Home Naujienos Kodėl naujos padangos tokios brangios?

Kodėl naujos padangos tokios brangios?

0
Kodėl naujos padangos tokios brangios?
Foto: Tyreland.ie

Turbūt puikiai žinote, kad automobilių, motociklų, sunkvežimių ir netgi dviračių padangos nėra tiesiog vientisos gumos gabalai. Jų struktūra yra gerokai sudėtingesnė, todėl padangos atlaiko aukštą slėgį, didelius temperatūrų pokyčius ir neplyšta važiuojant per įvairių formų akmenis žvyrkeliuose. Bet ar automobilio padangos tikrai yra tokios ypatingos, kad, pavyzdžiui, „Michelin“ padangų komplektas kainuotų 600 ar netgi 1000 eurų?

Kadangi naujo padangų komplekto vertė nesunkiai perlipa minimalią mėnesinę algą Lietuvoje, vairuotojai dažnai renkasi pigesnes alternatyvas – restauruotas, naudotas, arba naujas, bet Kinijoje pagamintas padangos. Panagrinėkime, kodėl kokybiško komplekto kaina tokia aukšta ir ar saugios yra lietuvių pamėgtos alternatyvos?

Kaip gaminamos padangos?

Norint sužinoti, iš ko susideda naujų padangų kaina, reikia suprasti pagrindinius padangų gamybos ypatumus.

Viskas prasideda nuo mišinio gamybos – įprastai padangos mišiniui naudojama net 10-15 skirtingų komponentų, kad gauta „guma“ būtų tvirta ir nesideformuotų. Vientisas mišinys nėra pakankamai tvirtas, todėl ant įkaitinto mišinio paviršiaus yra tiesiami tvirti medvilniniai siūlai, kurie užtikrina stabilią struktūrą įvairiomis sąlygomis.

padangos sandara
Foto: Mgexp.com

Tada gaminamas protektorius – jam naudojamas kitoks, dėvėjimuisi atsparesnis, mišinys. Tarp pagrindinio padangos „korpuso“ ir protektoriaus yra įliejami specialiai išdėlioti plieniniai siūlai, kurie suteikia tvirtumo, amortizacijos ir išlaiko pradinę padangos formą.

Dar kita struktūra yra padangų kraštuose, kurie susiliečia su ratlankiu – ten į mišinį yra įliejama 20-30 sluoksnių plieninių vielų, kurios prispaudžia padangą prie ratlankio, užtikrinant sandarumą.

Brangiausia ne gamyba, o projektavimas

Limuzino klasės automobilio vairuotojui, kuris reguliariai keliauja magistrale Vilnius–Klaipėda, reikia visai kitokių padangų nei tam, kuris vairuoja kompaktinės klasės automobilį mieste – vienam svarbesnis geras sukibimas ir ilgaamžiškumas, o kitam reikalinga mažesnė padangų kaina. Norint rasti tobulą balansą kiekvienam vairuotojui, geriausi padangų gamintojai pasaulyje investuoja didžiules sumas į bandymus ir mokslinius tyrimus.

Daugybę metų yra kuriami mišinio komponentai, protektoriaus dizainas ir kitos smulkmenos. Tada įvairūs padangų modeliai yra testuojami ir bandomi įvairiomis aplinkybėmis. Po kiekvieno bandymo atliekami nauji skaičiavimai, vėl gaminamos bandomosios padangos ir vėl atliekami įvairūs testai – visa tai reikalauja ypatingai daug laiko, todėl anksčiau apibūdinta padangų gamyba tampa tik mažyte viso šio proceso dalimi.

Pigesnės alternatyvos

Lietuvoje yra trys populiariausios alternatyvos taupantiems: naudotos, kinietiškos arba restauruotos padangos.

Naudotų padangų pirkimas gali būti pavojingas, nes pirkėjas nežino, kaip tos padangos buvo saugomos ir eksploatuojamus visus tuos metus. 1-2 metų senumo žinomo gamintojo padangos dažniausiai yra geriau nei nauji, bet pigūs modeliai. Bet tik tuo atveju, jei žinote, kaip padangos buvo naudojamos iki šiol. Taip pat turėkite omeny, kad padangų gamintojai rekomenduoja padangas naudoti ne ilgiau nei 5 metus, mat po to jos pradeda prarasti svarbiausias savybes.

Baltas Volvo X90 žiemą
Foto: Valentinevolvo.com

Restauruotos padangos – tai naudotos padangos, kurių nusidėvėjęs protektorius pakeistas nauju, bet „korpusas“ išlieka tas pats. Naujas protektorius ant paruoštos padangos yra užklijuojamas ir apdorojamas aukštoje temperatūroje ir aukštame slėgyje. Kokybiškai restauruotos padangos yra populiari alternatyva, tačiau prasta kokybė gali kelti vibracijas, jas sunku balansuoti ir netgi pasitaiko atvejų, kai dalis protektoriaus atsiklijuoja nuo padangos. Kviečiu sužinoti daugiau apie restauruotų padangų atsiliepimus.

Galiausiai, kinietiškos padangos. Per keletą pastarųjų metų Lietuvoje jos tapo labai populiarios. Vairuotojai vis dažniau taupo pinigus rinkdamiesi padangas, kurių triukšmo, sukibimo ir kuro ekonomijos lygiai yra prastesni. Esmė tame, kad sukibimo ir ekonomijos lygiai lengviausiai yra pastebimi nuolat keliaujantiems tarpmiestiniais keliais, tačiau daugiausiai laiko miesto arba kaimo keliuose praleidžiantys vairuotojai gali nepajusti jokio skirtumo. O kai padangų skirtumas didžiulis – daug abejonių nebelieka. Pavyzdžiui, „Michelin“ arba „Goodyear“ R18 235/60 žieminė padanga kainuoja apie 130-180 eurų, o „Sunfull“ – tik 60 eurų.

Taigi, padangų kaina atsiremia ne tik į jų gamybos kaštus, bet ir projektavimą, bandymus bei įvairius tyrimus. Geriausios „premium“ klasės padangų savybės atsiveria važiuojant didesniu greičiu, nebent tai yra bekelei skirtas modelis. Tačiau, tam tikromis aplinkybėmis lūkesčius gali tenkinti ir ekonominės klasės modeliai.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here