Volvo V50 – iš „Volvo“ liko tik saugumas

2010 Volvo V50
foto: autoexpress.co.uk
Privalumai
  • Ergonomiškas salonas
  • Saugus
  • Nebrangus
Trūkumai
  • Neekonomiškas
  • Silpni techniniai mazgai
  • Mažai vietos sėdintiems
  • Prasta garso izoliacija

2004 metais pristatytas naujas, kompaktinės klasės Volvo modelis – V50 (ir S40 sedano kėbule). Siūlomo modelio variklių gama yra gana plati – patys populiariausi Lietuvoje yra 1.6, 2.0 ir 2.4 dyzeliniai varikliai. Tiek išorės, tiek vidaus dizainas yra patrauklus ir sportiškas, ypač nuo 2007 m. atnaujintų modelių. Tačiau neatrodo, kad Volvo stengėsi sudrebinti pasaulį su šiuo automobiliu, kadangi nepastebima jokių naujų ar inovatyvių funkcijų, techninių savybių ir t.t.

Nors iš pirmo žvilgsnio automobilis yra visai neblogas pasirinkimas kasdieniam naudojimui, ilgainiui trūkumai gali pradėti erzinti.

Varikliai, pavarų dėžės

Volvo V50 1.6 variklis
foto: Youtube.com

Pats mažiausias ir vienas populiariausių pasirinkimų yra 1.6 L, 80 KW. Tačiau iškart galima prie šios pastraipos pridurti ir 2.0 L 100 KW variklį, kuris yra labai panašus. Abu jie yra prancūziški ir naudojami tokiuose automobiliuose, kaip Citroen, Renault ir t.t. Kol variklis tvarkingas, galios pilnai pakanka kasdieniai eksploatacijai. Bet turbinos, užsikišusių DPF filtrų problemos tikrai yra dažnos.

Variklio galia jaučiama tik apsukas pakėlus bent iki 2000, o norint pajudėti iš vietos, tikrai reikės priprasti prie gerokai per silpno „trūktelėjimo“.

Nemaloniai nustebins ir ekonomija – net ir 1.6 litro dyzeliniam varikliui reikės apie 7-8 litrų dyzelino šimtui kilometrų. O jeigu važinėjate mieste, pasiruoškite pridėti dar porą litrų.

Dar liko penkių cilindrų 2.4 D5 dyzelinis variklis, kuris yra tikras Volvo gaminys su žymiai didesniu resursu, tačiau rečiau sutinkamas Volvo V50 ir S40 kėbuluose. 132 KW galios pilnai pakanka tokiam nedideliam automobiliui, o pats variklis yra gana patikimas ir tvirtas (jie buvo montuojami net į XC90 visureigius).

Dar viena silpna grandis – sankabos smagratis. Pranešdamas apie reikalingą remontą, jis pradeda barškėti – pradžioje tik užgesinant automobilį, o vėliau nuolat. Norėdami šią problemą pašalinti, turėsite „pakloti“ 300-400 eurų vien už naują smagratį.

Važiuoklė ir valdomumas

Volvo V50 facelift
foto: media.volvocars.com

Volvo V50 ant kelio „stovi“ stabiliai ir saugiai, kadangi važiuoklėje yra apstu įvorių ir šarnyrų, o stabilumo kontrolė yra visuose modeliuose.

Volvo visada pasižymėjo tvirtomis važiuoklės detalėmis, bet V50 ir S40 yra pastatyti ant „Ford C1“ platformos, ant kurios pagamintas ir Ford Focus. Taigi, galite tikėtis ne tik prasto Focus važiuoklės patikimumo, bet ir žemo lygio komforto.

Dažnos yra problemos su priekiniais stabdžių diskais – jie labai lengvai pažeidžiami stiprių temperatūros kaitų (pvz, važiuojant per pelkę po stipraus stabdymo). O jeigu pirksite brangius stabdžių diskus, rizika juos sugadinti vis tiek išlieka beveik tokia pati.

Kėbulas ir jo dizainas

Volvo V50 iš šono
foto: autoshowreview.com

Išorės dizainui priekaištų rasti būtų sunku. Tiek V50, tiek S40 yra patrauklūs, kompaktiški šeimos automobiliai. Nors automobilis buvo pradėtas gaminti 2004 metais, 2007-ais pristatytas atnaujintas „facelift“ modelis, kuris įgavo naujas groteles, agresyvesnį priekinį buferį, modernesnius žibintus. Labai retai išgirsite apie korozijos problemas.

Kone didžiausias Volvo V50 ir Volvo S40 privalumas yra saugumas. Smūgio testų metu šis automobilis buvo įvertintas 5 balais iš 5. Taigi, ieškantiems kompaktiško, bet kuo saugesnio automobilio, šis modelis yra turbūt geriausias pasirinkimas.

Salonas ir įranga

Volvo V50 salonas
foto: flickr.com

Dar viena tikra Volvo savybė pastebima ir salone – minimalistinis dizainas. Vos atsisėdę už vairo pastebėsite, kad visi mygtukai yra lengvai matomi, lengvai pasiekiami ir visas funkcijas išsiaiškinti labai paprasta.

Kadangi tai kompaktinės klasės automobilis, nesitikėkite įspūdingos įrangos. Visur siūloma automatinė klimato kontrolė, borto kompiuteris, kruizo kontrolė, kai kurie modeliai turi parkavimo sistemą, aklosios zonos daviklius.

Kadangi automobilis yra saugus, jo konstrukcija yra tvirta, todėl statramsčiai yra stori. Tai šiek tiek trukdo matomumui vairuojant – norėdami įsitikinti, kad pėstieji nesiruošia eiti per perėją, dažnai turėsite palenkti galvą į šoną.

Kalbant apie erdvę viduje – jos trūksta. Bagažinė nors ir gili, bet siaura. Gale sėdintiems keleiviams ilgose kelionėse nebus patogu, o sėdintys priekyje gali sunkiai rasti patogią sėdėjimo poziciją, kadangi stambesniems žmonėms priekinės sėdynės bus per siauros.

Volvo V50 yra nebrangus, labai saugus, kompaktiškas, mieste lengvai manevruojamas automobilis. Tačiau lepūs mažesni varikliai, prastoka garso izoliacija, silpna sankaba ir kietoka važiuoklė ilgainiui gali pradėti erzinti.