Pagrindinis Apžvalgos BMW 3 serija E90/E91 – silpnos grandinės ir kieta pakaba

BMW 3 serija E90/E91 – silpnos grandinės ir kieta pakaba

BMW E90 Juodas
Foto: Youtube.com

PRIVALUMAI:

  • Sportiškas
  • Patikima važiuoklė
  • Puikūs N52, M47 ir M57 varikliai

TRŪKUMAI:

  • Daugelis variklių nepatikimi
  • Prasta garso izoliacija
  • Nusitrinančios salono detalės

Dar prieš debiutuojant šiam modeliui visas pasaulis nekantravo ir spėliojo, koks gi bus tas naujasis „trečiukas“ ir ar jis bus geresnis už beprotiškai populiarų E46 modelį. Pasirodžius naujajam E90, pusę BMW parduodamų automobilių sudarė trečios klasės modeliai – jie buvo nebrangūs, patrauklūs ir sportiški. Jaunų vairuotojų pamėgto BMW E90 gamyba buvo pradėta 2005 metais ir tęsėsi iki pat 2011-ųjų, o kupė bei kabrioleto kėbulai buvo gaminami iki pat 2013 metų.

Po automobilio pristatymo auto žurnalistai visame pasaulyje skubėjo išbandyti naująją BMW ikoną ir įvertinimai tikrai buvo puikūs – beveik visi mėgo nuostabų valdomumą, komfortą ir, kai kurie, dizainą.

Šios kartos trečios klasės BMW buvo siūlomas su keturiais skirtingais kėbulais:

  • E90 – sedanas. Pasirodė anksčiausiai.
  • E91 – universalas. Dar vadinamas „Touring“ Europoje ir „Sports Wagon“ Šiaurės Amerikoje. M3 su šiuo kėbulu nebuvo gaminamas.
  • E92 – kupė. BMW E92 buvo pristatytas 2006 metais ir išorės dizaino detalės labai skiriasi nuo tų, kurios yra sedanuose bei universaluose.
  • E93 – kabrioletas. Galima sakyti, kad tai yra tiesiog E92 su nuleidžiamu stogu (hard top).

BMW ši modelį reklamavo kaip „tikrą vairuotojo automobilį“ – kol Mercedes-Benz modeliai vertinami dėl komforto, BMW kozeris yra sportiškas charakteris, kuris geriausiai atsiskleidžia būtent trečios serijos modeliuose. Taigi, kokie yra BMW E90 atsiliepimai, pastabos ir „ligos“?

BMW E90 varikliai ir pavarų dėžės

Keturių cilindrų dyzeliniai varikliai, ypač naujesni, turi silpnas paskirstymo grandines – tą pačią problemą turi ir benzininiai N43 bei N46 varikliai. Patikimiausi yra 2005-2007 metų modeliai.

Pirkdami šį automobilį klientai galėjo rinktis net iš 35 variklių modifikacijų, tačiau pačių variklių pasiūla buvo gerokai mažesnė. Variklių atžvilgiu, šis modelis yra pereinamasis, kadangi ankstyvieji modeliai buvo siūlomi su dar devintajame dešimtmetyje pristatytais varikliais, o vėliau juos pakeitė atnaujinti varikliai, kurie vėliau buvo montuojami ir į „F“ serijos modelius, kaip BMW F30 bei BMW F10.

Dyzeliniai varikliai

BMW E90 320d variklis

318d ir 320d

Jeigu ekonomija jums aktuali, reikėtų rinktis 318d arba 320d variantus. Keturių cilindrų, dviejų litrų 320d dyzelinis variklis buvo gerai vertinamas jau nuo pat pirmos dienos. Ankstyvieji 320d yra žymimi M47 kodu – šis variklis buvo montuojamas ir į senesnius modelius, yra ekonomiškas ir turi 120 kW, todėl galios pakanka įsibėgėjimui iki 100 km/h per 8,3 sekundės. 320d N47 varikliai yra galingesni, bet ne tokie patikimi (apie problemas šiek tiek vėliau).

325d, 330d ir 335d

Tai yra praktiškai vienodi varikliai, tik su skirtingomis modifikacijomis. Jie yra šešių cilindrų (I6), žymimi kodais M57 bei N57. Galia svyrouja nuo 145 kW iki 210 kW. Pavyzdžiui, 330d M57 variklis turi 170 kW, o 335d irgi yra trijų litrų tūrio, tačiau turi dvi turbinas ir 210 kW.

Dažniausios problemos, gedimai

Didžiausia keturių cilindrų dyzelinių variklių problema yra silpnos grandinės, kurios dėvisi greitai, o apie susidėvėjimą praneša barškėjimo/kalimo garsai. Jeigu problema ignoruojama, grandinė netrukus gali trūkti ir visiškai sugadinti variklį. Grandinės keitimo kaina, kartu su dalimis, gali svyruoti nuo kelių šimtų iki daugiau nei tūkstančio eurų.

Kuro sistemos problemos taip pat nėra retos – sugedęs kuro siurblys paleidžia metalo drožles į kuro sistemą, o jos keitimas gali būti brangesnis net už variklio grandinės keitimą.

Apskritai, M47 ir M57 varikliai yra patikimesni, tačiau senesni ir vangesni. Naujesni bei galingesni N47 ir N57 varikliai pradėti montuoti į 2007-2010 modelius, bet variklio grandinės problemos juose pasitaiko dažniau.

Benzininiai varikliai

BMW E90 330i N52 atsiliepimai

316i, 318i ir 320i

Šie nedideli benzininiai BMW E90 varikliai yra labai prasti, ypatingai N43 ir N46 serija. Visų pirma, šie varikliai turi vos 150-200 Nm sukimo momentą ir visai nedera prie sportiško charakterio. O tada prasideda ir gausybė įvairių problemų – plonos ir lengvai išsitampančios grandinės, nuolatinės problemos su alyvos prasisunkimu, nepatikima Vanos sistema, gendantys kuro purkštukai. Negana to, grandinė dažnai nutrūksta be jokių įspėjamųjų ženklų, o tada lieka tik atlikti kapitalinį remontą arba ieškoti kito variklio, kuris bet kada gali vėl „pavesti“.

323i, 325i, 328i, 330i ir 335i

Šešių cilindrų (I6) benzininiai varikliai yra geresnis pasirinkimas tiek patikimumo, tiek galios atžvilgiu. Visi varikliai nuo 323i iki 335is yra šešių cilindrų, o 2005-2007 metų 325i, 328i ir 330i modeliai turi labai gerai vertinamus, patikimus ir laiko patikrintus N52 variklius. N53 varikliai yra tie patys, bet naujesni bei naudoja tiesioginio įpurškimo sistemą. Problema ta, kad N53 varikliuose montuojami prastesni purkštukai.

Įspūdingiausiose M3 versijose montuojami 4.0 L arba 4.4 L V8 S65 varikliai, išspaudžiantys net 309 kW arba 331 kW – to pakanka norint pasiekti 100 km/h greitį per mažiau nei 5 sekundes!

Pavarų dėžės, transmisija

Mechaninės pavarų dėžės yra ganėtinai vangios ir nelabai dera su agresyviu automobilio charakteriu. Negana to, sankabos smagratis yra viena iš silpnųjų vietų, ypatingai dyzeliniuose modeliuose. Apie sankabos susidėvėjimą praneša padidėjusi vibracija bei triukšmas iš transmisijos.

Automatinės pavarų dėžės yra geros ir patikimos, todėl jų gedimai pasitaiko retai.

Važiuoklė ir valdomumas

Juodas BMW E90 trasoje
Foto: E90post.com

Automobilis turi sportišką charakterį, bet pakaba yra kieta, xDrive sistema nepatikima, o „pre-facelift“ modeliose esančių hidraulinių vairo kolonėlių dėka vairas yra „sunkus“.

Jeigu pažiūrėtumėte 2005 metais atliktas automobilio apžvalgas arba parašytus straipsnius, pastebėtumėte, kad specialistai naująjį E90 įvardijo kaip komfortišką ir puikiai tinkantį ilgoms kelionėms. Tokį įspūdį nesunku susidaryti važinėjant aukštos kokybės keliais ir lenktynių trasomis, tačiau kasdienės eksploatacijos metu išryškėja tikrasis automobilio „komfortas“. Jeigu naudosite R17 ar didesnius ratlankius, jausite kiekvieną, net ir menkiausią, duobę kelyje.

Šis modelis buvo siūlomas ir su xDrive sistema. Ji yra pakankamai rafinuota, kad užtikrintų gerą pravažumą prastomis sąlygomis ir stabilumą važiuojant didesniu greičiu. Tačiau, xDrive sistema yra gerokai sudėtingesnė, brangesnė ir ne tokia patikima kaip, pavyzdžiui, Quattro.

Pabandykite „Google“ paieškoje įrašyti „Bmw E90 xDrive“ ir vienas iš populiariausių pasiūlymų turėtų būti „Bmw E90 xDrive delete“ – štai kaip dažnai vairuotojai yra nepatenkinti šia sistema.

Senesnių (pre-facelift) modelių vairuotojai dažnai skundžiasi „sunkiu“ vairu, kuris gali varginti važinėjant mieste. BMW atsižvelgė į tai ir 2009 metais pristatytame facelift modelyje hidraulinis vairo stiprintuvo siurblys buvo pakeistas elektriniu – tai išsprendė šią problemą.

Galiausiai, kaip ir „priklauso“ tikram BMW, šis modelis yra vikrus, smagus ir valdosi puikiai – automobilis reaguoja į vairo pasukimą labai tiksliai, todėl vairuoti vingiuotais keliais yra vienas malonumas. Važiuoklės sandara yra labai paprasta, todėl remontas yra nesudėtingas ir pigus.

Atsiliepimai apie kėbulą ir dizainą

Oranžinis BMW E92
Foto: Autocar.co.uk

Kėbulo dizainas, kaip ir kitų to laikotarpio BMW modelių, yra kiek per drąsus, todėl patiks ne kiekvienam. Euro NCAP įvertino šio modelio saugumą 5 žvaigždutėmis.

Visi pagrindiniai to laikotarpio BMW modeliai buvo kontroversiški – septinta serija (E65) daug kam pasirodė bjauri, penkta serija (E60) tuo metu atrodė per drąsi, o trečia serija (E90) ne vienam atrodė keista. Labai daug žmonių buvo nepatenkinti galiniais ankstyvų modelių (pre-facelift) žibintais, kurie primena blynus.

Mėlynas 2006 E90 prefl
Foto: Netcarshow.com

2005 metais laidoje „Aukščiausia pavara“ šis modelis gavo „Bjauriausio metų automobilio“ apdovanojimą. Bet neatsižvelkite į tokį apdovanojimą labai rimtai – gi jos vedėjai visada stengiasi pašiepti automobilius humoristine forma.

2009 metais pasirodęs facelift modelis skoningai atnaujino šį modelį, todėl net ir pardavimų skaičius tuomet šiek tiek šoktelėjo.

Pilkas BMW E91 Facelift
Foto: Autoevolution.com

Keleivių saugumas automobilyje yra puikus, tačiau pėsčiųjų saugumas avarijos atveju vertinamas labai prastai – vos 4 taškai iš 36 galimų. Taigi, Euro NCAP keleivių saugumo įvertinimas yra 5/5, o pėsčiųjų – tik 1/5.

Automobilio kėbulas labai gerai apsaugotas nuo korozijos. Jeigu dažai nėra pažeisti nuo akmenukų ar smūgių, korozijos židiniai pasirodo labai retai.

Salonas ir įranga

Trečios serijos BMW salonas
Foto: Netcarshow.com

Silpnoka garso izoliacija, nusitrinančios salono medžiagos, mažai vietos sėdintiems gale ir labai skurdi bazinė komplektacija. Tačiau, geresnės komplektacijos modelių įranga maloniai stebina.

Iš pirmo žvilgsnio salonas atrodo gana gerai ir moderniai, tačiau yra labai daug įvairių smulkmenų, kurios ilgainiui pradeda erzinti.

Visų pirma, garso izoliacija net ir pagal trečios serijos standartus galėtų būti geresnė. Vėjas važiuojant didesniu greičiu girdimas aiškiai, o keturių cilindrų dyzeliniai varikliai salone tokie triukšmingi, kad atrodo, jog sėdėtumėte 1990 metų automobilyje.

Salono medžiagų kokybė yra apgaulinga. Iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo gerai – tikras aliuminis, mediena, minkštas plastikas ir t.t. Tačiau, ilgainiui pradeda luptis minkšta medžiaga, kuria padengtos durų rankenėlės, porankio kraštai, langų valdymo mygtukai, pavarų svirtis.

Nusitrynęs E90 salono plastikas
Foto: Bimmerfest.com

Erdvės salone yra daugiau nei E46 modeliuose – priekyje sėdėti labai patogu, tačiau gale sėdintiems keleiviams galva remiasi į lubas. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad ne visi sedanai turi atlenkiamas galines sėdynes – tai buvo siūloma tik modeliuose su „žiemos paketu“.

Jeigu mėgstate klausytis muzikos kokybiškai, standartinė garso sistema jus tikrai nuvils – nėra nei įprastų garsiakalbių galinėse durelėse, nei žemų dažnių garsiakalbių. Tokia sistema tinka tik žinių klausymui per radiją.

Apskritai, bazinės komplektacijos modeliai yra labai skurdūs – medžiaga aptrauktos, mechaniškai valdomos sėdynės, nėra automatinės klimato kontrolės, o vairas yra prastos kokybės ir nepatogus.

Bazinis BMW E90 salonas
Foto: E90post.com

Ironiška, bet to laikotarpio BMW modeliuose buvo montuojamos labai nepatogios posūkių rankenėlės, kurios neužsifiksuoja ir, įveikus nedidelį posūkį, juos reikia išjungti patiems – visai kaip senuose traktoriuose.

Žinoma, BMW E90 atsiliepimai nėra vien tik blogi – keletą kartų „metų automobiliu“ jis buvo išrinktas ne šiaip sau. Štai keletas ypatybių, kurios buvo siūlomos šiame modelyje: Xenon priekiniai žibintai, Angel eyes (angelo akys), atstumo jutikliai parkavimui, navigacija, elektra valdomos sėdynės su atmintimi, automatiškai tamsėjantys ir užsilenkiantys veidrodėliai, „Logic 7“, „Harman/Kardon“, „Individual Audio“ garso sistemos, „start/stop“ sistema, aktyvi kruizo kontrolė ir t.t. Tokios ypatybės, kaip aktyvi kruizo kontrolė arba „Individual Audio“ garso sistema yra labai retos, tačiau smagu žinoti, kad BMW jas siūlė kompaktinės klasės automobilyje.