Alyvą deginantiems Ford varikliams – ilgesnės matuoklės

Foto: Static.Cargurus.com

Vakarų šalyse Ford F-150 yra vienas populiariausių ir patikimiausių pikapų šiandien, tačiau naujausiuose 2018-2019 metų modeliuose montuojami 5.0 L varikliai degina daugiau nei vieną litrą alyvos tūkstančiui kilometrų – toks kiekis nėra priimtinas net 20-30 metų senumo varikliams!

Savaime suprantama, pirkėjai buvo labai nepatenkinti, kadangi kai kurie vairuotojai yra priversti alyvos lygį variklyje tikrinti kiekvieną kartą sustojus į degalinę. O kaip šią problemą nusprendė sutvarkyti Ford?

Ford F-150 5.0 žiemą
Foto: Caranddriver.com

Iš pradžių į tai gamintojas atsižvelgė rimtai – Ford F-150 savininkams liepė atvykti į specializuotą Ford servisą po +-5000 km variklio patikrai. Jeigu bus pastebėtas neįprastai didelis alyvos nutekėjimas/deginimas – variklį reikės remontuoti (keičiama „galva“ arba visas variklis).

2019 metais buvo iškeltas dar vienas ieškinys alyvos deginimui 5.0 L varikliuose spręsti, bet ford servisų specialistams buvo nurodyta tik papildyti alyvą iki reikiamo lygio – nieko daugiau

Tais pačiais metais buvo iškeltas dar vienas ieškinys šiai problemai spręsti. Ford visiems specializuotiems servisams nurodė perprogramuoti transmisijos modulius, pakeisti alyvą, alyvos filtrą ir įstatyti naują alyvos lygio matuoklę visiems Ford F-150 pikapams su 5.0 L varikliais ir variklio alyvos deginimo problemomis.

Pasirodo, kad naujose matuoklėse minimali alyvos lygio žyma yra gerokai pažeminta.

Tai reiškia, kad jeigu senoji matuoklė rodytų tokį žemą alyvos lygį, kuris praneštų apie poreikį keisti visą variklį, naujoji matuoklė tokį lygį žymėtų kaip „normalų“. Taigi, toks „remontas“ problemos visai neišsprendė, o Ford sutaupė pinigų vengiant variklių keitimų.

Štai vienas iš 2018 Ford F-150 5.0 L savininkų dalijasi savo patirtimi: „Nuvežiau savo Ford po TSB 19-2365 ieškinio į servisą remontui, specialistai įpylė 1,8 L alyvos, įdėjo naują alyvos lygio matuoklę su gerokai didesne alyvos lygio normos žyme ir perprogramavo pavarų dėžę. Dabar trečia ir penkta pavaros jungiasi grubiai, o alyvos deginimas ir toliau tęsiasi“.

F-150 5.0 savininko komentaras
Foto: Classaction.org

Manoma, kad toks neįprastas alyvos deginimas kilo dėl per didelio vakuumo įsiurbimo kolektoriuje, kuris susidaro išjungiant kuro tiekimą stabdant varikliu. Susidaręs vakuumas yra pakankamai stiprus, kad alyva iš variklio būtų įsiurbiama į degimo kamerą pro žiedus.

Alyvą deginantys varikliai ne tik teršia aplinką, bet greičiau dėvisi ir žvakės, įvairūs jutikliai ir kitos variklio bei išmetimo sistemos dalys.

 

Ankstesnis straipsnisVolkswagen Golf Mk6 – tik atnaujintas penktas „golfas“
Sekantis straipsnisBMW 3 serija E90/E91 – silpnos grandinės ir kieta pakaba
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.