PRIVALUMAI:
- Patikimi keturių cilindrų dyzeliniai varikliai
- Komfortiškas
- Modernus išorės dizainas
TRŪKUMAI:
- Blogi V6 benzininiai varikliai
- Netinkamas salono dizainas
- Elektronikos gedimai
2007 metais Mercedes-Benz salonuose pasirodžiusi naujoji C klasė (W204) buvo visokeriopai geresnė už savo pirmtaką. Pasaulyje pagaminta daugiau nei 2,4 milijono trečios kartos C klasės modelių ir tuo metu tai buvo geriausiai parduodamas Mercedes-Benz automobilis.
W204 yra kompaktiškas verslo klasės automobilis, kuris buvo gaminamas ir universalo kėbule (S204). Turbūt ne kartą esate matę, kai automobilių pardavėjai skelbimuose pabrėžia „Classic“, „Avantgarde“ ir kitas komplektacijas. Šis modelis buvo siūlomas su trim komplektacijos variantais:
- „Classic“ – tai tik gražus pavadinimas bazinei komplektacijai įvardinti, kurioje siūlomi mažesni, keturių cilindrų varikliai ir medžiaginės sėdynės, mažai ypatybių, mažiausi ratlankiai… Trumpai tariant, tai yra pigiausias modelis, kurį labai mėgo taksi įmonės.
- „Elegance“ – nors „Elegance“ modeliai taip pat galėjo būti su medžiaginiais salonais ir kitomis pigesnėmis ypatybėmis, pirkėjai galėjo rinktis ir iš brangesnių ypatybių, kaip odinis salonas, brangesnės apdailos ir t.t.
- „Avantgarde“ – prabangiausias variantas, kuriame buvo siūlomos aukštesnės kokybės medžiagos sėdynėms, apdailai, priekinių grotelių centre yra didelis gamintojo ženkliukas, o vairas turi tris „stipinus“.
„Avantgarde“ modeliai dar buvo siūlomi ir su „AMG“ sportine apdaila, tačiau, laikui bėgant, kai kurie vairuotojai pamėgo šią apdailą montuotis ir į „Classic“ bei „Elegance“ modelius.
Nors Mercedes-Benz W204 atsiliepimai nėra blogi ir jo pardavimai buvo sėkmingi – prisikabinti tikrai yra prie ko.
Mercedes-Benz W204 varikliai ir pavarų dėžės
Kadangi tai yra kompaktiškas automobilis, visos V6 ir V8 variklių „grietinėlės“ tikėtis nereikėtų. W204 bei S204 siūlomi su trim dyzeliniais ir šiek tiek daugiau benzininių variklių.
Dyzeliniai varikliai
Lietuvoje šis modelis dažniausiai perkamas su C200 CDI arba C220 CDI varikliais, kurie jam puikiai tinka. Abu varikliai yra keturių cilindrų, 2.1 L tūrio. C200 CDI turi 100 kW ir iki 100 km/val įsibėgėja per 9,2 sekundės, o kitas – 125 kW ir 8,5 sekundės iki 100 km/val.
Kai kurie vairuotojai skundžiasi, kad C200 CDI ir C220 CDI yra kiek per triukšmingi tokios markės automobiliui, kadangi iš Mercedes-Benz visada tikimasi rafinuotumo. Vis dėlto, tai labai ekonomiški ir sunkių „ligų“ neturintys varikliai, kuriuos renkasi daugelis W204 pirkėjų.
C320 CDI yra trijų litrų V6 dyzelinis variklis, turintis 165 kilovatus, kurie pusantros tonos sveriančiam automobiliui suteikia tikrai pakankamai gyvybės. Tik neapsigaukite gamintojo nurodytomis degalų sąnaudomis, nes C320 CDI modeliai nesunkiai pasiekia 8-10 L/100 km.
Kaip ir visi dyzeliniai varikliai, tiek C200 ir C220, tiek C320 gali susidurti su turbinos, kuro purkštukų, DPF, EGR sistemų gedimais.
Benzininiai varikliai
Jeigu norite benzininio modelio, saugiausi variantai yra 4 cilindrų C180 arba C200. Šie M271 koduotę turintys varikliai buvo montuojami į Mercedes-Benz modelius nuo 2002 iki pat 2015 metų. Galios tikrai pakanka kasdienei eksploatacijai, pavyzdžiui, C200 Kompressor turi 135 kW ir 100 km/val greitį gali pasiekti per 8,6 sekundės.
C230, C280 ir C350, dar žinomi kaip M272, varikliai turi puikų potencialą, tačiau viena jų dizaino dalis nebuvo pakankamai gerai apgalvota – ant veleno esantis, paskirstymo grandinę sukantis krumpliaratis susidėvi per greitai.
v6 benzininių variklių grandinės išsitampo per 100 000 km.
Kai minėtas krumpliaratis susidėvi, jo „dantys“ sudyla ir kyla veleno praslydimo rizika. Jeigu velenas prasisuka bent per vieną krumpliaračio žingsnį, variklio darbas pablogėja dėl blogo degimo kampo. Jeigu jis prasisuka per du krumpliaračio žingsnius – greičiausiai reikės keisti variklį arba atlikti jo kapitalinį remontą. Štai kodėl C230, C280 ir C350 modeliai yra tokie nenuspėjami.
Nuo ankstyvo susidėvėjimo kenčia ir paskirstymo grandinės kreipiančiosios. Tiek krumpliaračiai, tiek kreipiančiosios buvo gaminamos iš netinkamos medžiagos, todėl šių variklių savininkams rekomenduojama net ir po remonto tikrinti paskirstymo grandinę ir jos komponentų būklę ne rečiau nei kas 100 000 kilometrų.
Ši problema buvo tokia didelė, kad Mercedes-Benz kompanijai buvo iškeltas ieškinys, todėl 2008 metų modeliuose ši problema jau buvo ištaisyta.
Jeigu vis tiek svarstote apie W204 ar S204 modelį su V6 benzininiu varikliu pirkimą, turėkite omeny, kad krumpliaratis bei kreipiančiosios nėra brangūs – skaudžiausiai „per kišenę“ kirs darbas. Negana to, paskirstymo grandinės patikrą reikėtų atlikti iškart po automobilio pirkimo, nebent ankstesnis pardavėjas turi svarius įrodymus, kad tai neseniai jau buvo atlikta.
Negana to, šie varikliai turi ir dar vieną problemą – jų įsiurbimo kolektorių kanalo ilgis yra reguliuojamas plastikine „kojele“, kuri dažnai tiesiog sulūžta. Gamintojas jos neparduoda atskirai – tik kartu su visu įsiurbimo kolektoriumi – tačiau, prekyboje galima rasti metalinių „kojelių“, kurios išsprendžia šią problemą visam laikui.
Na, o norinčių dar daugiau galios, visada laukia W204 C 63 AMG. Čia įtalpintas didžiulis 6.2 L V8 variklis, turintis net 337 kW ir 600 Nm sukimo momentą. To pakanka, kad 100 km/val greitį pasiektumėte vos per 4,4 sekundės!
Pavarų dėžės
Mechaninės pavarų dėžės yra 6 pavarų ir gana patikimos, tik šiek tiek „sunkios“.
Dar galima rinktis iš 5 pavarų arba 7 pavarų 7-G Tronic automatinių pavarų dėžių. Gali pasirodyti, kad kartais jos vėluoja stipriau spustelėjus akceleratoriaus pedalą, tačiau tai dažniausiai nutinka dėl to, kad šios pavarų dėžės yra adaptyvios. Tai reiškia, kad ilgą laiką lėtai važinėjančiam vairuotojui pavaros jungiamos švelniau ir lėčiau – ilgainiui dėžės prisitaiko prie vairuotojo įpročių.
Visi keturių cilindrų varikliai yra gana patikimi ir ekonomiški. Lietuvoje daugiausiai yra C200 CDI ir C220 CDI modelių, todėl tiek naudotų, tiek naujų dalių šiems varikliams įsigyti nebus sunku. Venkite benzininių V6 variklių, nes jų paskirstymo grandinės ir jų komponentai reikalauja nuolatinės priežiūros.
Atsiliepimai apie važiuoklę ir valdomumą
Ši trečios kartos C klasė yra komfortiška – kaip ir priklauso tikram Mercedes-Benz. Nors tai ir gana trumpą ratų bazę turintis automobilis, gamintojas sugebėjo suderinti kompaktiškumą ir komfortą. Tačiau, už šiek tiek geresnį patogumą reikia mokėti papildomai – automobilis yra gana brangus, o važiuoklė pakankamai sudėtinga.
Automobilio valdomumas yra smagus – visgi, tai yra galiniais ratais varomas automobilis. Tai suteikia ne traukimo, o stūmimo pojūtį, kuris yra labai malonus posūkiuose.
Kai kurie automobilio pirkėjai rinkosi sportinę važiuoklę, kurios kietumas yra reguliuojamas. Bet, trumpai tariant, jeigu norite sportiškumo, rinkitės trečios serijos BMW (E90). Žinoma, sportinė W204 važiuoklė suteikia papildomo stabilumo posūkiuose, bet prarandama didelė dalis komforto, dėl kurio vairuotojai įprastai ir renkasi Mercedes-Benz markę.
Visi C klasės W204 modeliai, išskyrus C 63, buvo siūlomi ir su visų varančiųjų ratų 4Matic sistema. Iš principo, ji yra labai panaši į X-Drive. Pagrindinis skirtumas tas, kad šiuose modeliuose sumontuotos 4Matic sistemos 45% galios skiria priekiniams ir 55% galiniams ratams. Galiausiai, jeigu pravažumas ir visų varančiųjų ratų keliamos pramogos yra vienas svarbiausių prioritetų, jūsų poreikius geriau turėtų patenkinti Quattro sistema.
Pasitaiko atvejų, kai savaime išsijungia ABS, ESP sistemos ir skydelyje rašo „ABS and ESP currently unavailable“ arba „Inoperative“. Dažniausiai automobiliuose tai nutinka dėl sugedusio ABS daviklio (jie yra prie kiekvieno rato), tačiau, šio modelio savininkai susiduria su gerokai įvairesnėmis problemomis, kaip silpnas akumuliatorius, generatorius, netinkamai veikiantis ESP arba ABS valdymo blokas, „apsinešę“ davikliai – dėl visų šių ir dar daugiau smulkmenų dažnia automatiškai atjungiama ABS bei ESP sistemos. Tiksliam gedimo nustatymui būtina atlikti kompiuterinę diagnostiką.
C klasės Mercedes-Benz W204, lyginant su konkurentais, yra komfortiškas automobilis, tačiau už papildomą komfortą ir mokėti tenka papildomai. Jeigu renkatės sportinę pakabą, komfortą galite apskritai pamiršti. Dažnai pasitaiko ABS, ESP sistemos gedimų ir 4Matic visų varančiųjų ratų sistemos nėra labai patikimos.
Kėbulas ir jo dizainas
Automobilio išorės dizainas priverčia susimąstyti – aštrios formos ir daugiau sportiškų linijų sukuria tokį bendrą vaizdą, kuris labai skiriasi nuo W203 modelio. Vis dėlto, toks dizainas atnešė žymiai modernesnį ir prabangesnį stilių.
2011 metais pasirodė atnaujintas (facelift) modelis, kuriame, anot gamintojo, yra net 2000 naujų dalių. Nors iš išorės pastebimi tik atnaujinti bamperiai ir priekiniai žibintai – toks dizaino atnaujinimas tikrai vertas papildomos kainos.
Vertėtų pabrėžti ir tai, kad W204 ir S204 modeliai yra daug geriau apsaugoti nuo korozijos nei senesni Mercedes-Benz automobiliai. Priešingai nei W203, rūdimis nusėti W204 gatvėse matomi labai retai. Kai kurie vairuotojai susidūrė su korozijos židiniais ant bagažinės dangčio bei durelių apačios.
Kalbant apie kėbulą, šie Mercedes-Benz turi dvi gana dažnai pasitaikančias problemas – blogai veikiantys šoniniai veidrodėliai ir nesandarūs priekiniai žibintai. Dėl blogo veidrodėlių mechanizmo dizaino, ilgainiui jie pradeda triukšmingai veikti ar netgi strigti, o LED lemputės juose nustoja šviesti. O priekiniai žibintai dažniausiai pradeda rasoti modeliuose, pagamintuose iki 2011-2012 metų – tai nutinka dėl atsiklijavusio žibinto stikliuko arba kitų sandarumo problemų.
Tiek sedanai (W204), tiek universalai (S204) atrodo prabangiai bei moderniai. Šis modelis nebekenčia nuo tokios stiprios korozijos kaip ankstesni Mercedes-Benz, tačiau pasitaiko problemų su triukšmingais elektra valdomais veidrodėliais ir rasojančiais priekiniais žibintais.
Mercedes-Benz W204 salonas ir įranga
Salono medžiagų ir surinkimo kokybė tikrai puiki – važiuojant nėra jokių nemalonių traškesių bei kitų garsų, todėl viduje jaučiatės kaip tikrame „Merse“… bent jau iš akustinės pusės.
Didžiausia salono problema yra panelės dizainas, nes jis labai panašus į tą, kuris buvo naudojamas kelis kartus pigesniuose Opel Zafira vienatūriuose – centrinė konsolė labai neskoninga ir pigi, o panelėje įmontuotas ir rankiniu būdu atidaromas ekranas primena 2001 metų VW Sharan daiktadėžę.
2010 metais salonas buvo atnaujintas ir, nors tikrai netobulas, atrodo daug geriau. Taip pat reikėtų pabrėžti, kad po atnaujinimo salone atsirado daugiau kokybiškų medžiagų, pavyzdžiui, šalia kelių buvusios kieto plastiko detalės pakeistos į kokybiškesnes ir minkštesnes.
W204, S204 ir kai kurių kitų mercedes-benz modelių vairas nėra centre – kai kurie vairuotojai to negali pakęsti.
Ar pastebėjote, kad C klasės Mercedes-Benz W204 ir kai kurių kitų šio gamintojo modelių vairas nėra visiškai tiesiai prieš vairuotoją? Jis yra apie 1-2 cm į šoną nuo vairuotojo sėdynės centro, mat vairuotojai yra linkę būti pakrypę link automobilio centro ir tokia vairo padėtis yra patogesnė. Vieniems tai patinka, ypatingai vairą laikant viena ranka, bet kai kurie vairuotojai to labai nemėgsta – turėkite tai omeny!
Pabaigai, pereikime ant galinės sėdynės – čia tikrai ne visiems bus patogu. Keliams vietos pakanka, bet aukštesnių nei 180-182 cm asmenų galva turėtų nemaloniai remtis į lubas. Beje, dėl aukšto ir plataus transmisijos tunelio centre, gale patogu sėdėti tik dviese, nes trečias asmuo neturės pakankamai vietos nei galvai, nei kojoms.
Trečios kartos Mercedes-Benz C klasės salono kokybė yra gera, tačiau dizainas neskoningas – geriau rinktis atnaujintą (facelift) modelį. W204 vairas nėra centre ir tai gali patikti ne kiekvienam. Ankštoka sėdintiems gale.