PRIVALUMAI:
- Kokybiškas salonas
- Puiki automatinė pavarų dėžė
- Galingi ir ekonomiški varikliai
TRŪKUMAI:
- Silpnos paskirstymo grandinės
- Nepatikima ir prasta X-Drive sistema
- Neypatingai geras valdymas be adaptyvios važiuoklės
Pradėkime nuo trijų penktos serijos BMW modelių – E39, E60 ir F10. Visiems puikiai žinomas, 1995 metais pasirodęs BMW E39 buvo turbūt pats geriausias šios serijos modelis – siūlomi varikliai buvo nuostabūs, patikimi ir galingi, o dizainas patiko tiek sportinių, tiek verslo klasės automobilių mylėtojams. 2003 metais pasirodė visiškai naujas ir šiandien beprotiškai populiarus modelis – E60. Tai buvo itin drąsus BMW žingsnis dizaino srityje, todėl nors ir ne visiems patinkantis – jis atrodo moderniai dar ir šiandien. O ką BMW padarė su 2009 metais pasirodžiusiu F10/F11?
BMW, pristatydami šį modelį, atsisakė drąsių dizaino linijų, daugiau susitelkė į komfortą, salono kokybę ir sportiškumo nesureikšmino taip, kaip anksčiau. Todėl kartais F10 yra „skaitomas“ kaip atnaujintas E39 modelis.
Lietuvoje penktos serijos BMW F10 populiarėja be galo sparčiai, kadangi šios markės mėgėjams, penktos klasės modelis, lyginant su trečios ir septintos, yra pats optimaliausias pasirinkimas ieškant kompromiso tarp sportiškumo, komforto ir ekonomijos.
Atsiliepimai apie BMW F10 ir F11 variklius, pavarų dėžes
BMW F10 varikliai turėjo puikų potencialą – jie tikrai dinamiški ir, tuo pačiu, ekonomiški (530d iki 100km/val įsibėgėja per 6,3 s.). Tačiau kone visi dyzeliniai varikliai (520d, 530d) turi vieną opią problemą – nepatvarias variklių grandines. Kitų markių automobiliuose apie „pavargusią“ grandinę ar įtempėjus dažniausiai galite sužinoti iš barškėjimo – jeigu subarška užvedant variklį, tada reikėtų susimąstyti apie keitimą, o jeigu baršką visada, keisti reikia kuo greičiau.
Tačiau BMW varikliai retai įspėja apie tokias problemas barškėjimu – grandinės ima ir nutrūksta. Tiesa, 2014-2015 metais variklių grandinės sistema buvo patobulinta ir „sutvirtinta“, tačiau, kaip pastebima Lietuvoje, tai vis tiek neapsaugo nuo šios problemos. Nutrūkusi grandinė sulanksto variklio vožtuvus, o tai veda prie ypatingai brangaus variklio remonto. Panaršykite dyzelinių modelių skelbimus ir aprašymuose neretai aptiksite „neseniai keista grandinė“, „keistas variklis“ ir t.t.
BMW F10 grandinės keitimo kaina nesunkiai peržengia 1000 eurų (įskaitant dalis). Kaina kyla, jeigu automobilyje yra Xdrive sistema, kadangi gali tekti išimti variklį.
Dar viena labai dažna problema – greitai užsikemšantys DPF filtrai. Lietuvoje populiaru juos tiesiog pašalinti, tačiau pašalinimas irgi neretai priveda prie kitų problemų, kaip turbinos gedimai. Todėl geriausias sprendimas būtų filtrą pakeisti nauju.
Benzininių variklių fanams rekomenduojama rinktis 528i arba 530i variklius. Tai yra paprasti, atmosferiniai šešių cilindrų varikliai, išspaudžiantys 190-200 kW. Negana to, į šiuos variklius gali būti montuojama ir dujų įranga. Taigi, tai yra paprasti, lengvai bei nebrangiai remontuojami varikliai. Jeigu 200 kW nepakanka, galite ieškoti ir 535i (N55) – pagrinde tai yra įprastas trijų litrų variklis, tačiau su turbina.
Su pavarų dėžėmis problemos nėra dažnos – mechaninės dėžės yra 6 pavarų. Tačiau jeigu ją planuojate rinktis dėl patikimumo, nesijaudinkite ir rinkitės 8 pavarų automatinę – jos gedimai yra labai reti.
BMW F10 važiuoklė ir valdymas
Šis automobilis kelyje valdosi maloniai. Tačiau reikėtų pabrėžti, kad tai nebėra agresyvus ir sportiškas automobilis, priešingai nei buvo E60, o rafinuotas, komfortiškas ir tylus verslo klasės laineris. O toks komfortas paaiškinamas labai paprastai – šis modelis naudoja komfortišką, tik šiek tiek sutrumpintą, 7 klasės BMW pakabą.
Tačiau labai nuvilia tai, kad adaptyvi BMW važiuoklė buvo siūloma tik kaip papildoma ypatybė, už kurią reikėdavo stipriai sumokėti. Būtent todėl didelė dalis BMW F10 automobilių gatvėse turi paprastą važiuoklę, iš kurios norėtųsi daugiau komforto.
Na o jeigu norite visais keturiais ratais varomo automobilio – rinkitės Audi su Quattro sistema, nes BMW automobiliuose naudojama X-Drive yra labai nepatikima ir veikia prastai. Trumpai tariant – X-Drive dažniausiai yra neigiama savybė, dėl kurios automobilio vertė mažėja.
Kėbulas ir dizainas
Kaip jau minėjome, BMW savo drąsą parodė 2003 metais pristatydami BMW E60 „betmeną“. Išorės dizainas išsiskyrė ištemptais žibintais ir aštriomis linijomis, todėl juos pamėgo sportiškumą vertinantys vairuotojai, bet solidumo mėgėjai neretai jį peikė. Todėl, kurdami F10 modelį, BMW šiek tiek aprimo ir visas dizainas atrodo kaip gerokai atnaujintas E39, o ne E60.
Apskritai dizainas tikrai vykęs, kadangi išsaugomos klasikinės vertybės, bet puikiai integruojamos modernios linijos. Negana to, kai kurios priekinės detalės yra pagamintos iš aliuminio. BMW tai vertino kaip privalumą automobilio svorio atžvilgiu, o dabar tai vertinama kaip veiksminga prevencija nuo korozijos.
BMW naudoja unikalų būdą kuriamiems modeliams pavadinti. Penktos serijos sedanas yra žinomas pavadinimu BMW F10, o universalas – BMW F11.
Kartais pasitaiko skundų, kad dažų kokybė šiam automobiliui nėra pakankamai aukšta, kadangi vos po 2-3 metų eksploatacijos akmenukai juos pažeidžia ir sukuriami maži korozijos židiniai.
BMW F10 Facelift
2014 metais buvo pristatytas atnaujintas (facelift) modelis. Jis buvo pilnas mažų patobulinimų, kurie, visumoje, labai stipriai atnaujino automobilį ir suteikė šiek tiek patrauklumo. Lengviausiai pastebimi skirtumai: bi-xenon adaptyvūs priekiniai žibintai tapo standartiniai ir angelo akys (angel eyes) nebėra apvalios, atnaujintas priekinis bamperis ir rūko žibintai, atnaujinta iDrive sistema, atsirado posūkiai veidrodėliuose.
Techninės savybės pakito nestipriai – pristatytas naujas 518d modelis, padidinta 550i galia iki 331 kW, šiek tiek patobulintos automatinės pavarų dėžės funkcijos bei elektroninis stovėjimo sabdys.
Salonas ir įranga
BMW F10 salono dizainas nors ir atrodo kiek per paprastas tokios klasės automobiliui – jis yra labai kokybiškas. Kiekvienas mygtukas, kiekvienas plastiko gabalėlis matomas ant panelės yra surinktas kokybiškai ir tvirtai. Todėl vairuodami viduje tikrai negirdėsite nemalonių garsų.
Vietos viduje yra mažiau nei pas konkurentus. Priekyje sėdintys žmonės įsitaisys patogiai, tačiau nesijaus kaip dideliame automobilyje. O gale patogiai sėdėti gali tik du žmonės, nes viduryje sėdinčio keleivio kojoms vietos tikrai trūksta.
Įdomus ir kiek juokingas pastebėjimas – kai kurie vairuotojai, turintys BMW F10 su mechanine pavarų dėže, skundžiasi, kad pedalai nėra visiškai viduryje.
Todėl vairuojant gali jaustis, kad sėdite truputėlį pasisukę. Tačiau tai pastebi tikrai ne kiekvienas ir jeigu ieškote šio modelio su mechanine pavarų dėže – atkreipkite į tai dėmesį.
Automobilio bazinė įranga yra keistoka – navigacija, parkavimo sistema, tačiau nėra atverčiamų galinių sėdynių. Už tai pirkėjai turėjo mokėti papildomai. Taip pat papildomai reikėjo sumokėti ir už „pripučiamas“ sėdynes… ir labai brangiai.
Labai dažnai pasitaikantis gedimas – neveikianti galinio vaizdo kamera. Todėl pirkdami BMW F10 su šia ypatybe, būtinai patikrinkite, ar ji veikia, nes remontas gali būti brangus.
Na o galima automobilio įranga, savaime suprantama, yra įspūdinga: adaptyvūs, automatiniai žibintai, naktinis režimas (night vision), panoraminis stogas, visi užtemstantys veidrodėliai, durų pritraukėjai, adaptyvi kruizo kontrolė su avarijos išvengimo sistema, 4 vairavimo režimai, kelio juostų stebėjimas, aklosios zonos davikliai, „Head-up“ projekcija, automatinis parkavimas ir daugybė kitų „žaisliukų“.
BMW F10 galėtų būti tikrai nuostabus automobilis, jeigu gamintojas būtų skyręs daugiau dėmesio svarbiausioms variklio savybėms.