2020-2021 metų žiemą Lietuvoje kilo skandalas, kadangi degalinėse parduodamas kuras nuo šių metų turi daugiau biopriedų, o šie, anot vairuotojų, kenkia kuro kokybei, todėl variklio galia prastėja, o pats dyzelinas netgi šąla.
Socialiniuose tinkluose paplito nuotraukos, kuriose užfiksuota balta masė dyzelinių variklių kuro filtruose, kuri susidarė oro temperatūrai nukritus iki -15°C ir daugiau.
Taigi, nusprendėme atlikti bandymą ir įpilti dyzelino iš dviejų skirtingų bei visiems puikiai žinomų degalinių į skaidrius indus, padėti juos lauke ir pažiūrėti, kokia situacija bus naktį nukritus temperatūrai.
Dyzelinas pilamas buvo Vasario 10 d., o bandymui naudojamas standartinis (ne „Premium“) kuras. Induose įstatyti du nauji dyzeliniai filtrai, kadangi dyzelinas dažniausiai pradeda šalti būtent juose.
Rezultatai
Naktis iš Vasario 10 d. į Vasario 11 d. buvo šalta ir temperatūra nukrito iki -20°C.
Nors tą dieną žmonės internete dažnai skelbėsi negalėję užvesti automobilių dėl užšąlusio dyzelino, mūsų bandymo metu supiltas kuras ryte, kai temperatūra buvo nukritusi iki pat -20°C, neužšąlo.
Žinoma, vienas skirtumas tai tikrai pastebimas – skaidrumas. Tokioje žemoje temperatūroje gali prasidėti net ir dalinė degalų kristalizacija, bet kuras vis tiek yra skystas ir pilnavertiškas.
Kodėl dyzelinas šąla ne kiekvienam?
Kaip matote, kol vieniems dyzelinas užšąla -15°C temperatūroje, kiti su problemomis nesusiduria netgi žemesnėse temperatūrose. Taigi, kodėl jūs ryte į darbą išvažiavote, o kaimynas – ne?
Vasarinis dyzelinas
Įvairių traktorių ir retai naudojamų automobilių bakuose beveik visada yra užsilikęs tam tikras vasarinio dyzelino kiekis. Jis neužšąla tik iki -5°C temperatūroje, todėl net jeigu jį ir sumaišote su arktiniu dyzelinu 50/50, gauto mišinio užšąlimo temperatūra nesiekia nei -15°C.
Negana to, degalinėse parduodamas dyzelinas, pagal atsparumą žemoms temperatūroms, yra keturių rūšių: -5°C yra vasarinis, -15°C yra tarpinis, -26°C yra pirmos klasės arktinis, o paskutinis neužšąla iki -32°C ar net -37°C.
vairuotojai labai retai sunaudoja visą vasarinį dyzeliną tam, kad jį pakeistų arktiniu. Todėl, sulaukus staigių oro permainų, kiekviename automobilyje esantis dyzelinas šąla skirtingose temperatūrose.
Senas degalų filtras
Gali būti, kad šąla ne dyzelinas, o vanduo, esantis kuro filtre. Kiekvienos žiemos pradžioje rekomenduojama pakeisti degalų filtrą, kadangi jame per metus susikaupia kondensatas, kuris šąla neigiamoje temperatūroje, visiškai arba dalinai užblokuodamas kuro sistemą.