PRIVALUMAI:
- Praktiškas ir patogus
- Patikimos pavarų dėžės
- Daugelio variklių ligos nėra baisios
TRŪKUMAI:
- Problematiški D-CAT dyzeliai
- Nekokybiškas salono plastikas
- Prasta originali antikorozinė danga
Trečios kartos „Toyota RAV4“ gamyba prasidėjo 2005 metais ir, neilgai trukus, šis visureigis tapo vienu popuiariausių automobilių pasaulyje. Lietuvoje šį modelį vairuotojai taip pat renkasi dažnai: japoniškas patikimumas, padidintas pravažumas, ekonomija ir modernus dizainas žada tikrai daug.
Tačiau, nors tai ir yra vienas patikimiausių visureigių rinkoje, 2005-2012 „Toyota RAV4“ tikrai nebėra „sena gera Toyota“ apie kurias kartais kalba devintąjį dešimtmetį menantys vairuotojai – savininkai, o ypač pirkėjai, dažnai susiduria su įvairiomis problemomis, apie kurias jiems tenka sužinoti nemaloniu būdu. Gera žinia ta, kad daugelį niuansų pateiksiu čia, todėl galėsi lengviau nuspręsti, ar verta pirkti „Toyota RAV4“ ir kaip tai padaryti tinkamai.
Atsiliepimai apie 2005-2012 Toyota RAV4 variklius ir pavarų dėžes
Dyzeliniai varikliai dažnai turi problemų su kuro purkštukais, EGR, DPF ir kitomis sistemomis, ypač D-CAT dyzeliai. Prapučiamos galvos tarpinės, praleidžiama alyva. Puikios pavarų dėžės.
Toyota beveik visada garsėjo ilgaamžiais varikliais, o didžioji dalis jų šiame modelyje taip pat nėra išimtis – naudojami tvirti komponentai ir laiko patikrintos sistemos. Vis dėlto, jeigu ruošiesi pirkti „RAV4“, turėtum žinoti apie keletą bendrų niuansų ir variklius, kurių apskritai reikėtų vengti. Tokios žinios padės tau savarankiškai išvengti blogo pirkinio arba išsikovoti geresnę galutinę kainą laiku pastebint įvairius trūkumus.
2.2 D-4D ir D-CAT dyzeliniai varikliai
Trečios kartos „Toyota RAV4“ dyzeliniai varikliai buvo tik 2.2 L tūrio, kurie turėjo keletą skirtingų modifikacijų. Jas galima suskirstyti į dvi grupes: D-4D (2AD-FHV) ir D-CAT (2AD-FHV). Variklio modifikaciją galite atskirti pagal ženklinimą, kadangi tiek ant variklio, tiek ant kėbulo rasite D-4D arba D-CAT ženkliukus.
Labai svarbu atskirti šiuos variklių tipus, kadangi D-CAT yra vieni blogiausių kada nors pagamintų „Toyota“ variklių. Trūkumų jie turi įvairių, bet vienas pagrindinių yra juose naudojami itin lepūs pjezoelektriniai kuro purkštukai, kurių vienas kainuoja apie 600 Eur (ir jie nėra restauruojami), o D-4D varikliams juos galima įsigyti po 250 Eur. Ir nesitikėkite, kad jų jums keisti nereikės, nes tai dažna problema D-CAT varikliuose.
Negana to, „Toyota“ D-CAT variklių kuro sąnaudos yra ženkliai didesnės, o įsibėgėjant stipriai jaučiama „turbo duobė“, dėl kurios sudėtinga nuspėti automobilio elgseną paspaudus akceleratoriaus pedalą.
Kiti dyzeliniai varikliai irgi nėra auksiniai. Tiek D-CAT, tiek D-4D versijoms dažnai „prapučiama“ galvos tarpinė, ypač jeigu rida siekia 200 tūkst. kilometrų, perkaitinamas variklis arba laiku nėra keičiama alyva. Dėl tokios ligos pradeda kaista variklis, gali pratekėti aušinimo skystis, netgi girdėtis pašaliniai garsai.
Variklio tepalo deginimas yra dar viena liga, kuri dažniausiai pasitaiko 2005-2009 metų dyzeliniuose „RAV4 modeliuose“. „Toyota“ 2008 metais daugeliui dyzelinių variklių nemokamai keitė stūmoklius siekiant pašalintį šį gamyklinį broką. Šiandien brokuotų variklių pasitaiko retai, bet jų dar yra. Jeigu variklis degina tepalą, dūmai tampa melsvi ir turi specifinį kvapą – tai įspėja apie artėjančias tūkstantines išlaidas atliekant kapitalinį variklio remontą.
Visos dyzelinės versijos gali turėti bėdų su smagračiais, kadangi jie gali susidėvėti vos peržengus 100 tūkst. kilometrų ridą, bet apie tai dažniausiai įspėja barškėjimas varikliui dirbant laisva eiga.
Galiausiai, pasitaiko ir tipinės dyzelinių variklių problemos: dažnai kemšasi DPF filtras, EGR sistema, stringa turbina. Tačiau, šios bėdos dažniausiai kyla dėl važinėjimo trumpais atstumais arba „pensininko“ režimu, todėl kartais pakanka kelioliką kilometrų pravažiuoti magistrale arba aukštesniais sūkiais ir sistema išsivalo. Vis dėlto, jeigu problema įsisenėjusi, tai teks keisti arba, kaip mėgsta lietuviai, pašalinti atitinkamas dalis ir jas išprogramuoti.
Benzininiai varikliai
2005-2012 „Toyota RAV4“ buvo siūlomi su keturių cilindrų 2.0 L, 2.4 L ir 2.5 L, bei vienu V6 3.5 L benzininiais varikliais. Dauguma variklių labai patikimi, retai reikalauja daugiau nei įprastos priežiūros. Tačiau, į keletą potencialių problemų tikrai reikėtų atkreipti dėmesį prieš renkantis vieną iš šių variklių:
- Viena dažnesnių problemų tai užstrigęs arba užsikišęs EVAP vožtuvas po automobiliu, dėl kurio garai iš bako negali pasišalinti (dega „check engine“ lemputė ir pildant baką pastoviai iššauna pistoletas).
- Babinos (uždegimo ritės) dažnai nustoja veikti arba veikia blogai (mirksi „check engine“ lemputė, variklis dirba netolygiai). Tokiu atveju jas būtina keisti.
- Sugenda arba apsineša lambda zondas (deguonies jutiklis išmetimo sistemoje). (dideles kuro sąnaudos, sumažėjusi variklio galia, jaučiamas degalų kvapas, dega „check engine“ lemputė).
Kaip vieną prastesnių variklių būtų galima išskirti 2.4 L variantą, kadangi jie dažnai degina alyvą ir pasitaiko alyvos nuotėkiai pro riebokšlius bei dangtelių tarpines.
Puikios pavarų dėžės
Tikrai sunku kažką blogo pasakyti apie šio modelio pavarų dėžes, o jų pasirinkimas irgi gana platus. Priklausomai nuo variklio ir modifikacijos, trečios kartos „RAV4“ buvo siūlomas su 5 arba 6 pavarų mechaninėmis bei 4, 5 bei 6 pavarų automatinėmis pavarų dėžėmis. Kadangi visos dėžės yra tvirtos ir patikimos – drąsiai rinkis tai, kas tau prie širdies.
Pakaba bei valdomumas
Valdymas lengvas ir smagus, bet labai jaučiasi, kad tai nėra premium klasės visureigis. Silpnos priekinės stabilizatoriaus traukės.
Tik nepagalvok, kad šis visureigis komfortu ar valdymu gali prilygti „Audi Q5“ ar „Mercedes ML“ modeliams. Toli gražu. „Toyota RAV4“ yra kompaktiškas krosoveris, kurio paskirtis yra įtikti kuo daugiau žmonių. Tai reiškia, kad patikimumas ir žema kaina čia yra svarbesni nei prabanga ir sportiškumas.
Trečios kartos „RAV4“ pakaba yra kietoka, ypatingai galinė dalis – tai itin gerai jaučiasi Lietuvos gatvėse. Nors dauguma pakabos dalių yra tvirtos, priekinės stabilizatoriaus traukės yra kone silpniausia pakabos dalis, kurią tenka keisti dažniau nei kituose automobiliuose (susidėvėjus šioms traukėms girdimas barškėjimas važiuojant).
Nemažai lietuvių klysta manydami, kad „RAV4“ prilygsta tikriems bekelės visureigiams. Deja, toks modelis tinkamas tik nedidelei bekelei, nes, bandant įveikti miško tankmes, greitai pastebėsi pažeidimus pakaboje, transmisijoje, pamesi įvairius plastikus ir t.t. Turėk omeny, kad tai yra tiesiog automobilis su padidintomis pravažumo savybėmis ir aukštesne prošvaisa, kuris tik suteikia papildomo saugumo važiuojant prastesnės kokybės keliais.
Kėbulas ir jo dizainas
Universalus ir niekuo neišsiskiriantis dizainas. Kėbulas dažnai kenčia nuo korozijos, originali antikorozinė danga labai silpna.
Nors su tuo sutiktų ne kiekvienas, dizainas yra stipri šio modelio pusė ir viena pagrindinių tokio didelio populiarumo priežasčių – pakankamai kompaktiškas miestui, pakankamai praktiškas sodui, ir pakankamai jaunatviškas „klevalapiui“.
Viena dažniau pasitaikančių problemų yra korozija, nuo kurios kenčia daugelis japoniškų automobilių. Ji gali pasirodyti bet kur, bet dažniausiai pastebima dugne. Net jeigu visureigis puikiai išlaikytas, tikrai reikėtų padaryti papildomą antikorozinę apsaugą, nes originali danga yra labai plona ir silpna. Perkant šį modelį nuodugniai patikrink arkas bei zonas aplinkui priekinį ir galinį stiklus bei durų rankenėles.
Viena įdomesnių pastabų yra prastas matomumas per galinį langą. Žemesni vairuotojai kartais skundžiasi, kad apatinė galinio lango dalis galėtų būti kiek žemiau. Atkreipk dėmesį į tai.
Salonas
Salonas patogus ir praktiškas, bet jo kokybė ir garso izolacija nuvilia.
Visureigio sėdynės patogios, o matomumas geras. Viduje apstu vietos visai šeimai, o bagažinės talpa, nenulenkus galinių sėdynių, siekia 540 litrų. Į standartinę komplektaciją įeina kruizo kontrolė, kondicionierius, elektra valdomi langai ir veidrodžiai, stabilumo kontrolė.
Vis dėlto, įsėdus į vidų stipriai jaučiasi, kad tai nėra premium klasės visureigis. Salono plastikinės dalys lengvai lūžta, barška, lupasi. Tose vietose, kur įprastai tikėtumeisi paminkštinto paviršiaus, pasirodo kietas plastikas. Bet, vėlgi, tai nėra prabangus visureigis, todėl „Toyota RAV4“ atsiliepimai dažniausiai išlieka teigiami ir nepaisant tokių trūkumų.
Garso izoliacija yra per prasta netgi „Toyota“ automobiliui. Žiemą labai gerai girdisi padangų ošimas, todėl kai kurie savininkai investuoja kelis šimtus eurų į papildomą garso izoliaciją ratų arkose.
Tačiau, galima teigti, kad nemažai šių problemų yra tiesiog ieškojimas prie ko prisikabinti ir „Toyota RAV4“ ligos nėra baisios ir tai gali būti puikus pirkinys.