PRIVALUMAI:
- Modernus dizainas
- Saugus
- Patikimi varikliai
TRŪKUMAI:
- Kieta pakaba
- Nepatikima „Haldex“ pavaros sistema
- Mažai vietos sėdintiems gale
Būkime atviri – lietuviai mėgsta prabangius, arba bent jau prabangiai atrodančius, automobilius. Ieškant naudoto premium klasės visureigio akį visada traukia „Audi Q7“, „BMW X5“, netgi rūstieji „Range Rover“. Tačiau, neekonomiški varikliai, pneumatinės pakabos ir neįprastai brangios dalys verčia persvarstyti sprendimus. Šiek tiek nuleidžiant poreikių kartelę kiek paprastesni visureigiai, tarp kurių šiandien dominuoja solidus, minimalistinis ir patikimas „Volvo XC60“.
2008 metais pristatytas naujasis „Volvo XC60“ krosoveris tiems, kuriems „XC90“ yra tiesiog per didelis. „XC60“ atsispirti sunku, ypatingai kai dizainas tempia automobilį į „premium“ segmentą ir nuolat sklando kalbos, jog tai tvirtas, ilgaamžis, praktiškas visureigis. Tačiau, prieš susiviliodami kainos ir kokybės santykiu, pirmiausiai turėtumėte sužinoti, kokie yra nešališki Volvo XC60 atsiliepimai.
Atsiliepimai apie Volvo XC60 variklius, pavarų dėžes, transmisiją
Didesnio litražo varikliai ilgaamžiai ir galingi – dažniausiai susiduriama tik su įprastais priežiūros darbais. Mechaninė pavarų dėžė gerokai patikimesnė už automatines „Aisin“.
Šiuose modeliuose siūlomų variklių gama yra ne tiek plati, kiek klaidinanti. To paties tūrio varikliai buvo siūlomi keliomis variacijomis, todėl įprasta, kad Lietuvoje populiarus 2.4 litro dyzelinis variklis gali turėti tiek 120 kW, tiek 151 kW. Tačiau, į tai gilintis eiliniam vairuotojui nebūtina, nes varikliai yra gana patikimi, todėl rinktis galite tiesiog pagal galios poreikį.
Dyzeliniai varikliai
Jeigu norite dyzelio, rinktis teks iš keturių cilindrų 2.0 L arba penkių cilindrų 2.4 L variklių. Nesirinkite mažesnio litražo variklio siekdami sutaupyti kuro, nes keturių cilindrų variklių resursas yra mažesnis, o galios 1900 kg sveriančiam automobiliui tikrai gali trūkti.
Taigi, rekomenduojame rinktis 2.4D. Nors gamintojas teigia, kad „XC60“ kuro sąnaudos su šiuo varikliu svyruoja tarp 6-9 litrų šimtui kilometrų, realybėje džiaugsitės, jeigu jas išlaikysite žemiau 10 litrų – prabangu!
2.4 L dyzelinis variantas yra gana patikimas ir opių „ligų“ neturi. Didžiausia problema yra itin garsus variklio darbas – atlikus bandomąjį važiavimą dyzeliniu variantu didelis triukšmas ir varginanti vibracija tikrai gali atbaidyti nuo šio modelio. Beje, nuo vibracijos kentėsite ne tik jūs, bet ir pats automobilis, nes brangias variklio pagalves gali tekti keisti dažniau nei įprasta.
Benzininiai varikliai
Nebijantys išlipti iš lietuviškų rėmų tikrai turėtų pamėgti ypatingai tylius benzininius variantus. Vėlgi, keturių cilindrų benzininius variklius palikite C30 bei V50 modeliams tiek dėl galios, tiek dėl resurso stokos – taikykitės į 3.2L variklius su 175–179 kW bei 3.0L su daugiau nei 200 kW. Galios tikrai bus „per akis“, o su problemomis susidursite retai. Jeigu gąsdina didesnės kuro sąnaudos – šie varikliai puikiai „draugauja“ su dujų įrangomis, kurios šias išlaidas sumažins kone perpus.
Pavarų dėžės
Pirmos kartos Volvo „XC60“ galite įsigyti su viena iš trijų pavarų dėžių.
6 pavarų mechaninė – stebėtinai dažnai sutinkama šiuose modeliuose. Nors paaukojama dalis komforto, vairuotojai su mechaninių pavarų dėžių problemomis susiduria labai retai. Tik nenustebkite, jeigu susidursite su smagračio keitimu – daugelyje modernių automobilių pasitaikančia problema.
6 arba 8 pavarų automatinės – toli gražu ne toks saugus pasirinkimas kaip mechaninė dėžė. Šiame modelyje naudojamos „Aisin“ automatinės pavarų dėžės, kurios yra neįprasto dizaino ir veikia itin lėtai. Viena iš unikalių „Aisin“ pavarų dėžių savybių yra kompaktiškumas, tačiau dėl to jos dažnai kaista, sukeliant įvairių papildomų problemų.
„XC60“ savininkų tarpe sklinda kalbos, kad šioms automatinėms pavarų dėžėms nereikia keisti tepalų, todėl didžioji dalis vairuotojų to ir nedaro. Kokybiški ir laiku keičiami tepalai suteikia papildomą apsaugą nuo perkaitimo, todėl juos keisti būtina. Trumpai tariant – tinkamai prižiūrimis „Aisin“ automatinės pavarų dėžės tarnauja ilgai, tačiau jų priežiūra yra sudėtinga.
Problematiška visų varančiųjų ratų sistema
„Haldex“ visų varančiųjų ratų sistemos yra problematiškos, o jų remontas brangus. Tad gerai pagalvokite ar verta pirkti „Volvo XC60“ su visais varančiais ratais, jeigu daugiausiai ruošiatės važinėti tvarkingais keliais. Priekiniais ratais varoma versija ilgainiui užtikrins mažesnes remonto ir kuro išlaidas.
Pirmos kartos „XC60“ visureigiai siūlomi su priekinių arba visų varančiųjų ratų sistemomis. Deja, modeliuose su visais varančiais ratais vis dar buvo montuojamos liūdnai pagarsėjusios „Haldex“ sistemos, kuriose sumontuoti silpni siurbliukai bei greitai susidėvintys reduktoriai.
Gerai pagalvokite, ar jums tikrai reikalinga versija su visais varančiais ratais. Bekelėje „XC60“ jūsų maloniai nenustebins, o jeigu ir bandysite pramogauti sniegynuose ar miško keliuose – taip tik dar greičiau sulauksite „Haldex“ sistemos gedimų. Tai yra eilinis miesto automobilis su padidinta prošvaisa ir rūsčiu dizainu, todėl daugeliui vairuotojų palankiau rinktis priekiniais ratais varomą versiją ir nelįsti į bekelę.
Pakaba bei valdymas
Pakaba kieta ir per silpna tokiam sunkiam automobiliui. Jeigu ruošiatės šiuo modeliu važinėti žvyrkeliais, tai ruoškitės ir dažnesniam pakabos remontui. Neatidėliokite susidėvėjusių detalių keitimo, kad išvengtumėte didesnių remonto išlaidų.
„Volvo“ šiame modelyje prašmatnią išvaizdą suderino su kieta pakaba. Visureigis yra pastatytas ant „Volvo P3“ platformos, kuri iš tiesų yra „Ford EUCD“, taigi komforto galite tikėtis netgi prastesnio nei tų metų Ford Galaxy bei Ford Mondeo automobiliuose. Dar dažnai sklinda kalbos, kad, kaip ir „visų Volvo automobilių“, šio modelio apsisukimo spindulys yra mažas. Tačiau jis yra mažesnis už „Volkswagen Tiguan“, ir tik 50 cm didesnis už „Audi A3“.
Važiuoklė nėra sutverta nekokybiškiems užmiesčio keliams. Daug „Ford“ pakabos dalių yra per silpnos beveik dvi tonas sveriančiam automobiliui, o viena silpniausių vietų yra galinės įvorės (sailenblokai).
„Volvo XC60“ valdymas nėra toks, kokio dažniausiai tikisi pirkėjai. Nesitikėkite sportiškumo ir guvaus charakterio, nes automobilio priekis yra sunkus. Posūkiuose atrodo, kad automobilis „nori“ važiuoti tiesiai, ko pasekoje dažnai tenka gerokai sumažinti greitį. Beje, dėl tokio dizaino labiau apkraunamas vairo stiprintuvo siurblys bei vairo kolonėlė (ši problema dažnai pastebima ir ant tos pačios platformos pagamintuose „Ford“ automobiliuose).
Kėbulas ir jo dizainas
Dizainas net ir po tiek metų dar nėra pasenęs ir puikiai įsilieja į modernių automobilių srautą. Dėl netinkamo posparnių dizaino dažnai rūdija priekiniai sparnai.
Dizainas yra stiprioji „XC60“ pusė. Šis 2008 metais pristatytas miesto visureigis dar, toli gražu, neatrodo morališkai pasenęs, o dideli vertikalūs galiniai žibintai bei platūs „pečiai“ suteikia pasitikinčią ir kiek agresyvią stovėseną kelyje.
2013 metais Volvo pristatė atnaujintą šio modelio versiją su vientisais priekiniais žibintais, padidintomis grotelėmis ir atnaujintais bamperiais. Gerokai pamažėjo juodo plastiko apdailos detalių, todėl bendras dizainas atrodo švaresnis.
Jeigu ruošiatės pirkti pirmos kartos „XC60“, atidžiai apžiūrėkite priekinių sparnų būklę, nes ten labai dažnai pasireiškia korozija dėl prasto posparnių dizaino. Nauji sparnai yra brangūs, o didžioji dalis naudotų jau surūdiję.
Salonas ir įranga
Jaukus ir labai kokybiškas salonas su minkštomis sėdynėmis, tačiau mažoka vietos sėdintiems gale. Atkreipkite dėmesį į odinių sėdynių būklę, nes jos gali būti sutrūkinėjusios.
Automobilio salone aiškiai sekamos kuklios to laikotarpio skandinaviško dizaino tendencijos: viskas lengvai pasiekiama, centrinė konsolė pakreipta į vairuotoją, o medžiagos yra minkštos ir kokybiškos. Priekyje sėdėti labai minkšta ir patogu, o matomumas yra itin geras. Verta paminėti ir į dugną suverčiamas galines sėdynes, kurios leidžia maksimaliai išnaudoti salono erdvę.
Tačiau vėlgi ne viskas taip saldu, nes gale sėdintys asmenys gali pradėti skųstis dar pirmųjų kilometrų metu – transmisijos tunelis yra labai didelis, todėl trūksta vietos kojoms, o priekyje sėdintys aukšti asmenys greičiausiai prispaus gale sėdinčių keleivių kelius.
Nemaža dalis šių modelių turi panoraminį stoglangį, bet rekomenduojame jo vengti, nes vairuotojai barškančiu stoglangiu skundžiasi tiek žiemą, tiek vasarą.