Volkswagen Passat B7 – pats nuobodžiausias tautos automobilis

2011 Volkswagen Passat
foto: netcarshow.com
Privalumai
  • Ekonomiški dyzeliniai varikliai
  • Praktiškas
  • Puiki įranga
  • Komfortiškos DSG automatinės pavarų dėžės
  • Gera garso izoliacija
Trūkumai
  • Nuobodus
  • Lepūs varikliai
  • Mažai kuo skiriasi nuo ankstesnio Passat
  • Silpnoka važiuoklė
  • Nepatvarūs smagračiai
  • Nepatvari el. rankinio stabdžio sistema

Geriausiai žinomi „Tautos automobiliai“ Lietuvoje yra du – Volkswagen Passat ir Audi A6. Jie užsitarnavo tokį vardą dėl ypatingo praktiškumo, tiek naujų, tiek naudotų detalių gausos, ekonomijos ir patikimumo. Tačiau šie automobiliai buvo vadinami „tautovežiais“ jau prieš 15-20 metų ir, laikui bėgant, labai daug kas pasikeitė.

Seniau Volkswagen grupės varikliai buvo žymiai paprastesni, naudojo mechaninius purkštukus ir elektra valdomi buvo tik tie dalykai, kuriuos buvo įmanoma valdyti tik elektra. Todėl jie ir buvo tokie ilgaamžiai. Šiuolaikiniai VW Passat naudoja žymiai sudėtingesnes sistemas, elektra valdomi yra tiek įvairūs kuro sistemos komponentai, tiek stabdžių bei vairavimo sistema.

2010 metais pasirodęs naujasis Volkswagen Passat buvo pristatytas, kaip senojo B6 Passat atnaujinimas, todėl labai daug detalių ir sistemų išliko tokios pačios. Pažvelkime į gatvėse taip dažnai sutinkamą VW Passat B7 iš arčiau.

Varikliai, pavarų dėžės

2011 VW Passat variklis
foto: autocar.com

Patys populiariausi yra 2.0 litrų dyzeliniai varikliai, išvystantys 103 KW arba 125 KW. Kartais sutinkami ir 1.6 dyzeliniai varikliai su 77 KW galia. Na o jeigu dyzelinis variklis jūsų nedomina, rinktis galite iš 1.4, 1.8, 2.5 ar netgi 3.6 variklių.

2.0L 103 KW ir 125 KW dyzeliniai varikliai jau buvo naudojami ir senesniuose Passat modeliuose. Šis variklis yra turbūt pats populiariausias visoje Lietuvoje – bet tai nereiškia, kad jis yra patikimiausias. Problemos su kuro sistema yra gana dažnos ir brangios, o eksploatuojantiems ilgiau, neabejotinai teks keisti ir turbiną. Tačiau detalių yra apstu tiek parduotuvėse, tiek automobilių laužynuose.

Nors 1.6 77 KW dyzelinis variklis yra gana patikimas, jis yra per silpnas. Jis turėtų tikti važinėjantiems mieste, bet dėl silpnos galios ir mažo resurso, tai nėra geras pasirinkimas užmiestyje, ypač magistralėse. Automobilis su šiuo varikliu iki 100 km/val įsibėgėja tik per 12,2 s, tuo tarpu 103 KW pasirinkimas įsibėgėja greičiau nei per 10 sekundžių (toks skirtumas jaučiamas labai gerai).

Benzininiai varikliai yra galingesni ir „smagesni“, bet jie nebus tokie ekonomiški bei gali kelti problemų su alyvos prasisunkimu. Negana to, benzininių variklių Lietuvoje yra gerokai mažiau, todėl gali kilti problemų su detalėmis, ypač 2.5L ir 3.6L variklių savininkams.

Labai dažna ir brangi problema – smagratis. VW Passat B7 yra sumontuotas dviejų masių smagračiai, kurie užtikrina didesnį komfortą, mažesnes vibracijas. Tačiau jie nepasižymi ilgaamžiškumu ir pradeda barškėti, o remontas yra tikrai brangus.

Mechaninės pavarų dėžės problemų nekelia, o automatinės DSG pavarų dėžės nors ir suteikia labai daug malonumo vairuojant, reikalauja reguliarios patikros, nes gali netikėtai pradėti leisti alyvą.

Važiuoklė ir valdomumas

Volkswagen Passat B7
foto: youtube.com

B7 Volkswagen Passat važiuoklė yra praktiškai tokia pati, kaip ir B6 Passat – tai nėra labai „minkštas“ automobilis. Kelio nelygumai šiek tiek jaučiasi, todėl norintiems daugiau komforto, reikėtų rinktis Audi A6 arba penktos serijos BMW.

Patikimumo atžvilgiu, „einamas“ važiuoklės detales, kaip vairo traukių antgaliai ar pagrindinės įvorės, gali tekti pasikeisti prieš kiekvieną techninę apžiūrą. Gera žinia ta, kad važiuoklės dalys yra nebrangios ir lengvai keičiamos, todėl net jeigu tą daryti teks dažniau – stipriai išlaidauti nereikės.

Kaip ir senesniame modelyje, Volkswagen Passat B7 taip pat naudoja elektrinį rankinį stabdį ir elektromagnetinius stabdžių suportus gale. Visa ši sistema nėra patikima ir dažnai peikiama.

Kėbulas ir jo dizainas

VW Passat B7 iš šono
foto: carinpicture.com

VW Passat B7 kėbulas yra praktiškai toks pat, kaip ir senesniame Passat modelyje, tik atnaujintas priekio ir galo dizainas. Abiejų šių modelių panašumus galite pastebėti pažvelgę į stogo linijas – jos išliko tokios pačios.

Lyginant su ankstesniu Passat modeliu, Volkswagen Passat B7 visiškai nekelia jokių emocijų. Tai yra vienas nuobodžiausių šiandien gatvėje sutinkamų automobilių. Negana to, jis yra beprotiškai populiarus, todėl jeigu gatvėse norite likti nepastebėti – rinkitės būtent šį Passat.

Korozijos problemos nėra tokios didelės, kaip B6 Passat modeliuose, tačiau kartais jau pastebimi korozijos židiniai ant bagažinės bei priekinių sparnų apačiose.

Salonas ir įranga

VW Passat B7 salonas
foto: drivemag.com

Kai rinkoje pasirodė šis Volkswagen Passat, žmonės labai nusivylė pamatę, kad salonas yra praktiškai identiškas senesniam modeliui – ta pati panelė, ta pati centrinė konsolė ir mygtukai. Nors salono dizainas yra ergonomiškas, jis pirmą kartą pasirodė jau 2005 metais, todėl yra morališkai pasenęs.

Salono surinkimo kokybė tikrai puiki – niekas nekliba, viskas išlieka ten, kur ir turi būti. Vis dėlto, galima pastebėti, kad didelė dalis detalių yra pagamintos iš pigaus ir „barškančio“ plastiko.

Sėdynės galėtų būti šiek tiek minkštesnės ir su geresne šonine atrama, nes staigiuose posūkiuose galite pasijausti lyg sėdėdami ant suolo.

Vietos viduje yra apstu – gausybė daiktadėžių, talpus porankis, didžiulė bagažinė ir daug vietos keleiviams. Tačiau reikėtų turėti omeny, kad gale patogiai gali sėdėti tik du keleiviai, nes viduryje sėdintiems labai trukdo didžiulis išgaubimas ant grindų.

Įrangos taip pat netrūksta – beraktė užvedimo sistema, bagažinę galima atidaryti kojos mostu po galiniu buferiu, kai kuriuose modeliuose yra kamera, nematomo taško matymo sistema, šildomas vairas, šildomos/ventiliuojamos sėdynės ir dar daugiau.

Volkswagen Passat B7 yra vis dar neblogas, labai praktiškas tautos automobilis su puikia įranga, bet nebe toks patikimas ir dar nuobodesnis.