Kodėl vairuotojai ima paskolas automobiliui įsigyti?

Naudotų automobilių turgus
Foto: Waz.de

Paskolos yra labai kontroversiškas dalykas – vieni stengiasi nugyventi gyvenimą neturint visiškai jokių skolų ir paskolų, o kitiems jos atveria galimybes įsigyti brangius, bet reikalingus daiktus vos per keletą dienų ir sumokėti už juos dalimis. Paskola būstui yra labai populiarus ir naudingas dalykas – tai yra lyg mokėjimas už nuomą, tačiau po tam tikro laiko mokėti nebereikės ir būstas taps jūsų. Dar vienas daiktas, be kurio šiandien apsieiti labai sudėtinga, yra automobilis – kodėl žmonės ima paskolą automobiliui ir ar verta tai daryti?

Senas už santaupas ar apynaujis su paskola?

Apsilankykite bet kokiame naudotų automobilių skelbimų portale ir pamatysite tūkstančius įvairių automobilių su technine apžiūra, kurių kaina siekia vos 1000 eurų. Dažniausiai tai yra apie 20 metų senumo automobiliai, todėl jie būna pažeisti korozijos, ne kartą patekę į eismo įvykius, variklio mazgai susidėvėję, todėl dažniau reikia keisti įvairias dalis. Taigi, automobilis pigus, bet senas ir reikalauja reguliarių išlaidų.

Mechanikas autoservise
Foto: Thecarmech.com

Na, o 5 metų senumo automobilį galima įsigyti už 8-10 tūkstančių eurų. Tokią sumą automobiliui skirti gali ne kiekvienas ir daug kas sakytų „jeigu neišgali įsigyti, pirk pigesnę“. Tačiau, apynaujis automobilis dar nėra paveiktas korozijos, didžioji dalis dalių vis dar yra geros kokybės ir apie didelius ir brangius remontus artimoje ateityje galvoti dar tikrai nereikės. Taigi, automobilis brangus, bet apynaujis ir nereikalauja dažno remonto.

išvada tokia, kad ilgainiui, įskaitant ir išlaidas remontui, senas automobilis kainuos tiek, kiek apynaujis. Paskola automobiliui leidžia važinėtis naujesniu automobiliu ir reguliariai mokėti ne už remontą, o už paskolą. Negana to, net jeigu ir turite susitaupę visą reikalingą sumą patinkančiam automobiliui, jums nereikės paaukoti visų turimų santaupų ir likti „be skatiko“.

Kokį automobilį rinktis apsimoka labiausiai?

Žinoma, viskas atsiremia į jūsų norus ir poreikius – jums nepatinkančio automobilio nenorėsite nei remontuoti nei tinkamai eksploatuoti, todėl pagalvokite, kas automobilyje jums patinka labiausiai?

Daugeliui vairuotojų automobilis yra tiesiog transporto priemonė kelionei iš taško A į tašką B. Tokiu atveju rekomenduojama žvalgytis į patikimus ir nedidelius modelius – vieni patikimiausių gamintojų šiuo metu yra „Toyota“, „Honda“ bei „Lexus“, tačiau pastarojo gamintojo modeliai įprastai yra prabangūs ir brangūs.

Ieškantys prabangesnio automobilio, gali žvalgytis į verslo ar net limuzino klasės automobilius, kaip 5 serijos „BMW“, „Audi A6“ ar netgi „Audi A8“. Tačiau, turėkite omeny, kad tokiuose automobiliuose yra gausu sudėtingų sistemų, kurios gali reikalauti reguliarios priežiūros ar netgi remonto.

Labai lengva susivilioti senais verslo klasės automobiliais, kuriuose tam tikru metu buvo įdiegtos pačios aukščiausios technologijos ir komforto įranga. Pavyzdžiui, 2003 metų, limuzino klasės „Volkswagen Phaeton“ dabar galima įsigyti vos už 3000 eurų, bet šioks toks važiuoklės, elektronikos remontas ir variklio diržo/grandinės keitimas pirmą mėnesį gali kainuoti dar tiek pat.

Savarankiškai savo automobilius remontuojantys vairuotojai drąsiai perka senesnius automobilius, kadangi vienintelės remonto išlaidos jiems yra dalių kainos. Vis dėlto, didžioji dalis vairuotojų savo automobilių priežiūrą palieka autoservisams, todėl patikimumas yra labai svarbus.

Ankstesnis straipsnisKodėl naujos padangos tokios brangios?
Sekantis straipsnisBMW 5 serija (E60/E61) – silpna elektronika ir kieta pakaba
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.