Volkswagen Golf Mk6 – tik atnaujintas penktas „golfas“

Pilkas Volkswagen Golf 6
Foto: Motor1.com

PRIVALUMAI:

  • Gera garso izoliacija
  • Didelis benzininių variklių pasirinkimas
  • Saugus

TRŪKUMAI:

  • Kai kurie varikliai absurdiški
  • Silpna sankaba (ypatingai su dyzeliniais varikliais)
  • Nuobodus

Šeštos kartos VW Golf yra labai gerai Lietuvoje žinomas „tautovežis“, kuris yra puiki, mažesnė VW Passat alternatyva. Volkswagen Golf Mk6 buvo pradėtas gaminti 2008 metais ir gamyba tęsėsi iki pat 2013-ųjų. Visą tą laiką pirkėjai galėjo rinktis iš beveik 20 skirtingų variklių ir hečbeko bei universalo (variant) kėbulų.

Kaip ir senesni Golf modeliai, šis taip pat yra paprastas, niekuo neišsiskiriantis ir patikimas automobilis kiekvienam. Jau nuo pat pirmos dienos jis buvo mėgstamas dėl gero kainos ir kokybės santykio, nes, lyginant su penktos kartos „golfu“, šis yra labiau… kokį čia žodį pavartojus… „rafinuotas“.

Atsiliepimai apie variklius ir pavarų dėžes

VW Golf 6 2.0 TDI variklis dyzelis
Foto: Parkers.co.uk

Internetinėje enciklopedijoje „Vikipedija“ rašoma, kad VW Golf 6 buvo siūlomas net su 19 skirtingų variklių modifikacijų, todėl, norint aptarti juos visus, reikėtų atskiro straipsnio. Tad trumpai apie tai, kokie atsiliepimai vyrauja apie populiariausius variklius.

Dyzeliniai varikliai

1.6 TDI ir 2.0 TDI – abu varikliai yra labai populiarūs ir visai neblogi. Abu jie yra naudojami ir kituose Volkswagen, Škoda bei Audi modeliuose, todėl dalių jiems rasite kiekvienoje autodalių parduotuvėje. Tačiau, vairuotojai dažnai susiduria su kuro siurblio gedimais. Modernūs dyzeliniai varikliai yra galingesni ne tik dėl turbinų, bet ir dėl ypatingų kuro sistemų – dėka ypatingai aukšto slėgio išgaunama didesnė galia, bet susidėvėję 1.6 TDI arba 2.0 TDI kuro siurbliai metalo drožles „paleidžia“ į kuro sistemą, taip sugadinant ir brangius purkštukus.

2.0 GTD – šis variklis skirtas norintiems „išskirtinio dyzelio“. Nors tai yra pati galingiausia Golf VI versija su dyzeliniu varikliu, 130 kW vis tiek iki 100 km/h leis įsibėgėti tik per 8,1 s.

Benzininiai varikliai

1.2 TSI – pats mažiausias, bet ne silpniausias variklis šiame modelyje. Nors „litražas“ ir labai mažas, dėka turbinos išspaudžiami 63 kW arba 77 kW (yra du variantai). Taip pat reikėtų nepamiršti, kad tokiuose mažuose varikliuose sumažinta yra praktiškai viskas ir dėl to mažėja resursas. Galų gale, nors ir su turbina, „golfui“ toks variklis yra per silpnas – reikėjo jį palikti tik VW Polo modelyje.

1.4 L – štai ir pats silpniausias variklis, kuris, tiesą sakant, yra apgailėtinas. Žinoma, 1.4 variklis yra gana paprastas, be turbinos ir tinka ramiam važinėjimui mieste. Tačiau, sakydami „ramiam“, turime omeny ypatingai ramiam – šeštas „golfukas“ su 1.4 L varikliu iki 100 km/h įsibėgėja per 14 sekundžių ir buvo gaminamas tik su 5 pavarų mechanine dėže. Tai reiškia, kad daugelis krovininių mikroautobusų už jus bus greitesni.

1.4 TSI – Tai yra tas pats variklis, tačiau su turbina, o 90 kW bei 120 kW galia skamba gerokai „padoriau“ (120 kW modelis yra vadinamas „Twincharger“). Su šiuo varikliu Golf 6 iki 100 km/h jau gali įsibėgėti greičiau nei per 10 sekundžių ir tai yra labai populiarus pasirinkimas Lietuvoje dėl ekonomijos ir pigaus eksploatavimo. Labai svarbus skirtumas tarp paprasto ir TSI varianto – 1.4 TSI modeliai parduodami su mechanine 6 pavarų arba automatine 7 pavarų DSG dėžėmis.

vairuotojai ne kartą skundėsi, kad 1.2 TSI, 1.4 ir 1.4 TSI variklių grandinės nusidėvi ir išsitampo net nepasiekus 100 000 km ridos, montuojami problematiški grandinių įtempėjai. Šios problemos buvo ištaisytos naujesniuose modeliuose.

1.6 L – Dar vienas vangus FSI variklis, turintis 75 kW. Nors tokia galia neatrodo labai prasta, jos vis tiek labai trūksta. Neapsigaukite – tai nėra ankstesniuose VW ir Audi automobiliuose naudotas 1.6 L benzininis variklis, todėl dujų įrangos su juo nelabai „draugauja“.

1.8 TSI – lyginant su 1.4 TSI, šis variantas turi tiek pati kilovatų (120 kW) ir tik +10 Nm sukimo momentą. BET, nors „ant popieriaus“ skirtumas yra mažas, 1.8 TSI yra žymiai vikresnis, tvirtesnis ir nereikalauja tiek daug sūkių lenkimo metu.

2.5, GTI ir R – pačios galingiausios versijos, kurios nėra populiarios Lietuvoje. GTI modelis turi 150 kW ir gali pasiekti maksimalų 240 km/h greitį. VW Golf VI R yra ypatinga versija – visi varantys ratai, originali sportinė apdaila, 200 kW turintis 2.0 TFSI variklis ir tik 5,5 sekundės 100 km/h greičiui pasiekti!

Šis modelis siūlomas su penkiomis skirtingomis pavarų dėžėmis. Automatinės pavarų dėžės, ypatingai 6 ir 7 pavarų DSG, yra tikrai neblogos – jos veikia itin sklandžiai, tačiau alyvą jose reikėtų keisit reguliariai, kad išvengtumėte perkaitimo ir ankstesnio susidėvėjimo problemų. Mechanines pavarų dėžes turintys modeliai kartais kenčia nuo susidėvėjusio smagračio problemų – tai ypatingai aktualu dyzeliniams varikliams.

Kai kurie benzininiai varikliai „mėgsta“ deginti alyvą ir jos lygį rekomenduojama tikrinti reguliariai. Nepakankamas alyvos kiekis paspartina variklio grandinės problemas, kurios čia ir taip yra ganėtinai dažnos. Mažas dyzelinių variklių pasirinkimas.

VW Golf 6 važiuoklė ir valdomumas

VW Golf 6 važiuoklė
Foto: Netcarshow.com

Na, stebuklų tikėtis tikrai nereikia – visgi tai yra „golfas“. Iš tokios klasės automobilio daug tikėtis net nesinori, todėl ir įvertinti komfortą ar valdomumą sudėtinga – viskas yra vidutiniška. Tiesa, gamintojas siūlė elektra valdomą važiuoklės kietumą, kuris vairuotojui leidžia rinktis tarp režimų sportui arba komfortui, tačiau skirtumas yra toks mažas, kad diskutuoti apie tai net neverta.

Paprastumas čia tikrai yra didelis privalumas – automobilis pastatytas ant tos pačios platformos, kaip ir ankstesnis, penktos kartos, „golfas“. Taigi, važiuoklę nesunku remontuoti ir daugiabučio kiemelyje.

Nesivarginkite ieškodami reguliuojamos važiuoklės, nes skirtumas yra sunkiai pastebimas. Tai nėra komfortiškas automobilis, tačiau važiuoklė yra paprasta, o jos dalys pigios.

Kėbulas, dizainas

VW Golf 6 iš šono
Foto: Netcarshow.com

Pradėkime nuo to, kad tai nėra visiškai naujas modelis – čia yra tiesiog atnaujintas penktos kartos Golf – ta pati pakaba, labai daug identiškų detalių. Didžiausi kėbulo pokyčiai matomi priekyje, kuris tapo panašus į VW Scirocco, ir gale, kuris tapo panašus į VW Touareg.

Volkswagen Golf 6 atsiliepimai nėra blogi, nes jį retai renkasi didelius lūkesčius turintys vairuotojai. Išvaizdą pagirti yra sunku, nes dizainas yra toks blankus ir nuobodus, kad jau po savaitės pradėsite svarstyti apie papildomą automobilį „savaitgaliams“. Palyginkite šį modelį su konkurentais: Ford Focus visada buvo sportiškas ir malonus vairuoti, Volvo C30 visada išsiskiria iš pilkos minios, o Mazda3 labai patiks moterims. O ką galima pasakyti apie „golfą“? Na, su juo liksite nepastebėti.

Universalo modelis
Foto: Pinterest.com

Ne taip dažnai Lietuvos gatvėse sutinkami, bet gana praktiški yra Variant modeliai. Jų nereikėtų maišyti su Passat serijos universalais, kadangi skiriasi ne tik komfortas, įranga, kaina, bet ir matmenys. VW Golf 6 Variant už šeštos kartos Passat universalą yra 24 cm trumpesnis, 4 cm siauresnis ir turi 146 litrais mažesnę bagažinės talpą užvertus galines sėdynes.

Na, o lyginant su hečbeku, Variant versija yra 155 kg sunkesnė ir 28 cm ilgesnė.

Vienas didžiausių šio automobilio privalumų – saugumas. Keliams skirtoms pagalvės, atrodo, turėtų būti montuojamus tik į limuzino klasės modelius, bet VW Golf IV juos turi! Apskritai, keleivių saugumo bandymų metu šis modelis surinko 36 taškus iš 37 galimų. Taigi, „EuroNCap“ įvertinimas buvo maksimalus – 5 žvaigždutės.

Dizainas yra nuobodus ir niekuo neišsiskiriantis. Korozijos pažeidimai pasitaiko labai retai ir pats automobilis yra labai saugus – Euro NCAP įvertino jį 5 žvaigždutėmis iš 5 galimų.

Salonas ir įranga

VW Golf 2009 vairas
Foto: Netcarshow.com

Automobilio salonas yra tik šiek tiek atnaujintas nuo penkto „golfuko“, todėl jis paseno labai greitai. Laukiantys naujojo modelio vairuotojai tikėjosi didelių pokyčių, o gavo kone identišką automobilį tiek vidumi, tiek išore.

Viduje yra apstu vietos telefonui, piniginei ir įvairiems daiktams, o priekyje sėdintys asmenys nesunkiai susireguliuos sėdynę pagal savo poreikius. Kadangi tai kompaktinės klasės automobilis, gale sėdintiems, ypatingai aukštiems, keleiviams nebus labai patogu. Yra 5 sėdimos vietos, tačiau trys suaugę žmonės gale sėdės tik tuo atveju, jeigu jie bus labai smulkaus sudėjimo arba jeigu tai bus vienintelis šansas nepavėluoti į darbą. Taigi, jeigu jūsų šeimoje yra penki asmenys arba dažnai tenka keliauti pilnu ekipažu – galbūt reikėtų žvalgytis į kiek didesnius modelius.

Galiausiai, nors ir tas pats modelis, vienas šalia kito pastatyti VW Golf 6 automobiliai tarpusavyje gali stipriai skirtis dėl komplektacijos. Štai keletas ypatybių, kurias vairuotojai galėjo rinktis pirkdami naują automobilį:

  • Kruizo kontrolė
  • Multimedija su liečiamu ekranu
  • Į VW ženkliuką integruota galinio vaizdo kamera
  • Adaptyvūs Bi-Xenon priekiniai žibintai
  • Automatiškai žemiau pasikreipiantys galinio vaizdo veidrodėliai įjungus atbulinę pavarą
  • Užtemstantis galinio vaizdo veidrodėlis

Nesitikėkite šių žaisliukų rasti eiliniame modelyje, nes nemažai gatvėse riedančių šeštų „Golfų“ yra bazinės „S“ komplektacijos. Juose galiniai langai yra valdomi rankenėle, o garsiakalbiai yra sumontuoti tik priekyje!

Tačiau tai pateisina gamintojo pastangos pakelti Golf seriją į aukštesnę klasę – Volkswagen investavo daug laiko ir pastangų į smulkmenas, kurios šį automobilį išskiria tarp konkurentų ir paverčia jį tikrai puikiu šeimyniniu automobiliu. Pavyzdžiui, šis modelis turi gerokai patobulintą garso izoliaciją – vėjo triukšmo mažinimui buvo pastorinti stiklai, pakeistas aplink stiklus montuojamų gumų dizainas, veidrodėlių dizainas ir netgi priekinis (A) statramstis, kad važiavimas net ir atidarytu langu būtų kuo tylesnis.

Daugelis šių funkcijų yra standartinės naujuose automobiliuose, tačiau, kaip kompaktinės klasės 2009 metų automobiliui, adaptyvūs priekiniai žibintai bei galinio matymo kamera – visai neblogai.

Salono dizainas yra labai panašus į pirmtako, todėl pasenęs. Labai skurdi bazinė „S“ komplektacija, tačiau viduje yra daug vietos įvairiems daiktams ir gerokai patobulinta garso izoliacija.

Ankstesnis straipsnisŠtai jums 5 smagūs universalai iki 10 000 eurų
Sekantis straipsnisAlyvą deginantiems Ford varikliams – ilgesnės matuoklės
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.