Kad ir kaip sunku tai pripažinti, bet devintojo dešimtmečio automobiliai jau paseno ir nelabai gali konkuruoti su moderniais universalais. Labai daug puikių universalų buvo pagaminta būtent tuo laikotarpiu, tačiau, kad ir kokie jie yra patikimi, dalių jiems rasti darosi vis sudėtingiau (auto laužynuose dominuoja 10-15 metų senumo automobilių dalys).
Universalą žmonės renkasi dėl įvairių priežasčių, tačiau dažniausia yra praktiškumas, nes sedanų savininkams, anksčiau ar vėliau, tikrai kyla problemos norint pavežti didesnių gabaritų daiktus. Žinoma, kai kuriems universalai patinka ir dėl dizaino. Bet dar reikia pabrėžti, kad kai kurie modeliai iš tiesų atrodo geriau būdami universalais nei sedanais.
Bet ar būtinai universalas visada turi būti „darbinis arklys“? Tikrai ne! Tiesą sakant, net keletas senų universalų gali būti netgi greitesni nei šiuolaikiniai automobiliai. Jeigu jums reikalingas universalas, kuriuo galėtumėte ne tik mėgautis, bet ir pasigirti – rinkoje pasirinkimas tikrai didelis. Netgi turint ribotą biudžetą. Taigi, štai jums 8 universalai, kurie praktiški, greiti ir kainuoja mažiau nei 10 000 eurų!
Volkswagen Passat B5+ W8
Lietuvoje tokių pasatų pilna, tačiau dominuoja 1.9 TDI bei 1.8, 2.8 benzininiai varikliai. O ar kada teko girdėti apie aštuonių cilindrų Passat’ą?
Volkswagen pagamino apie 40 000 šių galiūnų ir tai buvo aukščiausios klasės Passat, kuriame buvo apstu elektroninės įrangos, o 4.0 L variklis, kuris iš tiesų buvo tiesiog du sujungti 2.0 L varikliai, išspaudė net 202 kW ir išjudindavo šį Passat’ą iki 100 km/val per 6,5 sekundes. O ką jau kalbėti apie nuostabų variklio skleidžiamą garsą.
Pripažinkite, kad šios kartos Volkswagen Passat tikrai yra nuobodus automobilis tiek išore, tiek vidumi. Bet argi nebūtų smagu nustebinti aplinkinius šiuo, niekuo neišsiskiriančiu VW Passat, kuriam galia prilygsta, toli gražu, ne kiekvienas automobilis?
Audi B5 S4
Kai kurie teigia, kad tai yra pati geriausia kada nors pagaminta S4, kadangi joje naudojamas V6 2.7 L biturbo variklis turi 195 kW ir 400 Nm sukimo momentą! Taip, kilovatų mažiau nei anksčiau minėtame Passat, bet nepamirškime, kad ši Audi yra lengvesnė, kaip ir V6 variklis, todėl įsibėgėti iki 100 km/val ji gali vos per 5,7 sekundės.
Nepamirškime ir nepriekaištingos Quattro sistemos, kuri naudinga tiek užtikrinant stabilumą važiuojant asfaltu, tiek bekelėje.
Vis dėlto, 2.7 biturbo varikliai nors ir nėra patys nepatikimiausi – jie ganėtinai lepūs. O dar didesnė bėda ta, kad toks didelis variklis užima beveik visą kompaktinio automobilio variklio skyrių. Taigi, jeigu reikės pakeisti kokį nors menkniekį – pasiruoškite ilgai ir nuobodžiai ardyti.
Volvo V70 R
Lietuvoje Volvo V70 yra labai populiarus – tai patikimas, komfortiškas ir ypatingai talpus universalas. Tačiau V70 R modeliai yra labai retai sutinkami.
Automobiliui pasirodžius prekyboje, specialistai dažnai įvertino jį, kaip sėkmingą Volvo bandymą paversti nuobodų tėčio automobilį žaviu ir sportišku. Šis, antros kartos V70 R, turėjo penkių cilindrų 2.5 L variklį su turbina, išspaudžiantį netgi 221 kW. Turint omeny, kad didžioji dalis variklių šiame modelyje turėjo apie 120-130 kW – papildomi 100 kW tikrai suteikia vairuotojui didesnę šypseną!
Kaip jau minėjome, Lietuvoje tokių egzempliorių nėra daug. Bet jeigu ir rasite skelbimą su 220 kW varikliu – kaina turėtų svyruoti apie 4000-7000 eurų.
BMW 535 E61
Ar esate girdėję apie 2JZ variklį? Tai yra legendinis variklis iš Japonijos – itin patikimas, galingas ir lengvai modifikuojamas variklis. O šiame BMW naudojamas N54 variklis kartais yra vadinamas „naujuoju 2JZ“, kadangi jis pasižymi didele galia ir geru patikimumu.
Tai yra 3.0 L, šešių cilindrų benzininis variklis su dvejomis turbinomis, todėl galia siekia net 225 kW ir 400 Nm sukimo momentą. Tačiau turėkite omeny, kad tai yra tik gamintojo skaičiai, kadangi net ir Wikipedia informacijos teigimu, „variklio galią galima prilygti 232 kW ir 422 Nm“.
Šis variklis penkis metus iš eilės laimėjo „Tarptautinio metų variklio“ apdovanojimą. Negana to, BMW E61 yra paskutinis penktos serijos BMW, kurio gamyboje buvo skiriamas išskirtinis dėmesys sportiškumui, nes po to sekantis BMW F10 daugiau dėmesio skyrė komfortui. Taigi, galima teigti, kad tai yra sportinis automobilis universalo kiaute.
Audi S6 C5
Jeigu jums nepatinka A4 kėbulas, jeigu norite V8 variklio garso ir vis tiek norite Audi, tada jums būtinai reikia apsvarstyti Audi S6 C5. Nors anksčiau šis automobilis buvo tikra egzotika, šiandien jau galima pastebėti keletą egzempliorių Lietuvos skelbimų portaluose.
Lyginant su Audi A6 C6, šis modelis galbūt yra šiek tiek pasenęs, tačiau gerokai pigesnis. C5 kartos S6 turėjo vieną geriausių Audi variklių – 4.2 L V8. Šis išspaudžia net 250 kW. O patį automobilį galima įsigyti vos už 4000-6000 eurų.
Tai yra iš tiesų galingas ir smagus sportinis universalas, kuriuo važiuoti galite ne tik greitai, bet ir komfortiškai – automobilyje rasite tokias ypatybes, kaip šildomos sėdynės su atmintimi, soliarinis liukas, Bose garso aparatūra, kruizo kontrolė bei navigacija. Tiesa, jeigu yra galimybė, rinkitės modelį su mechanine pavarų dėže, kadangi automatinė yra ne tik vangi, bet ir nepatikima.