti ir patikimi, pagrindinės ligos yra susijusios su kuro sistema, ypatingai su kuro siurbliais, todėl į baką reikėtų pilti tik kokybišką dyzeliną iš degalinės. Bandymų metu nebijokite stipriau spustelėti akceleratorių ir įsitikinti, kad variklis dar „gyvas“ – jis neturėtų trūkčioti ar dūmyti.

Subaru Forester

Tamsiai raudonas Subaru Forester 2003 pievoje

Jeigu nebijai benzininių variklių ir esi pasiryžęs kas 2-3 metus pervirinti slenksčius ir patvarkyti arkas, tai šiuo metu rinkoje už 2-3 tūkst. eurų nėra nieko geriau nei „Subaru Forester“. Tai kompaktiškas, galingas ir tvirtas pasirinkimas bet kokiai bekelei. Lyginant su kitais visureigiais, „Forester“ yra panašesnis į universalą su aukštesne pakaba – debiutuojant šiam modeliui, „Subaru“ pabrėžė, kad jis turi visus universalo privalumus, bet yra kietas kaip visureigis.

Vis dėlto, renkantis šį modelį reikėtų žinoti keletą svarbių ypatybių. 

Visų pirma, tai juose naudojami keturių cilindrų „boxer“ tipo opoziciniai varikliai, kurie turi itin aukštą sukimo momentą, skleidžia malonų garsą ir užtikrina stabilų vairavimą. Tačiau jų priežiūra yra sudėtingesnė dėl ribotos prieigos prie uždegimo žvakių ir kitų detalių.

Taip pat rekomenduojama rinktis automatinę pavarų dėžę, nes ji yra gerokai patvaresnė – dėl didelio sukimo momento, mechaninių pavarų dėžių sankabos tiesiog „nelaiko“.

Galiausiai, tai yra kone labiausiai nuo korozijos kenčiantis pasirinkimas šiame sąraše, todėl, netgi perkant geros būklės variantą, po kelių metu gali pamatyti rūdis ant kėbulo detalių, dugne bei ant amortizatorių atramų.

Hyundai Galloper/Mitsubishi Pajero

Tamsiai mėlynas 1998 Hyundai Galloper LWB

Techniškai „Galloper“ ir „Pajero“ yra labai panašūs, todėl šiame punkte verta paminėti abu modelius. Kaip ir daugelio to laikotarpio visureigių, šių dažniausios problemos irgi yra korozija bei paskirstymo dėžės (razdatkės). Tačiau reikia nepamiršti, kad neblogos būklės variantų gali nesunkiai rasti už mažiau nei 3 tūkst. eurų, o jeigu esi pasiruošęs šiek tiek prie jų padirbėti – ir dar pigiau.

Perkant vieną iš šių visureigių svarbu patikrinti, ar gerai junginėjasi ir blokuojasi tiltai, nes, susidėvėjus paskirstymo dėžei (razdatkei), joje prasisuka grandinė ir reikalingas remontas. Taip pat reikia įsitikinti, ar variklis nedūmija ir gerai „traukia“, nes, kaip ir anksčiau minėtame „Mitsubishi L200“, čia esantys dyzeliniai varikliai turi ne itin patvarius kuro siurblius. Gera žinia ta, kad juos galima restauruoti, taip sutaupant šimtus eurų lyginant su naujo siurblio pirkimu.

Isuzu Trooper/Opel Monterey

Raudonas 1992 Isuzu Trooper RS pievoje

Paskutinis šiame sąraše yra kiek rečiau Lietuvos gatvėse sutinkamas „Isuzu Trooper“, kuris dar yra žinomas ir kaip „Opel Monterey“. Tai yra gana didelis, apie 2 tonas sveriantis, rėminis visureigis su aktyvuojama visų varančiųjų ratų sistema, palėtintoju ir LSD (riboto slydimo diferencialu) gale. Tvarkingą modelį galima įsigyti už 3-4 tūkst. eurų, tačiau skelbimuose jų nėra daug.

Kalbant apie jėgaines, pats optimaliausias pasirinkimas yra keturių cilindrų 3.1 L dyzelinis variklis, nes jame yra beveik pilnai mechaninė kuro sistema, kuri tikrai tarnaus ilgai ir užtikrintai. Nuo 1998 metų šie modeliai buvo atnaujinti: modernesnis priekis, interjeras, ir pristatytas naujas 3.0 L dyzelinis variklis su tiesioginiu įpurškimu. Labai dažnai bekelės mėgėjai 3.0 L variklius keičia į senesnius 3.1 L, kadangi pastarieji yra žymiai patikimesni ir tvirtesni.

 

Ankstesnis straipsnisRestauruotos padangos po 2 metų naudojimo – ar verta pirkti?
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.