Ar pirkti naudotas padangas 2021 metais?

Naudotos padangos 2020
foto: intyre.com

Ar pamenate, kiek kainavo naujų padangų komplektas litais? Šiomis dienomis įsigyti naujų ir kokybiškų padangų komplektą yra tikrai brangu ir įkandama ne kiekvienam. Bet juk toks elementarus dalykas tikrai turėtų būti įkandamas kiekvienam vairuotojui, tiesa?

Labai populiari išeitis yra žinoma visiems – dėvėtos padangos. Jas galima įsigyti apytiksliai 3-4 kartus pigiau nei naujas. O padangų kokybė dažniausiai įvertinama „iš akies“ arba pamatavus protektoriaus likutį.

Bet ar tai tikrai gera išeitis? Ar verta pirkti dėvėtas padangas?

Padangų reikalavimai Lietuvoje

Norėdami įvertinti naudotų padangų kokybę, daugiausiai dėmesio skirsite protektoriaus gyliui. Lietuvoje minimalus vasarinių padangų protektoriaus gylis gali būti 1,6 mm, o žieminių – 3 mm.

Tačiau nepamirškite, kad protektoriaus gylį reikėtų pamatuoti keliose vietose, nes dėl blogo ratų suvedimo ar netvarkingos važiuoklės padangos galėjo susidėvėti netolygiai. Taip pat labai svarbu, kad padangos nebūtų niekaip pažeistos, t.y., sienelės be įtrūkimų, plyšių ir t.t.

Naudotų padangų pardavėjams dažniausiai nerūpi jūsų saugumas – jų tikslas yra parduoti turimas padangas, todėl neatkreipę dėmesio į anksčiau minėtus trūkumus ir defektus galite įsigyti nesaugias padangas.

Padangos yra vienintelis dalykas, kuris sujungia pusantros tonos sveriantį automobilį su keliu, todėl nuo jų kokybės tiesiogiai priklauso ir jūsų saugumas.

Naudotos padangos defektai
foto: intyre.com

Naudotų padangų privalumai

Jeigu niekada neperkate naudotų padangų, tada naudotų padangų pirkimas prilygsta naudoto automobilio pirkimui nekeičiant jo padangų naujomis. Tokiu atveju, jūs nežinote, kaip tos padangos buvo eksploatuojamos – būtent taip pat yra perkant naudotas padangas.

Vokietijoje minimalus vasarinių padangų protektoriaus reikalavimas yra 3 mm, todėl į Lietuvą iš ten dažnai gabenamos padangos.

Savaime suprantama, kad didžiausias privalumas, kurį suteikia naudotos padangos, yra žema kaina. Pavyzdžiui, nauja Michelin padanga kainuos apie 70, o dėvėta – 20 eurų.

Kitas privalumas – padangų kokybė. Geriausi padangų gamintojai, kaip Michelin, Toyo, Bridgestone, investuoja beprotiškus pinigus ir pastangas į naujų padangų gamybą, todėl jos visada yra pačios aukščiausios kokybės. Tuo tarpu, kinų gamybos padangos yra žymiai pigesnės, tačiau žemesnė kaina garantuoja ir atitinkamą kokybę.

Kai kurie pigių padangų gamintojai naudoją nekokybišką mišinį, tačiau padangos paviršių padengia geresnę, ilgaamže „guma“.

Taigi, todėl kartais geriau įsigyti šiek tiek padėvėtą, bet tikrai kokybišką padangą nei naują, bet pavojingą.

Naudotų padangų trūkumai

Didžiausias trūkumas yra saugumas. Kaip jau minėjome, niekada nežinosite, kokiomis sąlygomis padangos buvo eksploatuojamos anksčiau ir kaip jos buvo laikomos ne sezono metu. Negana to, jeigu kažkas tas padangas pakeitė naujomis, jie jau nusprendė, kad jos nebėra pakankamai saugios naudojimui. Bet jos vis tiek pakankamai saugios jums?

Mažesnis protektoriaus gylis palaipsniui mažina ir sukibimą su kelio danga, net kai gylis yra vis dar leistinas Lietuvos įstatymo. Tai ypač aktualu važiuojant šlapiu asfaltu arba žvyrkeliu.

Kitas, nemažiau svarbus dalykas, yra padangų amžius. Rekomenduojama nenaudoti senesnių nei 5 metų padangų, kadangi, laikui bėgant, jos praranda svarbiausias savybes ir nebėra tokios saugios – jos nebėra tokios atsparios karščiui ir gali deformuotis, plyšti, sprogti.

Galų gale, naudotos padangos netarnaus taip ilgai, kaip naujos. Pavyzdžiui, naujos padangos turėtų tarnauti apie 4-5 metus, o dėvėtos – apie porą metų. Tada galite lengvai paskaičiuoti, ar tikrai neapsimoka pirkti naujų padangų?

Atlernatyva – restauruotos padangos?

Restauruotos padangos nėra sena technologija. Restauravimo metu senas protektorius nulupamas ir priklijuojamas naujas, paliekant tą patį padangos korpusą bei sieneles. Tai yra ganėtinai populiarus būdas nebrangiai įsigyti padangas, kurių protektorius prilygsta naujoms.

Tačiau restauruotos padangos yra lyg loterija – su jomis gali būti viskas gerai, bet jos taip pat gali atsiklijuoti, sukeliant itin pavojingą situaciją kelyje. Negana to, restauruotos padangos turi seną korpusą, senas sieneles, todėl jos, paveiktos nuo amžiaus, gali lengviau plyšti.

Dėl restauruotų padangų dažnai jaučiamos įvairios vibracijos, ratus sunku subalansuoti, o sukibimas su kelio danga ne visada yra pakankamai geras.

Ar verta pirkti naudotas padangas?

Naudota ir nauja padanga
foto: Pinterest.com

Ar montuotumėte savo du metus dėvėtas padangas ant šeimos nario automobilio? Jeigu taip, tai vadinasi jūs savo padangomis rūpinatės tinkamai ir žinote, kad jos yra pakankamai kokybiškos tolimesnei eksploatacijai. Bet kadangi pirkdami dėvėtas padangas apie jas nežinote nieko – čia jau visai kita kalba.

Jeigu dažnai keliaujate magistrale ir važiuojate dideliu greičiu, rekomenduojame rinktis naujas padangas, kadangi su amžiumi padangos praranda karščio atsparumo savybes.

Na o jeigu važinėjate rečiau, tik tarpmiestiniais arba miesto keliais, tada naudotų padangų pirkimas nėra toks nuodėmingas, jeigu norite sutaupyti. Tačiau prieš pirkdami paskaičiuokite, ar tikrai dažnesnis dėvėtų padangų pirkimas atsieis pigiau nei naujų padangų pirkimas ilgesniam laikotarpiui.

Nusprendę pirkti naudotas padangas būtinai atkreipkite dėmesį į protektoriaus gylį, perbraukite ranka per protektorių (neturi jaustis „laiptuoto“ paviršiaus), padangos amžių (ant sienelės žymimas keturiais skaitmenimis. Pvz, 2118 reiškia, kad padanga pagaminta 2018 metų 21 savaitę).

Ankstesnis straipsnisŠtai jums 6 blogi automobiliai iš puikių gamintojų
Sekantis straipsnisBMW 5 serija (F10/F11) – trūkinėjančios grandinės ir prislopintas dizainas
Evaldas Zabitis
Manau, kad naudotus automobilius reikėtų rinktis atsakingai, ypač kai jie yra viena didžiausių mūsų išlaidų. Niekada nepraleidžiu progos pasidomėti įvairių modelių niuansais, kuriais, siekiant apsaugoti jus nuo šališkų atsiliepimų, dalinuosi portale Autotabu.lt.